شگفت انگیزترین اهرام مکزیک

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مدت ها قبل از اینکه اولین کشتی اسپانیایی در امتداد افق اقیانوس اطلس دیده گردد، چندین تمدن باستانی بر بخش هایی از مکزیک حکمرانی می کردند. بقایای شگفت انگیز بسیاری در مکزیک وجود دارند که نمایش دهنده شکوه این تمدن ها هستند. هرم های متعدد مکزیک که به منظور ادای احترام به خدایان ستاره ای و حیوانی ساخته می شدند، از جمله قابل توجه ترین موارد این بقایای باستانی هستند. این بناهای یکپارچه در فیلم های سینمایی بسیاری، مانند ایندیانا جونز، استفاده شده و زیبایی و تکنیک های پیشرفته ساخت آنها هنوز هم شگفت انگیز هستند. در این مقاله از خبرنگاران، به آنالیز بعضی از مشهورترین هرم های مکزیک می پردازیم.

شگفت انگیزترین اهرام مکزیک

7. هرم طاقچه ها (El Tajín)

Pyramid of the Niches (El Tajín)

El Tajín که در زمان تمدن کلاسیک وراکروز ایجاد شد، یک شهر مهم بندری مربوط به سال های 600 تا 900 میلادی است. مشهورترین ساختمان El Tajín، هرم طاقچه ها است. این بنا 20 متر ارتفاع و چندین لایه دارد و در سمت شرقی آن راه پله ای عریض قرار گرفته است. نکته غیرعادی در خصوص این سازه، وجود طاقچه های تزئینی است. رنگ اصلی بنا قرمز تیره بوده و طاقچه های مشکی آن باعث عمیق تر شدن سایه ها می شدند.

6. هرم بزرگ (Calakmul)

The Great Pyramid

در اعماق جنگل های یوکاتان (Yucatan)، پادشاهی مار، یا Calakmul، واقع شده است. اعتقاد بر این بود که این شهرِ مایاها یکی از مراکز اصلی قدرت بوده و پیوسته با تیکال که در همسایگی آن قرار داشته در جنگ بوده است. Calakmul، یکی از بزرگ ترین هرم ها در این منطقه است و چهار مقبره درون آن کشف شده که به احتمال فراوان مربوط به خانواده سلطنتی هستند. قرار دریافت داخل جنگل ویژگی مهمی در خصوص این هرم به شمار می رود، چراکه در میان زیست کره Calakmul قرار گرفته است - پرندگان گرمسیری و میمون های پر سروصدا در این مکان دور افتاده و هیجان انگیز فراوان هستند.

5. هرم Nohoch Mul (شهر تاریخی Cobá)

Nohoch Mul pyramid

این بنا که بلندترین مورد در یوکاتان است، بخشی از مهم ترین شهر مایان در این منطقه است. خرابه های Cobá از بیشتر موارد مشابه خود بزرگتر است و شانزده جاده مختلف سفید و تشریفاتی از Nohoch Mul به شهرک های مختلف اطراف که تصور می شد جمعیتی نزدیک به 50 هزار نفر را در خود جای می دادند، کشیده شده است. نام Nohoch Mul به معنی تپه بزرگ است. بعد از بالا رفتن از 120 پله، بازدید کنندگان می توانند از منظره ای شگفت انگیز، که شامل دو تالاب است و به احتمال زیاد نام Cobá (باد بر روی آب ها) نیز از آنها گرفته شده، لذت ببرند.

4. هرم جادوگر (Uxmal)

Pyramid of the Magician

Uxmal به معنی سه بار ساخته شده، نشان دهنده کثرت سبک های معماری در منطقه است. این شهر کوچک در قرن دهم و زمانی که نفوذ تولتک (Toltec) شروع شد کنار گذاشته شد و تا زمانی که اسپانیایی ها وارد شدند همچنان متروکه باقی ماند. هرم جادوگر یکی از معدود بناهایی است که نشان دهنده نوع کاربردش در زمان مایاهاست. این هرم یکی از ساختمان هایی است که سطح دانش ستاره شناسی مردمان آن دوره را معین می نماید، چرا که در راستای سیاره ونوس قرار گرفته و پلکان آن در تراز کامل با پرتو خورشید در حال غروب در زمان بلندترین روز سال است.

3. هرم ماه (Teotihuacan)

Pyramid of the Moon

Teotihuacan، شهر خدایان که یکی از اولین کلان شهرهای عمده در منطقه آمریکای مرکزی است، در حدود زمان حضرت مسیح تأسیس شد. این نام را آزتک ها که قرن ها بعد از متروکه شدن این شهر به آن وارد شدند، بر روی آن گذاشتند. هرم ماه دومین هرم بزرگ در این شهر است که به الهه بزرگ اختصاص داده شده بود. این هرم بین سال های 200 تا 450 میلادی ساخته شده و در واقع از چندین هرم که به صورت لایه های متفاوت بر روی یکدیگر قرار گرفته ، تشکیل شده است و در هر یک از آنها یک اتاق دفن اجساد واقع شده است. این بنا به شکلی طراحی شده که در امتداد محیط مرئی کوه Cerro Gordo باشد.

2. هرم خورشید (Teotihuacan)

Pyramid of the Sun

این هرم که بسیار بزرگ است نیز در شهر خدایان قرار گرفته و چندین قرن قدیمی تر از تمامی سازه های مایاهاست و مانند خواهرش، از شکل کوه های اطراف تقلید نموده و شامل چندین مقبره است که در طول ایجاد لایه های مختلف ایجاد شده اند. Teotihuacan بلندترین هرم در منطقه است و تصور می گردد محل بسیاری از مراسم های جادویی بوده است. باستان شناسان مجموعه ای از اتاق ها به شکل برگ شبدر را در درون این هرم یافته اند که تصور می گردد مکان انجام بسیاری از آیین های مربوط به آتش و آب بوده است.

1. معبد کوکولکان (Chichen Itza)

Temple of Kukulkan

این هرم بزرگ و پله ای در منطقه وسیع و معروف Chichen Itza قرار گرفته و به خدای مایاها که به شکل یک مار پردار نمایش داده شده، اختصاص یافته است. معماری این بنا چنان دقیق است که غروب خورشید در اعتدالین تابستان و پاییز موجب می گردد سایه پله ها به شکل ماری که به پایین می خزد در آید. همچنین تعداد تمامی پله ها در چهار طرف هرم برابر با 365 است که تعداد روزهای سال را نمایش می دهد. منبع : touropiaمنبع: کجارو
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 665

به "شگفت انگیزترین اهرام مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین اهرام مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید