شیوع کرونا، امکان ارتباطات مالی را محدود نموده است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئد با حضور فعالان مالی و سفیر سوئد در ایران نشستی برگزار کرد. در ابتدای این نشست عبدالرضا رضایی هنجنی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئد ضمن خوشامدگویی به سفیر سوئد در تهران و رئیس بخش کنسولی سفارت سوئد از مسائل صدور ویزای تجاری برای اعضای اتاق مشترک ایران و سوئد گفت.

شیوع کرونا، امکان ارتباطات مالی را محدود نموده است

رضایی هنجنی با اشاره به لزوم توسعه همکاری تجاری بین دو کشور گفت: ارائه تسهیلات در صدور ویزای تجاری یاری خوبی به توسعه فعالیت بازرگانی دو کشور خواهد بود.

او تاکید نمود: بخش کنسولی سفارت سوئد باید با ایجاد شرایط مناسب و تسهیلات بهتر برای اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئد بتوانند این فرایند را تسریع و از فعالان مالی حمایت کند.

بعد از آن ماتیاس لنتز، سفیر سوئد در تهران هم با اشاره به توسعه همکاری مالی بین دو کشور گفت: سفارت سوئد همیشه در رابطه با ایجاد تسهیلات برای ارتقای سطح بازرگانی ایران و سوئد و توسعه تجارت تمام کوشش را به کار بسته است؛ اما مشکل فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا باعث تعطیلی بخش صدور ویزا از اسفندماه سال گذشته شده است.

او به ممنوعیت سفر اتباع خارجه به اتحادیه اروپا اشاره نمود و گفت که به غیر از افراد مقیم اتحادیه اروپا و کسانی که پاسپورت اتحادیه اروپا دارند، اتباع کشورهای دیگر نمی توانند به اتحادیه اروپا سفر نمایند و این محدودیت به دفعات تمدیدشده است و تا آخر سال 2020 این محدودیت ها برقرار است.

سفیر سوئد در تهران گفت: وقتی امکان سفر به اتحادیه اروپا نیست، صدور ویزا هم نخواهد بود؛ برای همین بخش بازرگانی سفارت های اروپا تا آخر دسامبر تعطیل است و بخش کنسولی سفارت سوئد هم پیرو همین مسئله تعطیل است.

او تاکید نمود: امیدواریم در اسرع وقت مسائل مربوط به شیوع کرونا قابل کنترل باشد تا سفرها به اتحادیه اروپا انجام گردد؛ در آن صورت ما هم حداکثر کوشش خود را برای صدور ویزا به کار می گیریم؛ اما متأسفانه تا سال 2021 این امکان وجود ندارد.

سفیر سوئد در تهران تاکید نمود: امیدواریم با انتها یافتن هرچه سریع تر مسائل موجود مجدداً همکاری های مالی طرفین به شرایط بهتری بازگردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1229

به "شیوع کرونا، امکان ارتباطات مالی را محدود نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع کرونا، امکان ارتباطات مالی را محدود نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید