قیمت هر کیلو مرغ 20 هزار تومان شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده 14 هزار تومان و مرغ گرم 20 هزار تومان است.

قیمت هر کیلو مرغ 20 هزار تومان شد

به گزارش خبرنگاران، حبیب اسداله نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در مصاحبه با خبرنگاران درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 13 هزار و 800 تا 14 هزار و 500 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی 19 تا 20 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است، افزود: این درحالی است که با توجه به افزایش قیمت مولفه های تولید توسط کارگروه تنظیم بازار بعد از نرخ مصوب، این قیمت قابل قبول نیست.

اسداله نژاد درباره آینده بازار مرغ بیان نمود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که قیمت مرغ طی یک هفته آینده تغییر خاصی نداشته باشد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: کانون انجمن صنفی مرغداران با ارسال آنالیز هزینه تمام شده به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت خواستار اصلاح قیمت مرغ با قید فوریت بر مبنای مولفه های تولید شد.

وی با بیان اینکه 85 تا 90 درصد نهاده های مورد نیاز با نرخ مصوب از طریق سامانه بازارگاه تامین می شود، گفت: سهمیه در نظرگرفته شده به ازای هر قطعه مرغ برای دوره پرورش 40 روزه 4 کیلوست، درحالیکه به علت نبود کشش بازار مرغداران مجبورند برای مدت زمان 46 تا 47 روز بخشی از نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد خریداری کنند.

اسداله نژاد قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد را 3 هزار و 700 تا 3 هزار و 800 تومان و کنجاله سویا را 8 تا 9 هزار تومان گفت.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه مسئله ای در تولید نداریم، گفت: کارگروه تنظیم بازار برای ایام سرانجامی سال مصوب کرده که 120 میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گیرد، اما به علت نبود کشش بازار همانند سنوات قبل این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

به گفته وی، با توجه به شرایط فعلی بازار برای ایام سرانجامی سال باید 85 تا 90 میلیون قطعه باید جوجه ریزی صورت گیرد.

این مقام مسئول در سرانجام شرح داد: در شرایط کنونی که بازار با افزایش عرضه روبروست، دولت باید با ورود جدی مازاد مرغ را از سطح بازار جمع آور کند تا تولید دچار چالش نشود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1368

به "قیمت هر کیلو مرغ 20 هزار تومان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هر کیلو مرغ 20 هزار تومان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید