مرکز اسناد میراث فرهنگی استان خراسان شمالی راه اندازی می شود

به گزارش مجله فوتبال دوستان، معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی از راه اندازی مرکز اسناد استان در محل مجموعه فرهنگی-تاریخی مفخم بجنورد خبر داد.

مرکز اسناد میراث فرهنگی استان خراسان شمالی راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان گفت: این مرکز در خراسان شمالی در راستای تحقق ماده 3 از وظایف سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ایجاد مرکز اسناد و مدارک میراث فرهنگی کشور نظیر مجموعه گزارش های علمی، نقشه ها و عکس های بناها و... راه اندازی می شود.

مستوفیان با بیان اینکه علاقه مندان، دانشجویان و پژوهشگران به منظور فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود می توانند از منابع این مرکز بهره مند شوند، افزود: این مرکز در محل مجموعه فرهنگی- تاریخی مفخم بجنورد راه اندازی می شود.

وی شرح داد: بیش از پنج هزار عنوان کتاب، فصلنامه و مجله تخصصی و پژوهشی در زمینه های باستان شناسی، مرمت، معماری، هنر و... و نیز نسخ مربوط به آرشیو اسناد و مدارک فنی و گزارش های پژوهشگران از بناهای تاریخی استان در این مرکز نگهداری خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 70 کار پژوهشی و مطالعاتی توسط مشاوران میراث فرهنگی تا کنون در این حوزه اجرا شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 200

به "مرکز اسناد میراث فرهنگی استان خراسان شمالی راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز اسناد میراث فرهنگی استان خراسان شمالی راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید