مناقشه قره باغ دامن افغانستان را نیز گرفت

به گزارش مجله فوتبال دوستان، پس از حمایت کابل از آذربایجان در مناقشه قره باغ، ارمنستان خواهان لغو عضویت افغانستان در سازمان پیمان امنیت جمعی شد.

مناقشه قره باغ دامن افغانستان را نیز گرفت

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، آرارات میرزویان رئیس شورای ملی ارمنستان بطور رسمی از دبیرخانه مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی خواهان لغو عضویت افغانستان در این سازمان شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش رادیو ارمنستان، رئیس شورای ملی ارمنستان درحالی خواهان لغو عضویت افغانستان در سازمان پیمان امنیت جمعی شده که وزارت خارجه افغانستان در بیانیه ای از جمهوری آذربایجان حمایت نموده بود.

وزارت خارجه افغانستان در این بیانیه تصریح نموده بود: منطقه نگورنو-قره باغ در سطح بین المللی به عنوان بخشی از آذربایجان برسمیت شناخته شده است و افغانستان خواهان خاتمه اِشغال نگورنو-قرباغ است.

وزارت خارجه افغانستان همچنین تاکید نموده بود که کابل خواهان برقراری دوباره آتش بس و برطرف بحران طولانی در این منطقه از راه مسالمت آمیز است.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 2002 ایجاد شد و کشورهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان اعضای دائم هستند و افغانستان و صربستان نیز از سال 2013 تا به امروز به عنوان اعضای ناظر به عضویت این سازمان درآمدند.

لازم به ذکر است که اهداف اصلی این سازمان شامل حفظ و تامین امنیت کشورهای عضو، مبارزه با تروریسم و جنایات سازمان یافته، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جنگ افزار و جابجایی آن در منطقه و مبارزه با افراطگرایی و تجزیه طلبی می باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1108

به "مناقشه قره باغ دامن افغانستان را نیز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناقشه قره باغ دامن افغانستان را نیز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید