مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا ، قسمت هفدهم: مالزی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مهاجرت به خارج از کشور همیشه موضوع مهمی برای افرادی بوده است که در پی بهبود شرایط زندگی، شغل، تحصیل و یا فرصت های نو هستند. مالزی، کشوری است که به عنوان یکی از برترین کشورهای جهان برای مهاجرت شناخته شده است. این کشور در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و دارای جمعیتی بالغ بر 32 میلیون نفر است. مالزی با دارا بودن بنیادی مسلمان، کارآمد، پویا، آموزشی، فرهنگی و سیاسی، جزء برترین کشورهای جهان برای سکونت و کار به شمار میرود. در این مقاله، به آنالیز شرایط مهاجرت و زندگی در مالزی پرداخته خواهد شد.

مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا ، قسمت هفدهم: مالزی

17- مالزی

جمعیت مهاجر

به طور کلی، جمعیت مهاجر در مالزی حدود 3.5 میلیون نفر است که در مجموع حدود 10.7٪ از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند. از این تعداد، بیشترین تعداد مهاجران از کشورهای اندونزی، بنگلادش، نپال، میانمار، پاکستان و هند به مالزی مهاجرت نموده اند. جذابیت های فراوان مالزی به عنوان یک کشور صاحب سرمایه گذاری و توسعه در منطقه، موجب شده که بسیاری از افراد از کشورهای دیگر در پی زندگی و کار در این کشور باشند.

شرایط کار

شرایط کاری برای مهاجران در مالزی، بستگی به مهارت ها، تحصیلات و تجربیات آن ها دارد. اما به طور کلی، برای مهاجران با مهارت های خاص و تحصیلات بالا فرصت های شغلی خوبی در مالزی وجود دارد.

بخشی از مهاجران در مالزی در حوزه هایی مانند کارخانه ها، ساختمان و ساخت و ساز مشغول به کار هستند، در حالی که بخشی دیگر در حوزه هایی مانند مهندسی، فناوری اطلاعات و برنامه نویسی کار می نمایند. بعلاوه، برای کار در برخی حرفه های خدماتی مانند برنامه نویسی، طراحی وب، مدیریت شبکه های اجتماعی و ترجمه، فرصت های شغلی خوبی در مالزی وجود دارد.

بعلاوه، مهاجرانی که تمایل دارند به صورت مستقل کار نمایند، می توانند شرکت خود را در مالزی تاسیس نموده و برای خدمات خود به کشورهای دیگر صادرات انجام دهند. در کل، با توجه به جذابیت های مالی و سرمایه گذاری در مالزی، فرصت های شغلی برای مهاجران در این کشور بسیار زیاد است.

شرایط قانونی مهاجران

شرایط قانونی مهاجران در مالزی به طور کلی به دو دسته کلی تقسیم می گردد: مهاجرانی که با ویزای کاری وارد مالزی شده اند و مهاجرانی که با ویزای تحصیلی وارد کشور شده اند.

در خصوص مهاجران با ویزای کاری، طبق قوانین مالزی، آنها باید دارای یک کارفرما در مالزی باشند و پس از ورود به کشور، باید در سازمان مهاجرت مالزی ثبت نام نمایند. بعلاوه طبق قوانین مالزی، این نوع مهاجران باید حداقل یک ماه پس از ورود به کشور، در مالزی کار نمایند. اگر این مهاجران از این قانون خارج شوند، ممکن است با مسائل قانونی روبرو شوند.

در خصوص مهاجران با ویزای تحصیلی، طبق قوانین مالزی، آنها می توانند تا خاتمه دوره تحصیلی خود در کشور بمانند. بعلاوه، این نوع مهاجران می توانند به صورت محدودی کار نمایند، اما باید اجازه کار به دست آورند و تنها در برخی از صنایع کاری می توانند انجام دهند. بعلاوه، در صورتی که مهاجر با ویزای تحصیلی بعد از خاتمه دوره تحصیلی خود در مالزی بماند، باید یک ویزای کاری بگیرد تا بتواند کار کند.

در کل، شرایط قانونی مهاجران در مالزی به نوع ویزایی که برای ورود به کشور استفاده می گردد و بعلاوه شرایط شغلی آنها بستگی دارد.

فرهنگ

فرهنگ برخورد با مهاجران در مالزی به طور کلی مثبت است. مردم مالزی به طور کلی مهمان نواز، مهربان و متقابل باز هستند و احترام به تفاوت ها را در فرهنگ خود دارند. با این حال، ممکن است در برخی موارد تبعیض و نژادپرستی نیز وجود داشته باشد. این مشکل بیشتر به علت فرق قومیتی بین مالزی ها و مهاجرین از کشور های مختلف وجود دارد.

دولت مالزی همواره سیاست هایی را برای جذب مهاجران متعددی ترسیم نموده است و این سیاست ها باعث شده است که مهاجران در مالزی از شرایط شغلی بهتری برخوردار باشند. بعلاوه، مهاجران با توجه به قوانین مهاجرتی مالزی از دسترسی به بسیاری از حقوق مشابه با شهروندان مالزی برخوردارند. به عنوان مثال، در حوزه بهداشت و درمان، تحصیل و بسیاری از حوزه های دیگر، مهاجران مجاز به شرکت در برنامه ها و دسترسی به خدمات هستند.

با این حال، در برخی موارد، برخی از مهاجرین به علت محدودیت های قانونی یا اجتماعی، با مسائلی روبرو هستند. مثلاً، برخی از مهاجران غیرقانونی هستند و به همین علت دسترسی به خدمات بهداشتی و اجتماعی محدود است. بعلاوه، برخی از مهاجران به علت عدم آشنایی با زبان محلی و فرهنگ مالزی، ممکن است با مسائلی در برخورد با افراد محلی روبرو شوند.

در آنالیز بعدی به شرایط مهاجران به کشور اردن می پردازیم.

منبع: فوت و فن / فوت و فن
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2178

به "مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا ، قسمت هفدهم: مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به 20 کشور برتر دنیا ، قسمت هفدهم: مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید