نباید به افتخارات سوریان اکتفا کرد، کسب رای احتیاج به لابی دارد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران، چندی پیش فدراسیون کشتی در اقدامی قابل پیش بینی و سنجیده، حمید سوریان را به عنوان نماینده رسمی ایران برای حضور در انتخابات هیات رئیسه به اتحادیه جهانی کشتی معرفی کرد. بدین ترتیب فدراسیون کشتی با توجه به سوابق ارزشمند و طلایی حمید سوریان در رقابتهای جهانی و المپیک و همچنین محبوبیت بین المللی او، چنین تصمیمی گرفت تا شاید این قهرمان ملی بتواند در هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی صاحب کرسی گردد.

نباید به افتخارات سوریان اکتفا کرد، کسب رای احتیاج به لابی دارد

اما واقعا می توان افتخارات ارزشمند حمید سوریان را تضمینی برای پیروزیت او در انتخابات اتحادیه دنیای کشتی محسوب کرد؟ تجربه نشان داده انتخابات هیات رئیسه اتحادیه دنیای کشتی همیشه با لابی های پشت پرده کشورهای صاحب نام کشتی همراه است و هیچگاه نمی توان بدون سرمایه گذاری های مختلف اقتصادی و مراودات دیپلماتیک به جمع اعضای هیات رئیسه راه یافت. دقیقا مثل عوامل و اتفاقاتی که در انتخابات سال 2014 در ناکامی امیررضا خادم برای کسب کرسی کاملا مشهود بود، اما چندی بعد رسول خادم توانست با استفاده بیشتر از لابی های انتخاباتی در رسیدن به کرسی در اتحادیه دنیای پیروز عمل کند.

بر این اساس فدراسیون کشتی باید علاوه بر تکیه بر داشته های ارزشمند دنیای و المپیک سوریان برای تضمین نسبی پیروزیت این قهرمان، برنامه و اقدامات ویژه ای را هم در دستور کار قرار دهد. تمهیداتی که فدراسیون می تواند با انجام آن، ضمن تقویت روابط با کشورهای بانفوذ کشتی و لابی با کشورهای دوست و صاحب رای، زمینه راهیابی سوریان به هیات رئیسه را هموارتر سازد. در این خصوص می توان به اظهارات اخیر حمید سوریان هم اشاره نمود که معتقد است: برای انتخاب شدن در هیات رئیسه باید لابی های چند ساله و گسترده ای را انجام داد. اما امیدوارم در نهایت به این کرسی مهم دست پیدا کنیم تا کشتی ایران بتواند با استفاده از این کرسی صاحب امتیازات ویژه ای در کشتی دنیا گردد و جدا از آن بتوانیم برای کشتی گیران کشورمان احقاق حق کنیم.

طبق برنامه قرار است انتخابات هیات رئیسه اتحادیه دنیای کشتی، شهریورماه امسال در حاشیه رقابت های قهرمانی جوانان دنیا در صربستان برگزار گردد. هرچند که شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی تمامی رویدادهای رسمی کشتی در سطح دنیا شده و به احتمال فراوان، انتخابات هیات رئیسه هم به تعویق خواهد افتاد. در نتیجه فدراسیون کشتی کشورمان نباید به سادگی این فرصت را از دست دهد و بهتر است با اقدامات ویژه دیپلماتیک و تمهیدات لازم، زمینه پیروزیت سوریان را مهیا کند.

آنچه مسلم است حمید سوریان با داشتن یک مدال طلای المپیک و 6 مدال طلای کشتی فرنگی دنیا در ویترین افتخاراتش، بخشی از جهت پیروزیت در انتخابات پیش رو را طی نموده و حالا نوبت فدراسیون کشتی است که باید نقشه و برنامه ویژه ای را برای پیروزیت این قهرمان ملی، تدوین و اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 998

به "نباید به افتخارات سوریان اکتفا کرد، کسب رای احتیاج به لابی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید به افتخارات سوریان اکتفا کرد، کسب رای احتیاج به لابی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید