وخامت اوضاع در بیمارستان های برزیل با افزایش تلفات کرونا

به گزارش مجله فوتبال دوستان، در حالی که تلفات ویروس کرونا در برزیل به شدت رو به افزایش است، اوضاع در بیمارستان های این کشور وخیم تر شده است.

وخامت اوضاع در بیمارستان های برزیل با افزایش تلفات کرونا

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تلفات ویروس کرونا در برزیل طی هفته گذشته بالاترین رکورد در بین کشورهای دنیا را ثبت نموده است و بیمارستان ها در شهرهای عظیم و مهم این کشور به حداکثر ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی رسیده اند. تشدید بحران کرونا موجب شده تا محدودیت ها و کنترل ها در پرجمعیت ترین ایالت برزیل، بیشتر گردد.

بر اساس این گزارش در 15 مرکز ایالت از 27 ایالت برزیل، میزان اشغال تخت های بیمارستانی از سوی بیماران کرونایی به بیش از 90 درصد رسیده است.

در پورتو آلگره در جنوب برزیل؛ مهمترین و عظیمترین بیمارستان از پذیرش بیماران جدید کرونایی خودداری می نماید زیرا همه تخت های آی سی یو در این بیمارستان پر شده است.

مدیر یک بیمارستان عظیم در برزیل در این باره گفت: این یک هشدار است. ما به حداکثر ظرفیت خود رسیده ایم و مردم باید بدانند که شرایط چقدر بد و بحرانی است.

این نخستین بار از بحران شیوع ویروس H1N1 در سال 2009 است که بیمارستان های برزیل از پذیرش بیماران جدید خودداری می نمایند.

وزارت بهداشت برزیل نیز روز پنجشنبه بیان کرد تلفات ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته برای دومین بار به بیش از 2 هزار نفر رسیده است.

تلفات ویروس کرونا در برزیل به بیش از 272 هزار نفر رسیده و این کشور پس از آمریکا بالاترین آمار تلفات کرونایی در دنیا را داشته است.

ولی طی هفته گذشته تلفات ویروس کرونا در برزیل به طور متوسط روزانه به بیش از 1600 نفر رسیده که این رقم حتی از آمار تلفات 1400 نفری در آمریکا نیز پیشی گرفته است.

بحران شیوع ویروس کرونا سیستم بیمارستانی برزیل را در آستانه فروپاشی قرار داده و فرمانداران ایالت های مختلف را مجبور نموده است تا با دور زدن دولت فدرال، برای خرید واکسن اقدام نمایند.

مخالفت رئیس جمهور پوپولیست برزیل تاثیر منفی زیادی بر فرایند مقابله با ویروس کرونا در این کشور داشته است. جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل بارها با اجرای تدابیر محدودنماینده برای مقابله با ویروس کرونا مثل استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مخالفت نموده است.

تا به امروز حدود 10.6 میلیون نفر از جمعیت 212 میلیون نفری برزیل به ویروس کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که تا به امروز تنها 3 درصد جمعیت این کشور در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1456

به "وخامت اوضاع در بیمارستان های برزیل با افزایش تلفات کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وخامت اوضاع در بیمارستان های برزیل با افزایش تلفات کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید