پرچم دار بعدی سامسونگ با پردازنده گرافیکی AMD راهی بازار می گردد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، سامسونگ به تازگی از پردازنده پرچم دار خود تحت عنوان اگزینوس 2100 رونمایی کرد. پردازنده ای که مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری بوده و قرار است قلب تپنده گوشی های سری گلکسی S21 باشد که فردا رونمایی می شوند. اما اتفاق جالبی در رویداد معرفی از این پردازنده رخ داد که می تواند به استفاده از پردازنده گرافیکی AMD در پرچم دار بعدی سامسونگ مرتبط باشد.

پرچم دار بعدی سامسونگ با پردازنده گرافیکی AMD راهی بازار می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات طرح روی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

از مدت ها قبل، شایعات زیادی مطرح بود مبنی براینکه سامسونگ میخواهد با همکاری دومین شرکت عظیم سازنده پردازنده و گرافیک های دسکتاپ یعنی AMD، گوشی های خود را با گرافیک این شرکت راهی بازار کند. اما خب دیدیم که این اتفاق رخ نداد تا سال جاری هم اگزینوس با یک پردازنده گرافیکی مورد انتظار یعنی Mali-G78 رونمایی شد.

تا به امروز ندیده بودیم AMD برای گوشی پردازنده گرافیکی فراوری کند اما به نظر می رسد این اتفاق در پرچم دار بعدی سامسونگ رخ خواهد داد. چرا که در خلال رونمایی از پردازنده جدید شرکت، دکتر اینیوپ کانگ، مدیرعامل بخش System LSI Business سامسونگ (سازنده تراشه های اگزینوس) خاطرنشان کرد پرچم دار بعدی غول کره ای، با گرافیک نسل جدید راهی بازار خواهد شد.

یکی از سخنگوهای سامسونگ در گفت و گویی با وب سایت Android Authority خاطرنشان کرد منظور از پرچم دار بعدی، در واقع همان پردازنده اگزینوس جدید است و نه یک گوشی هوشمند تا بدین ترتیب کاربران مطمئن شوند این موضوع ارتباطی با گلکسی های مورد انتظار ندارد. در واقع گوشی پرچم دار سال بعد سامسونگ که احتمالا گلکسی S22 خواهد بود، با پردازنده اگزینوسی راهی بازار می گردد که از پردازشگر گرافیکی ساخت AMD استفاده می نماید.

  • AMD در حال توسعه پردازنده ARM برای رقابت با تراشه M1 اپل است

سامسونگ برای اثبات توانایی های پردازنده های اگزینوس راه درازی را در پیش دارد. مدت زمان زیادی است که این شرکت مورد انتقاد کاربران خود قرار گرفته که اوج این نقدها هم با عرضه پرچم داران سری S20 مجهز به اگزینوس 990 بود که از لحاظ مصرف انرژی، قدرت پردازشی و گرافیکی، به نسبت اسنپدراگون 865 در رده پایین تری قرار داشت.

بسیاری از کاربران معتقدند نسخه هایی از پرچم دارهای سامسونگ که به اسنپدراگون 865 مجهز شدند از لحاظ کیفیت دوربین، مصرف باتری و عملکرد کلی، بهتر از نسخه های مجهز به اگزینوس 990 هستند و این اصلا چیزی نیست که از یک پرچم دار با این قیمت انتظار داریم. همین موضوع باعث شده اگزینوس ها صندلی متزلزل تری در بین کاربران داشته باشند.

اما به نظر می رسد اگزینوس 2100 با لیتوگرافی 5 نانومتری و معماری ساخت مشابه اسنپدراگون 888، آمده تا آنچه را که کاربران سال ها منتظر بودند در اختیارشان قرار دهد. به اعتقاد سامسونگ، این پردازنده 20 درصد از نسل قبل عملکرد بهتری دارد و بنچمارک ها هم از رجحان آن به نسبت اسنپدراگون 888 خبر می دهند. هرچند این موضوع را نباید الان با اطمینان بگوییم.

با این حال، کوشش سامسونگ در ساخت پردازنده ای بهتر نشان می دهد شرکت کاملا از نگاه کاربران به پردازنده های اگزینوس مطلع است و میخواهد سال جاری آن ها را غافلگیر کند. اگر اگزینوس 2100 به خوبی آن چیزی باشد که تا به امروز شنیده ایم، سامسونگ می تواند بیش از پیش بین کاربران محبوبیت کسب کند و اگر هم این فرایند موفقیت آمیز ادامه دار باشد، اضافه شدن پردازنده گرافیکی AMD به نماینده های شرکت در سال آینده می تواند به میزان این محبوبیت بیفزاید.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1324

به "پرچم دار بعدی سامسونگ با پردازنده گرافیکی AMD راهی بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرچم دار بعدی سامسونگ با پردازنده گرافیکی AMD راهی بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید