پیکاپ الکتریکی نیکولا بجر (Badger)، تعریفی نوین از وانت های آینده

به گزارش مجله فوتبال دوستان، چند وقتی است که پیکاپ های الکتریکی در کانون توجه گرفته و از خودروسازان قدیمی گرفته تا شرکت های نوظهور به دنبال عرضه چنین مدل هایی هستند. کمپانی نیکولا موتور (Nikola Motor) که با شعار ایجاد تحول در عرصه باربری و تحویل کالا پایه گذاری شده، یکی از این موارد است. این استارتاپ آمریکایی اخیرا با رونمایی از بَجِر (Badger) برداشت خود از پیکاپ های آینده را به نمایش گذاشته است.

پیکاپ الکتریکی نیکولا بجر (Badger)، تعریفی نوین از وانت های آینده

نیکولا بجر را می توان همانند رقیبی مثل فورد F-150 رپتور، پیکاپی قرص، پایدار و با ابهت توصیف کرد. ظاهر این خودرو به گونه ای شکل داده شده که با دیدن آن بلافاصله حس آفرودبازی به بیننده منتقل می گردد! سپر مستحکم و LED نواری موجود در قسمت میانی آن، چرخ های بزرگ و ارتفاع زیاد از سطح زمین نقشی اساسی در انتقال این حس دارند. به دلیل عدم احتیاج به رادیاتو، جلوپنجره نیکولا بجر فاقد فضای مشبک بوده و این قسمت با پنلی مزین به نام شرکت سازنده، پوشانده شده است. در دو طرف این پنل چراغ های روشنایی در روز یا همان DRL قرار دارند که شکل آنها پیکاپ جی ام سی سیرا را در ذهن تداعی می نماید. کاپوت متورم و لبه های برآمده گلگیر از دیگر ویژگی های ظاهری شاخص بجر در جلو به شمار می فرایند.

در نمای جانبی رنگ متفاوت بدنه و سقف، دستگیره های کشویی مخفی شونده، LED های موجود روی گلگیرها و درها، رکاب و همچنین قاب کوچک آینه یا به عبارت صحیح تر دوربین جانبی المان های جلب توجه نماینده هستند. نمای عقب پیکاپ الکتریکی بجر میزبان نام و نشان بزرگ شرکت نیکولا است، در این بخش نیز چراغ ها دارای گرافیک C شکل بوده و سپر ساختاری عضلانی دارد؛ ضمن اینکه قسمت هایی از در عقب به پیروی از سقف با پوششی مشکی رنگ احاطه شده اند.

نیکولا بجر با 5900 میلی متر طول، 2160 میلی متر عرض و 1850 میلی متر ارتفاع در مقایسه با مدلی مثل شورولت سیلورادو 1500 کمی طویل تر و عریض تر اما کم ارتفاع تر است. همانند بیشتر خودروهای الکتریکی کنونی، کابین نیکولا بجر هم حس و حال مدرنی داشته و از یک نمایشگر بسیار بزرگ مرکزی در قسمت میانی داشبورد سود می برد. در پشت فرمان خوش فرم نیز از نمایشگر دیجیتال برای ارائه اطلاعات مورد احتیاج راننده استفاده شده است.

به گفته استارتاپ نیکولا موتور، پیکاپ بجر در دو نسخه تمام الکتریکی و پیل سوختی فراوری خواهد شد. انرژی بخش نسخه تمام الکتریکی پک باتری 160 کیلووات ساعتی خواهد بود؛ با تکیه بر این پک لیتیوم یونی امکان پیمایش 300 مایل مسافت (482 کیلومتر) با یک بار شارژ وجود خواهد داشت. نیکولا موتور ادعا می نماید نسخه پیل سوختی (FCV) بجر توانایی پیمایش مسافتی در حدود 600 مایل (966 کیلومتر) را دارا خواهد بود؛ این رقم البته به لطف پیشرانه الکتریکی کمکی محقق می گردد. این نسخه کارکردی مثل خودروهای دوگانه سوز ما داشته و مالکین آن خواهند توانست با استفاده از یک دکمه نوع حالت پیمایش با باتری یا سوخت هیدروژن را انتخاب نمایند. از آنجایی که هنوز تعداد ایستگاه های سوخت گیری برای خودروهای هیدروژنی در ایالات متحده به اندازه کافی نیست، چنین قابلیتی می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

پیشرانه پیکاپ جذاب نیکولا بجر در حالت عادی 455 اسب بخار فراوری می نماید، اما در مواقع ضروری می تواند قدرت خود را برای مدتی کوتاه به 906 اسب بخار برساند. سازنده گشتاور این پیکاپ را هم 1329 نیوتن متر و شتاب آن را 2.9 ثانیه اعلام نموده است. توانایی کشش باری به وزن 3.6 تن و خروجی برق 15 کیلوواتی برای اتصال ابزارها، چراغ ها و کمپرسور سایر ویژگی هایی هستند که نیکولا موتور به آنها اشاره نموده است. گفته می گردد بجر در یک مکانی که ساخت و ساز در آن جریان دارد، تا 12 ساعت دستگاه های موجود را از ژنراتور بی احتیاج کند.

بر اساس برنامه ریزی ها نیکولا بجر در همکاری با یک کمپانی دیگر که نام آن فعلا معین نیست، فراوری خواهد شد. طبق توافقات موجود شرکت نیکولا موتور از قطعات مورد تایید این کمپانی و همچنین کارخانه های آن برای فراوری بجر استفاده خواهد نمود. متاسفانه زمان عرضه و قیمت این پیکاپ توانمند از سوی سازنده اعلام نشده است. تسلا سایبرتراک، ریوین R1T، نسخه الکتریکی فورد F-150 و رقبای اصلی بجر محسوب می شوند.

تروور میلتون (Trevor Milton) مدیرعامل نیکولا موتور در اظهار نظری جالب گفته بازار اینک آمادگی پذیرش پیکاپ های برقی با شارژ مناسب را دارد. وی افزوده مشتریان بجر می توانند از آن برای کار، گشت و گذارهای آخر هفته، بکسل کردن، آفرودبازی و حتی رفتن به دامنه کوه ها برای اسکی کردن استفاده نمایند. آقای میلتون تاکید نموده در دماهای خیلی پایین باتری بجر با افت کارایی روبرو نخواهد شد.

منبع: carscoops

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 760

به "پیکاپ الکتریکی نیکولا بجر (Badger)، تعریفی نوین از وانت های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ الکتریکی نیکولا بجر (Badger)، تعریفی نوین از وانت های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید