چگونه بلوتوث تلویزیون را روشن کنیم؟

به گزارش مجله فوتبال دوستان، هدفون های بی سیم و دستگاه های تلفن همراه، به دلیل قابل حمل­بودن و راحتی و همچنین نداشتن کابل و سیم که اغلب می تواند آزاردهنده باشد، بسیار کاربرپسند هستند. اگر می­خواهید این دستگاه­های خود را به تلویزیون متصل کنید، برای روشن کردن بلوتوث تلویزیون، فقط باید مطمئن شوید که TV شما، واقعاً دارای قابلیت بلوتوث است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما همراه باشید.

چگونه بلوتوث تلویزیون را روشن کنیم؟

مراحل روشن کردن بلوتوث تلویزیون

برای افزودن بلوتوث به تلویزیون، بررسی کنید که آیا TV شما پشتیبانی بلوتوث دارد یا خیر. به خروجی­های صوتی تلویزیون نگاه کنید. یک فرستنده بلوتوث را به درگاه خروجی صدا در دستگاه وصل کرده و پس از اطمینان از متصل­بودن فرستنده بلوتوث، فرستنده و گیرنده را در حالت اتصال قرار دهید.

مراحل افزودن اتصال بلوتوث به تلویزیون شما ساده است. با فرض اینکه TV شما از قبل گزینه بلوتوث ندارد، مهم­ترین وسیله­ای که برای روشن کردن بلوتوث تلویزیون نیاز دارید یک فرستنده بلوتوث می­باشد که می توانید آن را به آسانی از فروشگاه ها تهیه کنید.

از کجا بفهمیم تلویزیون بلوتوث دارد؟

اما چگونه بررسی کنیم که آیا تلویزیون بلوتوث دارد یا خیر؟ برای این منظور، ابتدا لازم است تا ببینید آیا دستگاه، دارای یک کنترل از راه دور هوشمند است یا خیر، زیرا اگر چنین بود TV از بلوتوث پشتیبانی می­کند. اگر کنترل از راه دور هوشمند ندارد یا مطمئن نیستید که وجود دارد، همچنان می­توانید با رفتن به منوی تنظیمات TV بررسی کنید.

پس از روشن کردن بلوتوث تلویزیون، در تنظیمات، بایستی صدا و سپس خروجی صدا را انتخاب نمایید. اگر گزینه فهرست بلندگوهای بلوتوث را ببینید، متوجه خواهید شد که تلویزیون شما با بلوتوث سازگار است. اگر در دسترسی به منوی تنظیمات مشکل دارید، می­توانید کتابچه راهنمای کاربر TV را بررسی کنید.

نحوه روشن کردن بلوتوث تلویزیون ال جی

همانطور که گفته شد، افزودن قابلیت بلوتوث به تلویزیون، نسبتاً ساده است. این دستورالعمل­ها برای خروجی صدا از تلویزیون از طریق بلوتوث به بلندگو، هدفون و غیره سازگار با بلوتوث است. برای آشنایی با نحوه روشن کردن بلوتوث تلویزیون ال جی ابتدا با گذراندن مراحلی که در قسمتی قبلی نام بردیم، مطمئن شوید که تلویزیون ال جی شما از قابلیت اتصال بلوتوث پشتیبانی می کند یا خیر. اگر این قابلیت برای تلویزیون شما وجود نداشت، مراحل زیر را طی کنید.

یک فرستنده بلوتوث را به پورت خروجی صدا وصل نمایید. فرستنده بلوتوث، دستگاه کوچکی است که تقریباً برای هر تلویزیونی تا زمانی که دارای درگاه خروجی صدا باشد، قابلیت بلوتوث ایجاد می­کند. نوع پورت، نوع فرستنده مورد نیاز شما را مشخص می­کند، اما در هر صورت اتصال فرستنده و روشن کردن بلوتوث تلویزیون آسان است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که فرستنده را به پورت مربوطه وصل کنید. مطمئن شوید که فرستنده بلوتوث برق دارد. مگر اینکه فرستنده بلوتوث با باتری کار کند، باید آن را به منبع برق متصل نمایید. بیشتر فرستنده های بلوتوث، از یک چراغ نشانگر کوچک استفاده می کنند که به شما می گوید بعد از اتصال، روشن است یا خیر.

اگر فرستنده با باتری کار می­کند، چراغ نشانگر نیز باید به شما هشدار دهد که باتری در حال اتمام است. در این مرحله، فرستنده بلوتوث را در حالت اتصال قرار دهید. هر نوع فرستنده بلوتوث، مراحل مختلفی برای حالت متصل­شدن دارد.

بنابراین، توصیه می­شود برای روشن کردن بلوتوث تلویزیون، دستورالعمل های ارائه شده را به دقت بخوانید. صرف­نظر از نوع فرستنده، فعال ­کردن همه آن ها آسان است، زیرا در بیشتر مدل­ها باید دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید تا چراغ نشانگر آبی و قرمز چشمک بزند.

پورت های خروجی صدا را در TV بررسی کنید.

توجه به گزینه­های صوتی تلویزیون بسیار مهم است، زیرا انواع مختلفی از اتصالات وجود دارد. به عنوان مثال، باید بدانید که آیا یک اتصال صوتی نوری، RCA یا یک خروجی کمکی وجود دارد تا بتوانید فرستنده بلوتوثی تهیه کنید. خوشبختانه، فرستنده­های زیادی وجود دارد که RCA، اتصال صوتی نوری و همچنین کمکی را پوشش می­دهد.

RCA

پس از روشن کردن بلوتوث تلویزیون، برای اینکه دریابید خروجی های RCA کجا هستند، فقط باید به پشت تلویزیون خود نگاه کنید. غیر معمول نیست که خروجی­های آنالوگ RCA در پایین TV یا کناره­ها قرار داشته باشند.

آن ها معمولاً دارای کد رنگی قرمز و سفید هستند، به این ترتیب می­توان کابل­ها را به درستی تنظیم کرد؛ بدون اینکه در طول فرآیند هیچ اشتباهی انجام شود. اگر برچسب خروجی را مشاهده کردید، بدان معنی است که این سیستم، برای ارسال صدا به دستگاه دیگری طراحی شده است.

اتصال صوتی نوری

اتصال صوتی نوری، که به عنوان اتصالات TOSLINK شناخته می­شود، یک روش بسیار محبوب برای ارسال صدای با کیفیت بالا از یک دستگاه به دستگاه دیگر است. اگر تلویزیون شما دارای پورت اتصال صوتی نوری است، برای روشن کردن بلوتوث تلویزیون، یک پورت را در پشت یا کنار دستگاه خود، به همراه برچسب اپتیکال می­بینید.

کمکی (AUX)

Auxiliary یا AUX ، احتمالا یکی از محبوب­ترین پورت­های صوتی موجود است. معمولاً در پشت یا کنار تلویزیون واقع شده است و دارای برچسب خروجی AUX می­باشد. شما در واقع می­توانید یک RCA را به AUX و برعکس تبدیل نمایید.

دلیل کارنکردن بلوتوث در تلویزیون

تعمیر دستگاه های بلوتوثی که پس از تشخیص مشکل، وصل نمی شوند، آسان است. اگر دستگاه های بلوتوث شما وصل نمی شوند، احتمالاً بدان دلیل است که دستگاه ها خارج از محدوده هستند یا در حالت اتصال نمی­باشند. اگر دائماً مشکل اتصال بلوتوث دارید، سعی کنید دستگاه های خود را بازبینی کنید. در صورتی که برای روشن کردن بلوتوث تلویزیون، اقدام کردید و کار نکرد، باید مطمئن شوید که اتصالات بلوتوث، روشن هستند و دستگاه شما آماده اتصال است.

به طور کلی، دستگاه­های بلوتوث برای اتصال خوب، باید حداقل 20 فوت از یکدیگر فاصله داشته باشند. اگر مشکل اتصال دارید، سعی کنید دستگاه­ها را به هم نزدیک کنید. ضمن آنکه بایستی دستگاه ها از قبل همگام سازی نشده باشند.

معمولاً وقتی نمی توانید از طریق بلوتوث به یک دستگاه متصل شوید، بدان دلیل است که تلفن شما، قبلاً به دستگاه دیگری متصل است. از آنجایی که بیشتر دستگاه های بلوتوث می توانند در یک زمان، فقط به یک دستگاه دیگر متصل شوند، قبل از اینکه برای روشن کردن بلوتوث تلویزیون، اقدام کرده و بتوانید به آن متصل شوید، باید هر اتصالی را قطع کنید.

اگر هیچ یک از این رویکردها جواب نداد، وقت آن رسیده است که اتصال بلوتوث را قطع کرده و سپس دوباره متصل نمایید.

تعمیر تلویزیون در منزل

اگر هنوز پیروز به اتصال بلوتوث در TV نشده­اید، می­توانید برای تعمیر دستگاه خود، با کاردون در تماس بوده و درخواست تعمیر تلویزیون در منزل را نمایید. کاردون، تکنسین مجربی را برای انجام این کار اعزام خواهند نمود.

مسائل رایج در استفاده از فرستنده بلوتوث از تلویزیون

مطمئناً استفاده از فرستنده بلوتوث مزایایی دارد، از جمله این که برای سیستم سرگرمی خود به کابل یا سیم بیشتری نیاز نخواهید داشت. این کار به سادگی اتصال فرستنده به خروجی­ها و منبع تغذیه است و معمولاً مقرون به صرفه­تر از خرید یک سیستم بی­سیم است.

با این اوصاف، استفاده از فرستنده و روشن کردن بلوتوث تلویزیون نیز می­تواند با مسائلی همراه باشد. ممکن است بتوانید برخی از مسائل را نادیده بگیرید؛ در حالی که برخی دیگر باعث می­شود بخواهید آن را به طور کلی فراموش کنید. برخی از رایج­ترین مسائل فرستنده­های بلوتوث، صدای متناوب و همگام سازی لب یا تاخیر صدا است.

کاردون، کنندگی تعمیرات تلویزیون

شما می­توانید جهت دریافت خدمات تعمیر TV، از خدمات کاردون به عنوان کنندگی تعمیرات تلویزیون، بهره ببرید. همچنین راهنمایی­های لازم را در خصوص روشن کردن بلوتوث تلویزیون، از کارشناسان آن دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت این مجموعه کرده و از راهنمایی های لازم بهره مند شوید یا با شماره تلفن 02147100 تماس بگیرید.

منبع: فرارو
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2126

به "چگونه بلوتوث تلویزیون را روشن کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بلوتوث تلویزیون را روشن کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید