کتاب برتر با موضوع تاریخ استرالیا و نیوزلند معرفی گردید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از بوکز اند پابلیشینگ، جایزه سالانه 13 هزار دلاری ارنست اسکات از سوی دانشکده هنر دانشگاه ملبورن و انجمن تاریخی استرالیا به برجسته ترین اثر در زمینه تاریخ استرالیا یا نیوزلند یا تاریخ استعمار، بر اساس تحقیقات اختصاصی، اهدا می گردد.

کتاب برتر با موضوع تاریخ استرالیا و نیوزلند معرفی گردید

برندگان سال جاری به وسیله ژیزل برنز و آماندا نتل بک از میان 65 اثر ارسالی انتخاب شدند. بعلاوه لیست نهایی نامزدها عبارت بود از: آهنگ های مردم من: چگونه یک خانواده بومی از استعمار تاسمانی جان سالم به در برد اثر جوئل استفان برنی، رویاپردازان و طراحان نقشه: تاریخ سیاسی استرالیا اثر فرانک بونگیورنو، ساختن تاریخ استرالیایی اثر آنا کلارک و متن انگلیسی پیمان وایتانگی اثر ند فلچر.

داوران گفتند: الیزابت و جان: مک آرتورهای مزرعه الیزابت اثری کاملا تحقیقی است که تاریخ اجتماعی غنی و گسترده ای از استرالیای استعماری را به وسیله به تصویر کشیدن زندگی نامه یکی از تاثیرگذارترین اولین زوج های نیو ساوث ولز، الیزابت و جان مک آرتور، بیان می نماید.

به گفته آنها، این اثر علمی جدی نشان می دهد که چگونه خوانشی دقیق و متنی از تاریخ یک خانواده می تواند تاریخ بسیار بزرگ تری از استعمار مهاجران و سلب مالکیت بومی ها را روشن کند. این اثر در گزارش صمیمی خود از زندگی خانواده مک آرتور- از زندگی مالی و اجتماعی که آنها می خواستند در مستعمره مهاجران بسازند تا حساسیت های روشنگرانه اروپایی که با خود به ارمغان آوردند- از ما می خواهد ببینیم چگونه فرهنگ استعماری در زمان و مکان خاصی ساخته شده است.

داوران بعلاوه درباره موتونوئی اپا گفتند: کتاب زیبای بوکانان به آنالیز سفر پانل های چوبی حکاکی شده موتونی اپا در طول زمان، معانی متصل به آنها و تداوم فرهنگی آنها می پردازد. به گفته آنان، این کتاب، داستان مهمی از غارت استعمار و بازسازی فرهنگی را روایت می نماید که در سایر زمینه های جغرافیایی و فرهنگی تاثیر داشته است. بعلاوه داستان دزدی و سپس بازگرداندن مجموعه ای از تابلوهای گرانبها، موتونوئی اپا، را نیز با روش تاریخی مرسوم بازی می نماید. این کتاب تا حدی یک داستان کارآگاهی، در بخشی، تاریخ عمومی و نیز روایتی جنایی بوده و نمونه ای از نگارش تاریخ مدرن در نیوزیلند است.

جایزه ارنست اسکات برای زنده نگه داشتن یاد ارنست اسکات، استاد تاریخ دانشگاه ملبورن از 1913 تا 1936 راه اندازی شده تا دنباله رو علاقه او به توسعه مطالعات تاریخی استرالیا باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2196

به "کتاب برتر با موضوع تاریخ استرالیا و نیوزلند معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب برتر با موضوع تاریخ استرالیا و نیوزلند معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید