آخرین آوانتادور؛ قدرتمندترین لامبورگینی تاریخ

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی Lamborghini، اخیراً جدیدترین نسخه مدل آونتادور را با نام کامل Aventador Ultimae معرفی نموده است که از پیشرانه تنفس طبیعی 6.5 لیتری V12 با 769 اسب بخار قدرت بهره می برد که بدین ترتیب لقب قدرتمندترین لامبورگینی غیر هیبریدی تاریخ را برای آن به ارمغان آورده است.

آخرین آوانتادور؛ قدرتمندترین لامبورگینی تاریخ

به گزارش خبرنگاران، آخرین آونتادور، ورژن نهایی ابرخودروی V12 است که برای اولین بار در سانتاگاتا بولوهمه ایتالیا متولد شده بود و اکنون به طرز با مسمایی Ultimae (در زبان لاتین به معنای آخرین) نام گرفته است. بیش از یک دهه پس از رونمایی از اولین نسخه لامبورگینی آونتادور با نام LP700-4 در فوریه 2011 و در نمایشگاه اتوموبیل ژنو، آخرین نسل این خودرو وحشی تر شده است. موتور این گاو نر خشمگین (اشاره به لگوی لامبورگینی)، در طی سال های گذشته عضلات زیادی ایجاد نموده است و اگر مدل Sian الکتریکی را کنار بگذاریم، این خودرو وحشی ترین لامبورگینی تاریخ خواهد بود.

این خودرو نام رمز LP 780-4 را به همراه دارد و از پیشرانه ای با تنفس طبیعی 6.5 لیتری V12 بهره می برد که با 780 PS (769 اسب بخار / 574 کیلووات) و 8500 دور در دقیقه، عمل می نماید. این در حالی است که قدرت گشتاور 531 پوند فوت (720 نیوتن متر) از 6750 دور در دقیقه این موتور قابل دستیابی است که کمی قدرتمندتر از مدل SVJ به شمار میرود. اگر اعداد را دوست دارید، Ultimae ترازو ها را فقط با وزن 1550 کیلوگرم (3417 پوند) نشان می دهد و باعث می گردد تا 25 کیلوگرم (55 پوند) سبک تر از Aventador S باشد، در حالی که همان نسبت قدرت به وزن SVJ را دارد.

ایده اصلی در طراحی پشت آونتادور نو، ترکیب سبک زیبا و جلوه های لوکس S با آپشن های اضافی ارائه شده در مدل SVJ است. این خودرو در هر دو مدل کوپه و رودستر با فرمان چهار چرخ و فرمان عقب ارائه می گردد. به گزارش خبرنگاران، این خودرو بعلاوه مجهز به یک بال عقب Superveloce Jota با نگاه ثابت به سمت عقب است که با یک باله فعال که دارای سه موقعیت (بسته، حداکثر عملکرد، حداکثر هندلینگ) کنترل می گردد.

وقتی نوبت به عملکرد می رسد، آوانتادور نو چندان نشانی از سابقه قدیمی خود عرضه نمی نماید. کوپه Ultimae در زمان 2.8 ثانیه به 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) و در 8.7 ثانیه از سکون به 124 مایل در ساعت (200 کیلومتر در ساعت) می رسد و در این جهت به حداکثر سرعت 220.5 مایل در ساعت (355 کیلومتر در ساعت) می رسد. رودستر به علت بدنه سنگین تر و طراحی پیچیده تر سقف، کندتر خواهد بود، اما احتمالاً در شرایط واقعی کسی متوجه این تفاوت عملکرد نخواهد شد.

آوانتادور نو در کمتر از 18 رنگ استاندارد در دسترس است، اما باید توجه داشت که بیش از 300 رنگ به وسیله برنامه سفارشی سازی Ad Personam شرکت هم وجود دارد که هزینه های بیشتری را ایجاد می نماید. به گزارش خبرنگاران، لامبورگینی، مدل Ultimae را با چرخ های آلیاژی 20 و 21 اینچی، همراه با تایر های Pirelli P Zero Corsa و کولیس های ترمز در چند رنگ به فروش می رساند. در داخل، این خودرو به همان میزان آونتادور S خوش ظاهر خواهد بود، اما در کل فقط 350 کوپه و 250 رودستر از این خودرو ساخته خواهد شد.

لامبورگینی اواخر این هفته در جشنواره سرعت Goodwood Festival هر دو سبک بدنه را به نمایش خواهد گذاشت. به نظر می رسد Ultimae یک نژاد در حال مرگ باشد و این مدل به حق آخرین آوانتادور لقب گرفته است چراکه لامبورگینی اعلام نموده است که میخواهد تا سال 2024 همه خودرو های خود را هیبریدی کند.

تصاویر لامبورگینی آوانتادور Ultimae

منبع: motor1

مترجم: مصطفی جرفی

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1684

به "آخرین آوانتادور؛ قدرتمندترین لامبورگینی تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آوانتادور؛ قدرتمندترین لامبورگینی تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید