آشنایی بچه ها و نوجوانان با زبان فارسی در هفت گنبد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خبرگزاری خبرنگاران- طراح بازی هفت گنبد گفت: کتاب هفت پیکر نظامی گنجوی برای نخستین بار موضوع یک بازی ایرانی قرار گرفته است تا بچه ها و نوجوانان با زبان فارسی بیشتر آشنا شوند.

آشنایی بچه ها و نوجوانان با زبان فارسی در هفت گنبد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، فرشید سواد کوهی با بیان این مطلب گفت: داستان این بازی براساس هفت پیکر نظامی بوده و شخصیت اصلی آن بهرام گور انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: ما دوست داشتیم این داستان ها برای نوجوانان و جوانان بازگو گردد و بر همین اساس در بستر نوی که تا الان انجام نشده تهیه شده است.

آقای عبدالملکی طراح دیگر این بازی هم اضافه کرد: بازی هفت گنبد 29 کارت افلاک دارد که هر کدام نماد یک روز هستند.

وی گفت: بازیکن در جریان بازی سعی می نماید گنبد های بیشتری برای خودش نگه دارد و اگر بیشترین امتیاز را بگیرد به نیک بختی می رسد.

طراح بازی هفت گنبد گفت: شناخت متون و ادبیات فارسی برای نسل نو بسیار مفید است و قصد ما این است که آن ها را به نسل جوان معرفی کنیم.

کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان میخواهد از ایده های بعضی جوانان کشورمان استفاده کند و بازی های ایرانی را به مرحله فراوری برساند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، بازی هفت گنبد از جمله بازی هایی است که دو نفر از مهندسان جوان آن را طراحی و پس از برنده شدن در برنامه ایده آزاد آن را ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1730

به "آشنایی بچه ها و نوجوانان با زبان فارسی در هفت گنبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی بچه ها و نوجوانان با زبان فارسی در هفت گنبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید