آشنایی کامل با سیستم حمل و نقل در روسیه

به گزارش مجله فوتبال دوستان، راهنمای حمل و نقل در روسیه

کشور روسیه یکی از کشورهای پیشرو در زمینه مدرنیته سازی طراحی وسایل شهری و امکانات و رفاه حال شهروندانش است. یکی از همین اسباب و وسایلی هم که برایتان نام بردیم بدون شک، ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای این کشور است که در نوع خود هم خاص هستند و هم بسیار کارآ و منظم. اگر بخواهیم با دلیل و مدرک خاص بودن سیستم حمل و نقل در روسیه را برایتان اثبات کنیم باید بدون شک متروی شهر مسکو را برایتان مثال بزنیم. حتی اگر تا به حال به این شهر سفر هم نکرده باشید، می توانید در یکی از همین موتورهای جستجو واژه متروی مسکو را جستجو کنید و عکس های این مترو را ببینید! بدون شک از زیبایی این متروها اصلا بیشتر ترغیب می شوید که به این شهر سفر کنید. اگر متروی شهر این طراحی را دارد پس دیگر جاذبه هایش چقدر زیبا هستند! البته تنها عامل جاذبه متروی مسکو، طراحی مترو زیبای آن نیست بلکه شبکه پوشش دهی و حمل و نقل آن هم بسیار کامل و شامل نقاط بسیاری است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، راهنمای حمل و نقل در روسیه را مورد آنالیز قرار دهیم.

آشنایی کامل با سیستم حمل و نقل در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

برای این که با روسیه و شرایط سفر به آن بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که به مطلب راهنمای سفر به روسیه مراجعه فرمایید.

آنالیز و معرفی راهنمای حمل و نقل در روسیه

به صورت کلی سیستم حمل و نقل در شهرهای روسیه گسترده و متنوع است.

این سیستم کامل و به هم پیوسته از چندین شبکه و وسیله مختلف و مدرن به وجود آمده اند که هر کدامشان به تنهایی یکی از بهترین و کامل ترین سیستم ها را در زمینه حمل و نقل عمومی نه تنها در روسیه بلکه در دنیا دارا می باشند.

در راهنمای حمل و نقل در روسیه باید از وسیله هایی همچون: مترو، تاکسی، مارشروتکا، تراموا (ترام)، اتوبوس ساده، اتوبوس برقی، قایق و تاکسی نام ببریم.

البته این وسیله ها در بیشتر نقاط دنیا و در شهرهای عظیم و کوچک مورد استفاده است اما ما در این جا می خواهیم تا در درجه اول، راهنمای حمل و نقل در روسیه را مورد آنالیز قرار دهیم.

در روسیه هم مانند بیشتر نقاط دنیا هزینه ای که برای حمل و نقل به وسیله حمل و نقل عمومی انجام می دهید بسیار ارزان تر از دیگر وسیله ها و استفاده از ناوگان های خصوصی می گردد.

وسیله ای همچون مترو و یا اتوبوس در بیشتر نقاط شهری مخصوصا در شهرهای عظیم ایستگاه دارد و مسافران را به راحتی از نقطه ای به نقطه ای دیگر با هزینه ای به مراتب کمتر از دیگر راه های حمل و نقل شهری جا به جا می نماید.

مترو

اولین و فراگیرترین وسیله ای که در راهنمای حمل و نقل در روسیه به شما می خواهیم معرفی کنیم، مترو است.

یکی از پیچیده ترین و در عین حال گسترده ترین از وسایل حمل و نقل در روسیه خطوط مترو هستند که هم بسیار عظیم هستند و هم ایستگاه های بسیار زیادی دارند و در نتیجه مسافران بیشتری هم نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل دارد.

این سیستم در شهرهای بسیار عظیمی مثل سنت پترزبورگ و مسکو بسیار کامل تر و معروف تر از دیگر شهرهای این کشور است.

البته باید در راهنمای حمل و نقل در روسیه این نکته را گوشزد نماییم که سیستم حمل و نقل و وسایل آن در شهرهای دیگر این کشور همچون: یکاترنبورگ، کازان، نووسیبریسک، سامارا و نیژنی نوگورود نیز بسیار کامل است. در واقع سیستم حمل و نقل شهری این مناطق با این که کوچک است اما بسیار کامل است.

ضمناً هزینه مترو در روسیه کم و معقول است و به وسیله آن می توان به بسیاری از نقاط شهر با هزینه ای کم رفت و آمد نمود.

در روسیه متروها با علامت M تعیین می شوند.

تابلوهای مترو مخصوصا در شهرهای عظیم این کشور به دو زبان روسی و انگلیسی نوشته شده اند.

البته این مسئله تنها مربوط به نوشتار نیست بلکه حتی در قطارهای مترو و در زمانی که اپراتور نام ایستگاه را اعلام می نماید، به این دو زبان بومی و بین المللی صحبت می نماید.

نقشه ها هم همه دارای زیرنویس و راهنمای انگلیسی زبان هستند.

در تمامی واگن های قطار برای مسافران این امکان وجود دارد که بتوانند به وسیله راه ارتباطی و بلندگویی که در واگن ها است با راننده ارتباط برقرار نمایند و اگر مورد و یا مسئله ای بود به راننده اعلام نمایند.

به طور مثال، متروی شهر مسکو در این شهر محبوب ترین وسیله برای حمل و نقل محسوب می گردد.

متروهای شهر مسکو از ساعت 5:30 صبح تا ساعت 1 صبح کار می نمایند و همگی دارای اینترنت پر سرعت و نا محدود وای فای هستند.

ضمناً در متروهای این شهر بچه هایی که سنشان زیر 7 سال باشد می توانند تا به صورت رایگان سفر نمایند.

مثال متروی شهر مسکو را زدیم، جا دارد که بگوییم همانطور که گفتیم این مترو یکی از زیباترین طراحی ها در فضای داخلی را دارد.

در تزئین ایستگاه های مختلف این شهر کم کم از 20 نوع سنگ استفاده شده است و در تزئین آن از شیشه کاری های مختلف، استفاده از تندیس های مختلف، نقاشی و بسیاری از دیگر تزئینات استفاده شده است.

از معروف ترین این ایستگاه ها که در سراسر روسیه هم معروف است می توانیم به ایستگاه؛ کیفسکایا اشاره نماییم.

اتوبوس

در راهنمای حمل و نقل در روسیه باید این را به شما بگوییم که در تمامی شهرهای این کشور بسیار عظیم می توانید هم از اتوبوس های ساده ماشینی که سوخت فسیلی دارند استفاده نمایید و هم از اتوبوس های برقی. شما با استفاده از خدمات حمل و نقل اتوبوسی می توانید هم به نقاط و ایستگاه های مختلف شهری بروید و هم حتی به بعضی از ایستگاه ها در حاشیه شهرها هم بروید.

البته برای این کار باید این را بدانید که خط عوض کردن در این راه شما را یاری خواهد نمود.

در دسته اتوبوس ها در راهنمای حمل و نقل در روسیه این را باید بدانید که وسیله ایی همچون تراموا هم در دسته اتوبوس ها جای می گیرد. اگر جهتتان به یکی از شهرهای روسیه افتاد باید این نکته را بدانید که روس ها برای ایستگاه های مختلف این دسته از وسایل حمل و نقل از حروف مختلف و متفاوتی استفاده می نمایند.

در راهنمای حمل و نقل در روسیه باید بگوییم که از حرف A برای تعیین کردن ایستگاه اتوبوس ساده، از حرف Трамвай برای تراموا و از حرف T برای ایستگاه های اتوبوس برقی استفاده می گردد.

این علائم به گردشگر ها و مسافرانی که تازه به این شهر آمده اند در ایستگاه های مختلف متوجه شوند که دقیقا در کجا نهاده شده اند.

اگر می خواهید در روسیه از اتوبوس بهره ببرید به یاد داشته باشید که باید هزینه اتوبوس را به صورت نقدی به راننده پرداخت نمایید.

در زمینه اطلاع رسانی درباره ایستگاه های اتوبوس در روسیه باید این نکته را بدانید که تمامی اطلاعات در این ایستگاه ها به زبان روسی نوشته شده اند و آغاز فعالیتشان هم از ساعت 6 صبح است.

البته در شهرهای عظیم روسیه در 2 شیفت کار می نمایند.

یعنی علاوه بر شیفت صبح، شیفت شب هم مسافران را جا به جا می نماید.

این اتوبوس ها هم معمولا ساعت کاریشان از ساعت 1 تا 6 صبح کار می نمایند.

به یاد داشته باشید که اگر به همراهتان ساک و یا چمدان به همراه دارید، کرایه بیشتری را به راننده پرداخت نمایید.

اگر خواستید می توانید تا از بلیط های الکترونیکی همچون تات و کارت 90 دقیقه ای استفاده نمایید.

در مسکو معمولا مردم در جهتهای فرعی و خاص تر از اتوبوس و مترو همچون مکمل یکدیگر عمل می نمایند.

هر بلیط و یا پول پرداخت شده حتی در صورت خلوتی اتوبوس فقط تختصاص به یک نفر و یک جایگاه را دارد و شما اجازه ندارید که وسایل خودتان را بر روی جایگاه کناری خود به طور مثال بگذارید.

اگر می خواهید این کار را انجام دهید باید حتما هزینه آن ر ا پرداخت کنید و یا 2 بلیط بخرید.

درباره هزینه ای که بابت بلیط اتوبوس خود می پردازید باید این نکته را بدانید که معمولا 10 درصد از این هزینه به خاطر ساک و یا وسیله های همراه شما اخذ می گردد.

باید در راهنمای حمل و نقل در روسیه به شما بگوییم که اتوبوس ها معمولا شلوغ تر از متروها هستند.

مارشروتکا

مارشروتکاها که همان ون ها، تاکسی های ثابت و همیشگی، مینی بوس هستند را هم باید در دسته اتوبوس ها قرار دهیم.

ولی با این حال آن را به صورت جداگانه هم مورد آنالیز قرار می دهیم.

به علاوه این مورد را باید بدانید حتی این ماشین ها هم در جلوی ایستگاه های اتوبوس هم توقف می نمایند و مسافران را به مقاصد مختلف می رسانند.

مزیتی که وسیله ای همچون مارشروتکا دارد این است که به خاطر کوچک بودنش، بسیار تند و تیزتر می رود و سریع تر از اتوبوس های برقی و ساده مسافران را به مقصدشان می رساند.

میزان هزینه ای که برای استفاده از ماتروشکا هم می پردازید دقیقا برابر با هزینه اتوبوس است و نسبت به اتوبوس خیلی کمتر پیش می آید که راننده از شما هزینه اضافه تری را دریافت نماید.

یکی دیگر از خصوصیات خوب این وسیله این است حتی مسافرانش را در جهتهای خارج از شهر همچون اطراف شهر و روستاهای اطراف هم می برد.

قایق

شاید تعجب کنید از این که ما قایق را هم در زمره وسایل حمل و نقل در روسیه به شما معرفی نموده ایم!

ولی باید در راهنمای حمل و نقل در روسیه باید به شما بگوییم که در شهرهای عظیم این کشور همچون؛ سنت پترزبورگ و یا مسکو که هم دریاچه و هم آبراهه ها، دریا و دریاچه های مختلفی وجود دارد؛ سیستم تردد و حمل و نقل با قایق در نقاط مختلف شهر و هر جایی که جهت آبی وجود دارد این وسایل در نهایت این وسال نیز موجود می باشد.

معمولا هزینه تردد با قایق کمتر از دیگر وسیله ها است و بیشتر مردم برای صرفه جویی و لذت بردن از جهت خود در این شهرها اگر امکان استفاده از قایق را داشته باشند به آن نه نمی گویند.

تاکسی

یکی از مشترک ترین وسایل حمل و نقل در سراسر شهرهای دنیا آن هم چه پیشرفته و چه غیر پیشرفته، بدون شک تاکسی ها هستند.

در هر کجای دنیا که بروید اگر ماشینی به رنگ زرد ببینید و آن ماشین لامبورگینی زرد رنگ (!) نباشد بدون شک تاکسی است.

با این که در حال حاضر از لحاظ سیستم حمل ونقل عمومی تاکسی ها در بهترین حالت خود قرار می گیرند اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید، در زمان حکومت شوروی ها در این کشور اصلا نمی شد از تاکسی ها به عنوان یکی از وسایل نقلیه نام برد.

بعد از سقوط شوروی ها و همچنین پیشرفت زمانه و وارد شدن موبایل های هوشمند به زندگی مردم، برنامه ها و ویجت های موبایلی برای درخواست ماشین و تاکسی در دسترس مردم نهاده شد و به این صورت بود که هم مسافران و هم راننده های تاکسی راحت تر شدند.

در راهنمای حمل و نقل در روسیه باید این را بدانید دیگر هر کجای این کشور که باشید می توانید تا به صورت آنلاین ماشین بگیرید و حتی با پرداخت های درون برنامه ای وجه آن را هم پرداخت نمایید.

توجه! اگر مسافر روسیه هستید به یاد داشته باشید که اگر به وسیله برنامه های آنلاین درخواست ماشین کردید، زمانی که خواستید سوار ماشین بشوید حتما اطلاعات راننده و لوگوی شرکتی که از آن ماشین گرفته اید را مورد ببرسی قرار دهید.

از این برنامه ها می توانیم به اپلیکیشن های موبایلی همچون: اوبر، یندکس و یا گت اشاره نماییم.

توجه داشته باشید که اگر با این اپراتورها تماس بگیرید ممکن است نتوانند با شما به زبان انگلیسی به خوبی صحبت نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 912

به "آشنایی کامل با سیستم حمل و نقل در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کامل با سیستم حمل و نقل در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید