استعفای نخست وزیر اسلواکی بر سر واکسن روسی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، نخست وزیر اسلواکی روز یکشنبه اعلام نمود که برای خاتمه بخشیدن به بحران سیاسی بر سر معامله محرمانه خرید واکسن روسی کرونا از مقام خود کناره گیری می نماید.

استعفای نخست وزیر اسلواکی بر سر واکسن روسی

به گزارش یورونیوز، ایگور ماتوویچ نخست وزیر اسلواکی گفت که به ادوارد هگر، وزیر دارایی و هم حزبی خود پیشنهاد نموده است که نخست وزیر بعدی باشد. ایگور ماتوویچ اضافه نمود که در نظر دارد در دولت ادوارد هگر جانشین او در مقام وزیر دارایی گردد.

ادوارد هگر نیز اعلام نمود که رایزنی های خود برای تشکیل دولت بعدی را فورا شروع خواهد نمود. او اضافه نمود که در نظر دارد روز دوشنبه با زوزانا چاپوتووا، رئیس جمهوری اسلواکی ملاقات کند.

بحران سیاسی در اسلواکی سه هفته پیش به دنبال معامله محرمانه دولت ایگور ماتوویچ برای خرید دو میلیون دوز از واکسن روسی اسپوتنیک وی شروع شد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا هنوز واکسن روسی اسپوتنیک وی را تائید ننموده است. اسلواکی یکی از 27 عضو اتحادیه اروپا است.

به دنبال افشای معامله محرمانه دولت برای خرید واکسن اسپوتنیک وی احزاب آزادی و همبستگی و برای مردم به عنوان شرکای حزب جنبش مردم عادی در دولت ائتلافی خواهان استعفای ایگور ماتوویچ از نخست وزیری شدند.

احزاب آزادی و همبستگی و برای مردم طی ماههای گذشته بارها با حزب جنبش مردم عادی بر سر نحوه مقابله با همه گیری بیماری کووید 19 اختلاف نظر پیدا نموده بودند.

ایگور ماتوویچ تا به امروز از خرید دو میلیون دوز از واکسن روسی اسپوتنیک وی به عنوان عامل تسریع کارزار واکسیناسیون در کشورش دفاع می کرد.

او در نهایت شرط خود برای کناره گیری از ریاست دولت را استعفای رهبر حزب آزادی و همبستگی از وزات اقتصاد و کناره گیری وزیر دادگستری از حزب برای مردم عنوان نمود. هر دو وزیر طی روزهای گذشته از مقام خود کناره گیری کردند تا زمینه استعفای ایگور ماتوویچ فراهم گردد.

تا به امروز حدود 9500 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 در اسلواکی که بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد جان خود را از دست داده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1492

به "استعفای نخست وزیر اسلواکی بر سر واکسن روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای نخست وزیر اسلواکی بر سر واکسن روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید