اصفهان برنامه ویژه ای برای توسعه روابط گردشگری با روسیه و چین دارد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، امروز دومین نشست کارگروه ویژه همکاری های اصفهان و سن پترزبورگ در محل استانداری اصفهان با حضور معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار و دیگر اعضا تشکیل شد.

اصفهان برنامه ویژه ای برای توسعه روابط گردشگری با روسیه و چین دارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، حسن قاضی عسگر امروز 7 بهمن ماه 98، در این کارگروه با اعلام این مطلب اضافه نمود: روسیه و به ویژه شهر سن پترزبورگ روابط مناسبی با کشورمان و اصفهان دارند، اما این میزان کافی نیست و باید افزایش پیدا کند و این استان برنامه ویژه ای برای توسعه روابط با روسیه و چین به ویژه در زمینه گردشگری دارد.

او گفت: توسعه روابط به خصوص در حوزه گردشگری نیازمند مشارکت بیشتر دستگاه ها و نهادهای اجرایی مرتبط با فرهنگ و گردشگری است.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری توضیح داد: نهادهایی مانند میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی و دانشگاه برنامه ها و طرح های خود را برای افزایش ارتباط با این شهر از کشور روسیه جمع بندی و به شهرداری به عنوان دبیرخانه کارگروه توسعه روابط با سن پترزبورگ ارسال نمایند.

سیدعلی صالح درخشان، معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: اصفهان در نمایشگاه گردشگری مسکو که اسفند سال جاری برگزار می گردد، حضور خواهد داشت.

سیدعلی صالح درخشان اضافه نمود: بخش خصوصی در نمایشگاه یاد شده شرکت نموده، اما جا داشت که نهادهای مرتبط با فرهنگ و گردشگری نیز در این رویداد فرهنگی خارجی سهیم می شدند.

شهرهای اصفهان و سن پترزبورگ روسیه تفاهم نامه خواهر خواندگی با یکدیگر دارند و مجموعه ای ارزشمند از 700 نسخه خطی فارسی از قبیل منابع تاریخی و نمونه های زیبای نسخ مذهب در کتابخانه علمی دانشگاه دولتی این شهر نگهداری می گردد.

شهر تاریخی اصفهان با شهرهای شیان چین، کوالالامپور مالزی، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان ارمنستان، کویت، فرایبورگ آلمان، هاوانا کوبا، لاهور پاکستان، ست پترزبورگ روسیه، داکار سنگال، بعلبک لبنان و نجف عراق عقد خواهرخواندگی دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 569

به "اصفهان برنامه ویژه ای برای توسعه روابط گردشگری با روسیه و چین دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان برنامه ویژه ای برای توسعه روابط گردشگری با روسیه و چین دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید