اعتراف رسمی ماکرون به نقش داشتن فرانسه در نسل کشی روآندا

به گزارش مجله فوتبال دوستان، رئیس جمهور فرانسه رسماً گفت که نقش کشورش در کشتار هزاران نفر از مردم روآندا در سال 1994 را می پذیرد.

اعتراف رسمی ماکرون به نقش داشتن فرانسه در نسل کشی روآندا

به گزارش گروه بین المل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنج شنبه طی سخنرانی خود در مقر یادبود نسل کشی کیگالی در روآندا که بقایای اجساد 250 هزار نفر از 800 هزار قربانی نسل کشی روآندا در آنجا دفن شده است، رسماً نقش کشورش در این فاجعه انسانی را پذیرفت.

امانوئل ماکرون در مورد نقش کشورش در نسل کشی روآندا گفت: فرانسه نقش و مسئولیت سیاسی در قبال روآندا دارد، زیرا در کنار عاملان نسل کشی ایستاد و حامی آنها بود.

رئیس جمهور فرانسه در عین حال از پذیرش همدستی کشورش در نسل کشی روآندا امتناع کرد و اضافه کرد: بزرگترین خطای فرانسه این بود که برای مدتی طولانی واقعیت را ندید.

هفته گذشته کمیسیونی متشکل از 14 مورخ که در سال 2018 به دستور امانوئل ماکرون به منظور تحقیق درباره نقش فرانسه در نسل کشی روآندا تشکیل شده بود، گزارش 1200 صفحه ای خود را منتشر کرد که بر اساس آن، دولت وقت فرانسه در نسل کشی روآندا نقش داشته اما همدست عاملان نسل کشی نبوده است.

در پی انتشار گزارش مذکور، بعضی مورخان مستقل تحلیل مطرح شده در این گزارش را سطحی خوانده و تأکید کردند که تحقیقات مورخان فرانسوی و انگلیسی نشان می دهد که نظامیان فرانسه مستقیماً همدست عاملان نسل کشی روآندا -که طی آن 800 هزار نفر در کمتر از 3 ماه قتل عام شدند- بوده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1596

به "اعتراف رسمی ماکرون به نقش داشتن فرانسه در نسل کشی روآندا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف رسمی ماکرون به نقش داشتن فرانسه در نسل کشی روآندا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید