روسیه: ایران و گروه 1

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه بامداد پنج شنبه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که نمایندگان کشورهای عضو [به استثنای ایالات متحده] و شرکت نماینده در نشست کمیسیون مشترک برجام از بازگشت به اجرای این توافقنامه طبق چارچوب اولیه و مورد توافق حمایت می نمایند.

روسیه: ایران و گروه 1

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نمایندگان کشورهای عضو با تأکید مجدد بر پایبندی به تعهدات خود ذیل برجام و همچنین قطعنامه 2231، از تداوم کوششی متمرکز برای یافتن راه چاره های مؤثر جهت تسهیل بازگشت سریع به اجرای توافقنامه های فراگیر مطابق با چارچوبهای پذیرفته شده اولیه حمایت کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین خبر داد که شرکت کنندگان در این نشست یک تحلیل مفصل از شرایط امور در اجرای توافقنامه های 2015 با توجه به چالش های کنونی ارائه کردند. وزارت خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد که اقدامات آمریکا با هدف مانع تراشی بر سر راه اجرای کامل توافق هسته ای همچنان بزرگترین چالش بشمار می رود.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین پیرامون موضوعاتی از قبیل تمهید و تدارک نشست وزرای خارجه کشورهای عضو برجام در روز 21 دسامبر امسال صحبت کردند.

اوایل روز چهارشنبه، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور در نشست غیر رسمی وزرای خارجه کشورهای عضو برجام در 21 دسامبر شرکت خواهد نمود.

گفتنی است که نشست روز چهارشنبه در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی وزارت خارجه های ایران و پنج کشور (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و فرانسه) و به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با هدف آنالیز فرایند اجرا و موانع اجرای تعهدات توسط طرف های برجامی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1316

به "روسیه: ایران و گروه 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: ایران و گروه 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید