اقدامات الکاظمی علیه مسئولان وزارت برق عراق؛ از توبیخ تا برکناری

به گزارش مجله فوتبال دوستان، پس از اینکه عراق را خاموشی فرا گرفت نخست وزیر عراق دستور برکناری مدیر کل شرکت برق عراق و توبیخ مسئولان وزارت برق این کشور را صادر کرد.

اقدامات الکاظمی علیه مسئولان وزارت برق عراق؛ از توبیخ تا برکناری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از موازین نیوز، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در پی خاموش سراسری در عراق، دستور برکناری مدیر کل شرکت برق عراق و توبیخ او به دلیل اهمال در وظایفش که سبب قطع خط انتقال 400 کیلوواتی و بروز خاموشی در بیشتر استان های عراق شد، را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر عراق بعلاوه دستور اقداماتی علیه دیگر مسئولان وزارت برق به دلیل قصور در ماموریت های محوله و هم گگرددن تحقیق درباره سهل انگاری و قصور اتفاق افتاده در این وزارتخانه که عامل قطع برق و افزایش رنج عراقی ها شد، را صادر کرد.

دفتر نخست وزیری عراق خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که الکاظمی به مسئولان و دست اندرکاران وزارت برق عراق توصیه اکید نموده بود که کوشش و اقدام جدی به ویژه درفصل تابستان برای کاهش رنج مردم عراق داشته باشند.

یادآور می گردد که عراق شاهد قطع کامل برق در بیشتر استانهای عراق بود. در هفته های اخیر حملات به دکل های انتقال برق واقع در شمال، غرب و شرق عراق افزایش داشته است که این عامل تشدید برق در عراق شده است.

این در میان اعتراضات مردمی به نبود برق در عراق با افزایش دمای هوا و رسیدن به 50 درجه در بعضی منطقه ها ، وجود دارد.

عراق به دلیل جنگ های متعدد و بی ثباتی امنیتی و هم توسعه فساد از بحران کمبود برق رنج می برد.

این در حالی است که در پی قطع سراسری برق در عراق، دفتر نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای رسمی از پیگیری مستقیم موضوع به وسیله شخص نخست وزیر و تصمیمات نو در این باره اطلاع داد.

به موجب این بیانیه یک کمیته بحران برای حل مشکل در بغداد و دیگر استان ها به ریاست نخست وزیر و عضویت وزرای برق، نفت، دارایی، کشور، دبیر کل هیئت دولت و مدیر دفتر نخست وزیر و رئیس دستگاه امنیت ملی تشکیل می گردد.

این کمیته مأمور اقدامات فوری برای ازسرگیری خدمات برق و تأمین فوری همه گونه حمایت اقتصادی، فنی و لجستیک و امنیتی برای وزارت برق و بعلاوه مشارکت دادن استان داری ها در موضوع فراوری و توزیع برق است.

این کمیته بعلاوه مأمور شده که همه انشعاب های غیر قانونی را شناسایی و رفع و عاملان آنها را جریمه کند.

از دیگر وظایف معین شده برای این کمیته افزایش کوشش ها برای استفاده از منابع انرژی تنوپذیر و بومی کردن صنایع آن و وارد کردن بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش برق است.

این کمیته در ماه های ژوئیه و اوت اوج فعالیت خود را دارد و در ماه های بعدی هم به جلسات خود ادامه می دهد و تصمیمات آن با رأی اکثریت تصویب می گردد.

از نیمه شب گذشته سراسر عراق شاهد قطعی کامل برق بوده است. از ساعاتی پیش بعضی استان های عراق اطلاع دادند که فرایند تأمین خدمات برق از سر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1648

به "اقدامات الکاظمی علیه مسئولان وزارت برق عراق؛ از توبیخ تا برکناری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات الکاظمی علیه مسئولان وزارت برق عراق؛ از توبیخ تا برکناری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید