اوجاقی: انتظارات باید متناسب با شرایط موجود باشد، آینده تالو روشن است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، سرمربی تیم ملی ووشو مردان در بخش ساندا معتقد است، سطح انتظارات مردم باید متناسب با شرایط موجود باشد.

اوجاقی: انتظارات باید متناسب با شرایط موجود باشد، آینده تالو روشن است

حسین اوجاقی در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی که به میزبانی خانه ووشو برگزار گردید، شرح داد: این مسابقات تنها ملاک ما برای انتخاب اردونشنیان تیم ملی بود و سطح بازی ها برایمان زیاد مطرح نبود، هرچند که مسابقات سطح بسیار بالایی داشت. تنها کسانی که در مسابقات قهرمانی کشور، بازی های کشورهای اسلامی، یونیورسیاد و قهرمانی دنیا مدال آوری نموده بودند در این رقابت ها حضور داشتند و همین مسئله کار ووشوکاران را سخت می کرد.

او اضافه نمود: البته جوانانی هم که در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا حضور داشتند و الان به رده بزرگسالان رسیده اند در این رقابت ها حاضر بوده و انگیزه بسیار بالایی نیز داشتند. در چهار وزن 56، 60، 65 و 70 کیلوگرم نفرات برتر انتخابی ها معین شدند و الان در اردوی تیم ملی هستند. در هر وزن دو نفر به اردو دعوت شده اند که برای انتخاب نفرات اعزامی، مسابقاتی هم به صورت سه بازی برگزار می گردد. هر ووشوکار که بتواند دو بازی از سه بازی انتخابی را با پیروزی پشت سر بگذارد به بازی های آسیایی 2018 اعزام می گردد.

سرمربی تیم ملی ساندا با بیان اینکه بعضی از ملی پوشان نتوانستند به اردوهای تیم ملی برسند، شرح داد: سطح رقابت های انتخابی بالا بود و این را می توان از حذف شدن بعضی قهرمانان دنیا چون یوسف صبری فهمید. صبری وزن زیادی کم نموده بود و این مسئله روی عملکرد او تاثیر داشت هر چند که انگیزه بالای ووشوکاران هم بی تاثیر نبود.

دارنده مدال طلای دنیا درباره برنامه های آماده سازی تیم ملی ساندا نیز شرح داد: هشت مرحله اردو را پیش رو داریم که امیدوارم با یک فرایند مناسب آن ها را پشت سر بگذاریم. همچنین بازی های تدارکاتی را در دستور کار داریم که از جمله آن ها مسابقات بین المللی جام پارس، اردوی مشترک با تیم اندونزی در ایران و مسابقات دو جانبه تیم ملی ایران با روسیه است.

اوجاقی با بیان اینکه کار ووشوی ایران در این دوره از بازی های آسیایی بسیار سخت است، شرح داد: وزن 75 کیلوگرم از این مسابقات حذف شده است و همین مسئله یک مدال صد در صد طلا را از چنگ ایران در می آورد. الان باید در سبک وزن ها مبارزه کنیم که در همه وزن ها با چینی ها روبرو خواهیم شد. نا امید نیستیم و برای کسب بهترین نتیجه به جاکارتا می رویم اما، سطح انتظارات مردم و جامعه رسانه هم باید متناسب با شرایط موجود باشد، امیدوارم بتوانیم انتظارات را برآورده کنیم.

وی در خصوص اعزام نشدن تالوکاران به این دوره از بازی های آسیایی، توضیح داد: سیاست مهدی علی نژاد این است که تیم کیفی را به جای یک تیم کمی راهی این دوره از رقابت ها کند. البته این تصمیم با برگزاری جلسه ای بین هیات ژوری، داوران بین المللی و رئیس فدراسیون گرفته شد. از نظر من شاید الان تالوی ایران ضعیف باشد اما با سرمایه گذاری هایی که در این چند سال بر روی رده های پایه شده، قطعا آینده تالو روشن است. باید صبر کنیم تا این تالوکاران به رده های سنی بالاتر برسند.

حسین اوجاقی در خاتمه این گفت و گو اظهار کرد: امیدوارم اهالی رسانه در متناسب سازی انتظارات مردم از عملکرد ووشو در بازی های آسیایی تیم ملی را حمایت نمایند. ما هم کوشش می کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم هرچند که کار بسیار سختی را در پیش خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 695

به "اوجاقی: انتظارات باید متناسب با شرایط موجود باشد، آینده تالو روشن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجاقی: انتظارات باید متناسب با شرایط موجود باشد، آینده تالو روشن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید