اولویت من تشکیل دولت نو لبنان است، استعفا نمی دهم

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از العهد، سعد حریری نخست وزیر مکلف لبنان آخرین مواضع خود در قبال تشکیل کابینه تازه این کشور را بیان کرد.

اولویت من تشکیل دولت نو لبنان است، استعفا نمی دهم

بر اساس این گزارش، سعد حریری در این خصوص توضیح داد: اولویت من تشکیل دولت است نه استعفا. گزینه من فرار از مسئولیت نیست. تشکیل دولت می تواند در نجات لبنان مؤثر باشد.

پیشتر میشل عون در مورد تشکیل کابینه نو لبنان نامه ای را برای نمایندگان مجلس این کشور ارسال نموده بود. عون در این نامه گفت: عدم تشکیل دولت نو طی چند ماه گذشته ثابت کرد که سعد حریری از تحقق این مهم عاجز است.

میشل عون در این نامه بعلاوه اسم کرد: عدم تشکیل دولت موجب ظهور و بروز مسائل سیاسی، مالی و اجتماعی در لبنان شده است. ناتوانی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عملاً دستیابی به راهکارهای حل و فصل معضلات کنونی را غیرممکن ساخته است.

چندی پیش هم، جریان آزاد ملی لبنان به ریاست جبران باسیل بیانیه ای را در مورد آخرین تحولات این کشور منتشر نموده بود. این جریان در بیانیه خود از اقدامات سعد حریری نخست وزیر مکلف به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه جریان آزاد ملی لبنان آمده است: آنچه که کاملاً واضح به نظر می رسد و جای هیچ شکی در آن وجود ندارد، این است که سعد حریری عامل تأخیر در تشکیل دولت نو لبنان است.

جریان آزاد ملی لبنان در ادامه بیانیه خود آورده است: آنچه که حسن نیت حریری در زمینه تشکیل کابینه را نشان می دهد این است که هرچه سریع تر فهرستی از اعضای کابینه نو را به رئیس جمهور میشل عون ارائه دهد.

این جریان بعلاوه اسم نموده است: بدون شک تداوم جهت کنونی و عدم تشکیل دولت لبنان تبعات و پیامدهایی را در پی دارد. بنابراین، درحال حاضر لزوم تشکیل هرچه سریع تر دولت نو بیش از هر زمان دیگری احساس می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1644

به "اولویت من تشکیل دولت نو لبنان است، استعفا نمی دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت من تشکیل دولت نو لبنان است، استعفا نمی دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید