بارش 3متری برف جاده سی سخت را مسدود کرد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش 3 متری برف جاده سی سخت - پادنای سمیرم را تا فروردین و یا اردیبهشت 99 مسدود کرد.

بارش 3متری برف جاده سی سخت را مسدود کرد

از وبلاگ کوهنوردی پورسه دیدن فرمایید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد نصیری راد، گفت: به دلیل بارش 3 متری برف جاده سی سخت مرکز شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان توریستی ترین شهر جنوب ایران به پادنای سمیرم استان اصفهان مسدود شده است.

وی این جاده را کوهستانی، سخت گذر و نا ایمن دانست و اضافه کرد: با هماهنگی فرمانداران دو شهرستان سمیرم و دنا، دادستان سمیرم و پلیس راه این جاده تا اطلاع ثانونی مسدود بوده و البته در صورت بارش مستمر برف تا فرودین و اردیبشهت ماه سال 99 امکان بازگشایی وجود ندارد.

نصیری راد ابراز کرد: به دلیل بارش برف روز های اخیر راه ارتباطی 30 روستای بخش های مارگون، لوداب و دیشموک قطع شد که با کوشش بی وقفه و شبانه روزی راهداران در کمترین زمان ممکن بازگشایی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: البته به دلیل خاکی بودن راستا ارتباطی بعضی روستا ها از جمله مورزرد زیلایی، بعضی روستا های سیلاب و کلوار و رون مارگون تردد به کندی و سختی صورت می گیرد.

نصیری راد با اشاره به اینکه یک هزار و 462 کیلومتر جاده خاکی در استان داریم، اضافه کرد: 79 گردنه برف گیر به طول 327 کیلومتر و 66 محور برف گیر به طول 3 هزار 468 کیلومتر در نقاظ مختلف این استان واقع شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح زمستانی راهداری در محور های مواصلاتی این استان، ادامه داد: 24 راهدارخانه ثابت و سیار در این استان مستقر بوده که از این تعداد 20 پایگاه ثابت و 4 مورد نیز سیار است و در واقع مسافران مانده در جاده در صورت احتیاج می توانند برای اسکان از آنان استفاده نمایند.

وی با اشاره به فعالیت 200 راهدار در جاده های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 150 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در راهداری زمستانه فعال بوده و 21 هزار تن نمک و ماسه مورد احتیاج نیز خریداری شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 545

به "بارش 3متری برف جاده سی سخت را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش 3متری برف جاده سی سخت را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید