با این آجیل خوشمزه اشتها را کنترل کنید و لاغر شوید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، تحقیقات نو نشان می دهد که مصرف بادام به عنوان میان وعده باعث سیری می گردد و در عین حال، تاثیر قابل توجهی بر تعداد کل کالری مصرفی در وعده غذایی بعدی ندارد.

با این آجیل خوشمزه اشتها را کنترل کنید و لاغر شوید

به گزارش خبرنگاران، مطالعه اخیر نشان می دهد که مصرف میان وعده بادام ممکن است باعث بهبود هورمون های تنظیم کننده اشتها در مقایسه با میان وعده های پر کربوهیدرات گردد.

بادام به علت داشتن پروتئین و چربی های سالم فواید سلامتی شناخته ای دارد. بادام بعلاوه ممکن است موجب تقویت سیری گردد، که می تواند به مهار گرسنگی و مدیریت سالم وزن یاری کند.

تحقیقات تازه در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می دهد افرادی که بادام می خوردند در مقایسه با افرادی که میان وعده های غنی از کربوهیدرات مصرف می کردند، سطح هورمون های تنظیم کننده اشتهای شأن بهبود یافته بود.

برای این مطالعه، محققان مقدار انرژی دریافتی شرکت کنندگان را بر حسب کیلوژول میزان گیری کردند. 1 کالری معادل 4 کیلوژول است.

این مطالعه شامل 140 بزرگسال 25 تا 65 ساله مبتلا به چاقی و اضافه وزن بود.

به شرکت کنندگان به طور تصادفی یک میان وعده اختصاص داده شد؛ 68 نفر بادام و 72 نفر دیگر یک میان وعده غنی از کربوهیدرات از نظر کالری مشابه دریافت کردند.

پس از میزان گیری تغییرات هورمونی شرکت کنندگان، محققان از افراد در خصوص اشتهایشان 30 دقیقه، 1 ساعت، 90 دقیقه و 2 ساعت پس از میان وعده های مربوطه سوال کردند.

این مطالعه نشان می دهد که میان وعده بادام بر هورمون های مختلف گرسنگی تأثیر می گذارد.

پاسخ پپتید C در گروه بادام 47 درصد کاهش یافت. این هورمون منعکس کننده سطح انسولین فراوری شده به وسیله لوزالمعده است و سطوح پایین تر ممکن است حساسیت به انسولین را افزایش دهد و احتمال ابتلا به دیابت و بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.

سایر هورمون های وابسته به گلوکز سرکوب کننده اشتها نیز برای بادام خواران افزایش یافت.

به عنوان مثال، سطح گلوکاگون القا کننده سیری 39 درصد افزایش یافت. پاسخ های پلی پپتیدی پانکراس که هضم را کُند می نماید و در نتیجه مصرف غذا کاهش می یابد تا 45 درصد افزایش یافت. و سطح پلی پپتید انسولینوتروپیک وابسته به گلوکز، که وزن و مصرف غذای فرد را تنظیم می نماید، 18 درصد افزایش یافت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2137

به "با این آجیل خوشمزه اشتها را کنترل کنید و لاغر شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این آجیل خوشمزه اشتها را کنترل کنید و لاغر شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید