با خدمات ویژه ایرلاین های داخلی و خارجی آشنا شوید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خدمات ویژه در هر شرکت هواپیمایی، مزیت رقابتی آن است در مسابقه جذب مشتریان بازار فروش بلیط پرواز. شاید برای بسیاری از مسافران هواپیما فقط ارزانی یا ایمنی یک پرواز مهم باشد اما برای بعضی علاوه بر اینها خدمات ویژه هر ایرلاین نیز اهمیت زیادی دارد.

با خدمات ویژه ایرلاین های داخلی و خارجی آشنا شوید

فرض کنید کسی می خواهد 13 ساعت در پرواز خارجی باشد پس برای او ارزانی و ایمنی شرط لازم است اما کافی نیست. در آن صورت پذیرایی و فاصله صندلی ها هم مدنظر خواهد گرفت یا اینکه مسافری هست که روی ویلچیر می نشیند خدمات ویژه برای او معنی دیگری پیدا می نماید.

خدمات ویژه یک ایرلاین فقط به اینها بسنده نمی گردد؛ مسافری را در نظر بگیرید که بیماری قلبی دارد یا گیاهخوار است و قرار است ساعتها در هواپیما در پرواز باشد.

آن وقت است که غیر از قیمت باید خدمات ویژه هر شرکت هواپیمایی را جستجو کند.

اگر می خواهید بدانید بعضی از معروف ترین شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی چه خدمات ویژه ای ارایه می دهند با ما همراه شوید.

برای خرید بلیط هواپیما، اینجا کلیک کنید.

هواپیمایی ایران ایر

در پروازهای ایران ایر می توانید برای کودک بین 5 تا 12ساله بدون همراه بلیط بگیرید. تنها باید رضایت نامه والدین یا قیم قانونی به همراه فرم های مخصوص ایرلاین تکمیل و هنگام خرید بلیط ارایه گردد.

برای نوزادان 7روزه تا 2 ساله احتیاجی به تهیه بلیط نیست؛ اما اگر نوزادان همراه بیش از 2 نفر باشند، تهیه بلیط برای صندلی اضافه لازم است. در غیر این صورت می توانید هنگام خرید بلیط، صندلی مخصوص مسافران دارای نوزاد را درخواست کنید. به این ترتیب می توانید بعد از خاموش شدن چراغ بستن کمربندهای ایمنی، از مهمان دار بخواهید سبد مخصوص کودک را روی دیواره نصب نمایند.

اگر رژیم غذایی خاصی دارید می توانید هنگام خرید بلیط آن را ذکر کنید. غذاهایی با رژیم های پزشکی، گیاهی، غذای مذاهب و بچه ها از جمله مواردی است که می توانید به دلخواه خود انتخاب کنید.

برای حمل حیوان خانگی خود مسئله ای نخواهید داشت. کافی است شناسنامه و مدارک پزشکی آن را به همراه داشته باشید. حیوانات خانگی در قسمت حمل بار هواپیما نگهداری می شوند و هزینه حمل معادل وزن حیوان و قفس به علاوه هزینه کارگزاری است.

اگر به تجهیزات پزشکی از قبیل صندلی چرخدار، برانکارد، تخت و … احتیاج دارید می توانید هنگام تهیه بلیط شرایط خود را ذکر نموده و از تسهیلات ایرلاین بهره ببرید.

مسافران کم توان جسمی یا ذهنی، مسافران ناشنوا یا نابینا و مسافرانی که به دلیل بیماری به محافظ یا همراه احتیاج دارند نیز می توانند از مراقبت های ویژه ایرلاین استفاده نمایند.

هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان برای مسافران بیزینس خود و بعلاوه اعضای باشگاه کثیرالسفرها، سالن لانج طراحی نموده است. مسافران می توانند ساعات قبل از پرواز خود را در این سالن بگذرانند. دسترسی به میان وعده، صبحانه گرم، اتاق بازی کودک، مطبوعات انگلیسی و فارسی و اینترنت بی سیم از مزایای لانج هواپیمایی ماهان است.

هواپیمایی ماهان هم چنین برای مسافران توانخواه خدماتی تعریف نموده است. افراد نابینا و ناشنوا در پروازهای ماهان احتیاجی به همراه ندارند؛ مگر این که به صورت گروهی سفر نمایند. ارایه خدمات به این افراد رایگان است.

مسافرانی که احتیاجمند ویلچر هستند هم جزو مسافران توانخواه طبقه بندی می شوند. این افراد در چند گروه دسته بندی شده و لازم است هنگام خرید بلیط، احتیاج خود را به ویلچر اعلام نمایند.

هواپیمایی ماهان برای بچه ها بدون همراه، که شامل بچه ها 5 تا 12 سال است بلیط صادر می نماید. در این صورت باید هنگام تهیه بلیط به بدون همراه بودن کودک اشاره گردد. مهمانداران در تمامی مراحل پرواز، با توجه به سن کودک و قوانین هواپیمایی، کودک را همراهی می نمایند.

سبد نگهداری نوزاد از دیگر خدماتی است که در پروازهای ماهان به مسافران ارایه می گردد. این سبد برای بچه ها سن 7 روز تا 2 سال تمام، با تحمل وزن 12 تا 14 کیلوگرم طراحی شده است. از آن جا که این خدمات رایگان است، ماهان متعهد به ارایه سبد نگهداری نوزاد به همه مسافران نیست. در این مورد هم لازم است هنگام خرید بلیط، احتیاج به سبد نگهداری نوزاد اعلام گردد.

حمل حیوانات شامل پرندگان و دیگر حیوانات خانگی از دیگر خدمات هواپیمایی ماهان است. هزینه حمل قفس حیوانات جدا از اندازه بار مجاز رایگان محاسبه شده و هر مسافر در صورت نداشتن بار همراه نیز، موظف به پرداخت این هزینه به عنوان کرایه حمل حیوان است.

بلیط هواپیما چگونه قیمت گذاری می گردد؟

هواپیمایی آسمان

حمل بارهای خاص از خدمات ویژه ای است که هواپیمایی آسمان ارایه می نماید. بارهای فاسد شدنی شامل میوه ها و لبنیات و داروهای خاص، بارهای خطرناک شامل مواد منفجره و مواد رادیواکتیو و مایعات قابل اشتعال و حمل حیوانات زنده از این دست خدمات است.

یکی دیگر از خدمات هواپیمایی آسمان حمل و نقل اجساد است که باید با هماهنگی سازمان بهشت زهرا صورت گیرد.

هواپیمایی کاسپین

بچه ها بین 5 تا 11 سال می توانند بدون همراه در پروازهای داخلی کاسپین سفر نمایند. برای این منظور باید فرم مخصوص کودک بدون همراه تکمیل شده و هم چنین مراحل پذیرش مسافر به وسیله همراه کودک انجام گردد.

هواپیمایی زاگرس

هواپیمایی زاگرس در طول سفر خدماتی را به مسافران سالمند، معلول، نابینا، کودک بدون همراه، بانوان باردار و بیمارانی که مجوز پزشکی برای پرواز دارند، ارایه می نماید. در همه این موارد مسافران باید قبل از سفر هواپیمایی را آگاه نمایند. صندلی چرخدار، مکان خاص در پرواز مثل صندلی خوابیده یا صندلی نزدیک به سرویس بهداشتی و کپسول اکسیژن از جمله این خدمات هستند.

هواپیمایی قشم ایر

این هواپیمایی به مسافرانی که بنا به دستور پزشک به مخزن اکسیژن احتیاج دارند، با یاری مهمانداران اکسیژن وصل می نماید. این خدمات فقط برای داخل هواپیماست و در فرودگاه ارایه نمی گردد. هزینه مخزن اکسیژن جداگانه محاسبه می گردد و مسافران هنگام خرید بلیط باید فرم اطلاعات پزشکی شامل سرعت جریان اکسیژن در هر دقیقه را ارایه نمایند.

قشم ایر برای مسافران کم توان خدماتی رایگان از قبیل غذاهای رژیمی خاص، یاری به مسافر در هنگام سوار و پیاده شدن، یاری در راندن صندلی چرخ دار، اسکوترهای سه چرخ موتوری و دیگر ابزار حرکتی ارایه می نماید.

مسافران کم توان حرکتی نیز می توانند علاوه بر صندلی چرخ دار خود، از صندلی چرخ دار فرودگاه ار پذیرش مسافر تا معبر خروجی استفاده نمایند. برای استفاده از هرکدام از این امکانات باید تا 48 ساعت قبل از پرواز به هواپیمایی اعلام کنید. هزینه استفاده از صندلی چرخ دار به عهده مسافر است.

بچه ها زیر دو سال جزو اطفال محسوب شده و بدون امکان رزرو صندلی، حداکثر 10درصد از هزینه پرواز را باید بپردازند. مسافران بالاتر از 2 سال و کم تر از 12سال تمام، با عنوان کودک شناخته می شوند و با حق رزرو صندلی، حداکثر 50 درصد در پروازهای داخلی و 75 درصد در پروازهای بین المللی بهای بلیط را باید پرداخت نمایند.

بچه ها بین5 تا 12سال می توانند در پروازهای قشم ایر بدون حضور مسافر همراه، سفر نمایند. صدور بلیط برای این بچه ها تنها با تکمیل فرم کودک بدون همراه و امضا آن به وسیله ولی یا قیم کودک میسر است.

برای خرید بلیط هواپیما، اینجا کلیک کنید.

هواپیمایی امارات

سالن لانچ در فرودگاه های بین المللی در سراسر دنیا

برگزاری پروازهای ویژه، پروازهای ترکیبی

رزرو هتل

امکان ترانسفر فرودگاهی در مقصد

برگزاری تورهای دنیاگردی

هواپیماهای این شرکت هواپیمایی دارای سیستم (ICE (Information, Communication, Entertainment دارای بیش از 600 تا 1200 کانال تلویزیونی، سیستم خبری 3000i و آپدیت اتوماتیک اخبار

امکان مشاهده دوربین خارج هواپیما

سرویس اینترنت پرسرعت

سرویس تلویزیون پخش زنده

ایمیل سرور

بازی های ویدئویی

امکان مشاهده فیلم و انیمیشن

استفاده از کانال های صوتی

هواپیمایی ترکیش ایر

در فرودگاه های بین المللی سالن لانچ مجهز و لوکس دارد که پذیرای مسافران بیزینس کلاس است.

اگر مسافر وعده غذایی خاصی را بخواهد باید در هنگام رزرو یا 24 ساعت قبل از پرواز رزرو غذا را انجلم دهد.

خدمات ویلچیری

کلیه ناوگان هوایی ترکیش ایر مجهز به مونیتور است و مسافران می توانند در طول پرواز فیلم مورد علاقه خود را دیدن نموده و از برترین آلبوم های موسیقی بهره ببرند.

در کلاس پروازی بیزنیس مسافران اینترنت هم دارا هستند.

هواپیمایی قطر ایرویز

حمل و نقل بار: هواپیمایی قطر به غیر از جابه جایی مسافر، از سال 2010 مبادرت به حمل و نقل بار هم نموده است. به گفته مسوولان هواپیمایی قطر ایرویز، این شرکت توانایی سرویس دادن به 750 هزار تن بار در سال را دارد.

برای حمل و نقل بار در مسیرهای آسیای دور و اروپا از بوئینگ 777 و در بقیه مسیرها از هواپیماهای ایرباس استفاده می گردد.

هواپیمایی لوفت هانزا

کیترینگ لوفت هانزا، گروه LSG است که بزرگترین ارائه دهنده خدمات در پرواز دنیا است.

هواپیمایی کی ال ام

برای مسافران کلاس پروازی بیزنیس با توجه به مدت پرواز سه وعده غذایی در نظر گرفته شده است.

در همه کلاس های پروازی برای مسافران مسلمان یا گیاهخواران وعده غذایی مناسب و حلال ارایه می گردد.

هواپیمایی کی ال ام قابلیت حمل بار 2000 بسته در هر ساعت دارد. هر نوع بسته ای با حداکثر وزن 32 کیلوگرم به صورت همزمان به 70 مقصد ارسال می گردد.

در فرودگاه آمستردام یاری های اورژانسی در کلینیک یاری های اولیه و داروخانه در همه ساعات شبانه روز در اختیار مسافران این شرکت هواپیمایی قرار می گیرد.

هواپیمایی اتریشی

آشپز در هواپیما غذاهای متنوع کترینگ Do & Co را سرو می نماید.

غذاها شامل: سوپ و پیش غذا، غذای انتخابی از سه غذای اصلی، نوشیدنی های متنوع، شیرینی و پنیر.

در کلاس بیزینس، غذاها به وسیله آشپز جداگانه تهیه و سرو می گردد. در این کلاس پروازی 10 نوع قهوه تازه وینی در پرواز سرو می گردد.

منبع: علی بابا
انتشار: 17 مهر 1403 بروزرسانی: 17 مهر 1403 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2271

به "با خدمات ویژه ایرلاین های داخلی و خارجی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خدمات ویژه ایرلاین های داخلی و خارجی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید