برگزاری سفرهای دریایی در نوروز 1401 در هاله ای از ابهام قرار گرفته است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، برگزاری سفرهای دریایی در نوروز 1401 در هاله ای از ابهام واقع شده است.

برگزاری سفرهای دریایی در نوروز 1401 در هاله ای از ابهام قرار گرفته است

حسین عباس نژاد، عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه این سازمان از نیمه دوم امسال به منظور ارتقای ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در تعطیلات دهه مبارک فجر و نوروز 1401 تمهیدات لازم را اتخاذ نموده، گفت: با تشکیل کمیته سفرهای دریایی و برگزاری جلسات متعدد با مجموعه های دخیل در اجرای طرح تسهیل و ایمنی سفرهای دریایی نوروز به منظور هماهنگی و آمادگی حداکثری در خاتمهه های مسافری و اسکله های گردشگری سواحل شمالی و جنوبی کشور در راستای ثبت سفرهای دریایی و بدون سانحه گام بر می داریم.

وی ادامه داد: کمیته سفرهای دریایی در سه بخش تأمین ایمنی آبراه، تأمین ایمنی شناور و تأمین ایمنی بندر فعالیت های اجرایی خود را آغاز نموده و مقامات بندری و افسران کنترل و بازرسی نظارت ها را انجام می دهند.

انجام تمهیدات لازم به منظور افزایش ظرفیت مسافری

به گفته سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، نظارت های مستمر و ممیزی اماکن و بنادر، بازرسی شناورها قبل از آغاز سفرهای دریایی نوروزی و انجام تمهیدات لازم به منظور افزایش ظرفیت مسافری از فعالیت های عمده این کمیته در راستای آماده سازی برای جابجایی ایمن و مطلوب مسافران دریایی در ایام نوروز است.

بازرسی متمرکز از شناورهای مسافری

عباس نژاد با اشاره به اینکه برنامه ریزی لازم برای کنترل مسیرهای تردد، اسکله ها، خاتمهه ها و ترمینال های مسافری برای ایام نوروز صورت گرفته یا در حال اجرا است، گفت: با توجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور مسئولیت حفظ جان افراد در دریا و ایمنی تردد شناورها را طبق مقررات ملی و بین المللی برعهده دارد از ابتدای دی امسال، بازرسی های متمرکز از شناورهای مسافری صورت گرفته تا اشکالات فنی برطرف گردد و در ایام نوروز ترددها بدون هیچ نقصی صورت گیرد، ضمن آنکه کنترل ایمنی شناورها نیز در حال اجرا است.

هیچ شناوری بدون تأییدیه ایمنی نمی تواند تردد کند

وی ادامه داد: هیچ شناوری بدون تأییدیه ایمنی نمی تواند تردد کند و همه اقدامات لازم در راستای آماده سازی هرچه بیشتر شناورها برای ترددهای سنگین در ایام نوروز در حال اجرا است.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تعداد شناورهای درگیر در طرح ایمنی سفرهای دریایی حدود 50 شناور و با حدود 7000 جایگاه است، گفت: در دو سال گذشته سفرهای دریایی به دلیل شیوع ویروس کرونا همچون سایر شقوق حمل و نقل تحت الشعاع نهاده شد و محدودیت های کرونایی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در خاتمهه های مسافری و اسکله های گردشگری اعمال شد.

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال اتمام واکسیناسیون هموطنان تا خاتمه امسال انتظار می رود در نوروز 1401 عده ای زیادی از هموطنان به جهت استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در منطقه ها ساحلی قصد سفر به این منطقه ها را داشته باشند.

عباس نژاد با اشاره به اینکه پایش و غربالگری سلامت مسافران و خدمه شناورهای مسافری در تمامی مبادی حرکتی مدنظر قرار می گیرد، عنوان نمود: توزیع اقلام بهداشتی و خودمحافظتی بین مسافران و عوامل مستقر در خاتمهه های مسافری و گردشگری از دیگر پروتکل هایی است که همیشه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تمامی دستورالعمل های صادره از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا به بنادر مسافری و شرکت های مسئول ابلاغ شده است و بر حسن اجرای آنها نظارت می گردد، گفت: اتصال به سامانه ماسک از دیگر اقدامات مهم این سازمان است به گونه ای که سامانه یکپارچه فروش بلیت از سال گذشته به سامانه ماسک وزارت بهداشت متصل شد و در دو مرحله (زمان خرید بلیت و سوار شدن مسافران به شناوران) شرایط تست مسافران آنالیز می گردد و امکان تهیه بلیت و سوار شدن به شناوران برای مسافرانی با تست کووید 19 مثبت مقدور نخواهد بود.

وی ادامه داد: به منظور اجرای طرح مدیریت و کنترل هوشمند کرونا، بستر لازم از سوی شرکتهای فروش بلیت جهت اتصال به سامانه امید (سکوی مدیریت هوشمند بیماری کرونا) صورت گرفته و به محض ایجاد دسترسی، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح تسهیل سفرهای دریایی در نوروز 1401 منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملی کرونا است، گفت: در صورت برقراری مسافرت های دریایی، ضرورت دارد مسافران نوروزی صرفا از بنادر و شناورهای مجاز و تحت نظر سازمان بنادر و دریانوردی برای سفر دریایی خود استفاده نمایند و برای مسافرت های دریایی از محل هایی که غیرمجاز است یا از شناورهای غیرمجاز استفاده ننمایند تا در ایام نوروز دچار مشکل نشوند.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر اضافه کرد: در عین حال هماهنگی لازم با مسئولان کشوری و استانی در حال اجرا است تا مردم از مبادی مجاز مورد نظر سازمان بنادر و دریانوردی تردد نمایند.

تماس با شماره تلفن 1550 در صورت بروز هرگونه سانحه

عباس نژاد تاکید نمود: مسافران هنگام سفر حتماً از تجهیزات ایمنی دریانوردی نظیر جلیقه نجات استفاده نمایند تا در نوروز پیش رو سفرها بدون حادثه انجام گردد؛ در صورت بروز هر گونه سانحه دریایی، شماره تلفن 1550 در استانهای ساحلی کشور بدون احتیاج به گرفتن پیش شماره به مرکز هماهنگی جست وجو و نجات دریایی وصل می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1942

به "برگزاری سفرهای دریایی در نوروز 1401 در هاله ای از ابهام قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری سفرهای دریایی در نوروز 1401 در هاله ای از ابهام قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید