برترین دانشگاه های آنکارا برای تحصیل

به گزارش مجله فوتبال دوستان، دانشگاه های آنکارا

آنکارا با حدود 4/5 میلیون نفر جمعیت مرکز ترکیه است، شهری قدیمی که آثاری به جای مانده از دوره های رومی، عثمانی و … را در خود جای داده است. آنکارا، دومین شهر بزرگ ترکیه در بخش شمال غربی کشور قرار گرفته است و با اینکه در نگاه اول شاید شهری صنعتی، شلوغ و پرهیاهو به نظر برسد اما اگر قدری به کوچه و محله هایش نزدیک تر شوید تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی نظرتان را به خود جلب می نمایند چون این شهر به خاطر داشتن دانشگاه های مختلف مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. دانشجویان، جمعیت زیادی از مردم آنکارا را تشکیل می دهند دانشجویانی که به خاطر هزینه های مناسب زندگی و تحصیل جذب این شهر شده اند. می خواهیم درباره برترین دانشگاه های آنکارا حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

برترین دانشگاه های آنکارا برای تحصیل

دانشگاه های آنکارا

دانشگاه آنکارا | Ankara University

دانشگاه آنکارا در سال 1946 به دست آتاترک در مرکز تاسیس شد و امروز حدود 70 هزار دانشجو در 17 دانشکده اش مشغول تحصیلند. این دانشگاه در رتبه بندی QS جایگاه 701 جهان را دارد اما در رشته پزشکی در فهرست 450 دانشگاه برتر جهانست. به غیر از اینکه این دانشگاه هم برای دانشجویان ترکی و هم دانشجویان بین المللی امکانات اقامتی خوبی را فراهم نموده 180 باشگاه دانشجویی هم دارد که امکانات ورزشی قابل توجهی در آن ها برقرار شده است. در این دانشگاه 10 برنامه لیسانس و 4 برنامه فوق لیسانس به زبان انگلیسی تدریس می گردد اما در مجموع زبان اصلی ترکی است.

این دانشگاه دانشکده های زیادی دارد که شامل دانشکده علوم سیاسی/ روابط یین المللی و اقتصاد/ حقوق/ زبان، تاریخ و جغرافی/ علوم/ داروسازی/ کشاورزی/ الاهیات/ پزشکی/ دندانپزشکی، ارتباطات و … می باشد. دانشگاه آنکارا در یک مکان واحد قرار ندارد و غیر از ساختمان اصلی، در محله های تاندوغان، ابن سینا، جِبِجی و دیش کاپی بی پازاری نیز ساختمان دارد. حتی تعدادی از واحدهای دیگر دانشگاه آنکارا در شهرهای چانکری و کاستامونو هستند.

دانشگاه کانکایا | Cankaya University

این دانشگاه در سال 1997 تاسیس شده و دانشکده های معماری/ هنر و علوم/ اقتصاد و علوم اجرایی/ مهندسی/ و حقوق دارد. دانشگاه کانکایا دارای اهداف مختلف ست و علاوه بر اینکه برنامه های آموزشی باکیفیت ارائه می دهد بر روی تحقیقات علمی که پتانسیل اجرائی داشته باشند هم تاکید دارد. برای تعامل با برترین دانشگاه های بین المللی این دانشگاه توافق های زیادی با دیگر دانشگاه های سراسر جهان انجام داده است.

دانشگاه بیلکنت | Bilkent University

این دانشگاه خصوصی در سال 1984 با هدف ایجاد مرکزی عالی برای تحصیلات و تحقیقات تاسیس شد. بیلکنت اولین دانشگاه خصوصی ترکیه است و نام آن مخفف واژه ترکی بیلیم کنتی به معنی شهر علم است. آماده سازی تاسیس این دانشگاه در سال 1967 با خرید قطعه زمینی در غرب آنکارا آغاز شد. این دانشگاه 3 پردیس دارد که در 12 کیلومتری غرب آنکارا در بیش از 300 هکتار جای دارند. یکی از نقاط قوت این دانشگاه کتابخانه ارزشمند آن است که از بزرگ ترین کتابخانه های دانشگاهی ترکیه و جزو 10 کتابخانه برتر ترکیه است. دانشگاه از 9 دانشکده هنر، طراحی و معماری/ اقتصاد، علوم اجتماعی و اجرائی/ آموزش و پرورش/ مهندسی/ علوم انسانی/ حقوق/ موسیقی/ و علوم تشکیل شده و 32 رشته دوره لیسانس به همراه 32 برنامه دوره فوق لیسانس دارد که 22 رشته مختلف را شامل می شوند. دانشگاه بیلکنت در سال 2018 در رتبه بندی جهانی تایمز در فهرست 5 دانشگاه برتر ترکیه و 100 دانشگاه برتر زیر 50 سال کشور نهاده شد. در این دانشگاه دانشجویان می توانند به صورت رایگان در دوره های مختلفی ورزشی شرکت نمایند.

دانشگاه تد | TED University

این دانشگاه در سال 2012 به وسیله انجمن آموزش ترکیه (TED) تاسیس شد، انجمنی که از سال 1928 در رشد آموزشی ترکیه پیشقدم بوده است. این دانشگاه پویا و جوان در قلب آنکارا نهاده شده و با تاکید بر آموزش هنرهای آزاد خیال دارد تا دانشجویانی خلاق و با اعتماد بفنس پرورش دهد. این دانشگاه 5 دانشکده مختلف دارد: معماری، هنر و علوم، اقتصاد و علوم اداری، آموزش و پرورش و مهندسی.

دانشگاه آتیلیم | Atilim University

اگر ندانستن زبان ترکی را مانعی برای تحصیل در ترکیه می دانید خبر خوبی برایتان داریم در دانشگاه آتیلیم بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می گردد. این دانشگاه خصوصی که در سال 1997 تاسیس شده برنامه های آموزشی مطابق با استانداردهای جهانی دارد و یکی از برترین دانشگاه هاست. دانشگاه آتیلیم با حدود 100 هکتار در ناحیه گولباسی یکی از رو به رشد ترین منطقه ها مسکونی آنکارا و در 20 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. محوطه این دانشگاه شامل دانشکده های مختلف، آزمایشگاه، سالن کنفرانس، زمین والیبال و بستکبال، زمین تنیس، استخر، امکانات تفریحی، کافه و رستوران است. دانشکده های آن هم شامل دانشکده مهندسی، دانشکده مدیریت، دانشکده هنر، طراحی و معماری، دانشکده هنر و علوم، و دانشکده حقوق هستند که رنج وسیعی از رشته ها را شامل می شوند.

دانشگاه فنی خارمیانه | Middle East Technical University

این دانشگاه دولتی تاکید ویژه ای بر روی تحقیقات و آموزش علوم مهندسی و طبیعی دارد. دانشگاه در سال 1956 تاسیس شده تا علم نه فقط در ترکیه بلکه در سایر نقاط خاورمیانه هم پیشرفت کند. زبان تدریس این دانشگاه انگلیسی است و در حال حاضر حدود 22 هزار دانشجو در آن مشغول تحصیلند که از این تعداد حدود 1300 نفر دانشجوی بین المللی هستند که از 65 کشور مختلف به اینجا آمده اند. در این دانشگاه 45 رشته کارشناسی در 5 دانشکده مختلف ارائه می گردد و دانشکده های آن شامل معماری/ علوم پایه/ اقتصاد و علوم مدیریتی/ علوم اموزشی/ و فنی و مهندسی هستند.

دانشگاه قاضی | Gazi University

این دانشگاه در ابتدا در سال 1926 به وسیله آتاترک به عنوان موسسه آموزشی تاسیس شد اما در سال 1982 بعد از ادغام با چندین موسسه و آکادمی دیگر شکل و شمایل جدیدی به خود گرفت. دانشگاه 21 دانشکده، 4 مدرسه ، 11 هنرستان، 52 مرکز تحقیقاتی و 7 آکادمی لیسانس یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور به شمار می رود و دانشکده های آن شامل دانشکده هنر/ هنر و طرحی/ معماری/ ارتباطات/ مهندسی/ تکنولوژی/ گردشگری/ علوم/ پزشکی. داروسازی/ حقوق و … هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1965

به "برترین دانشگاه های آنکارا برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های آنکارا برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید