بیان علت خشم، صمیمیت همسران را حفظ می نماید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، تعهد و عدم ابراز خشم دو عنصر ضروری در روابط صمیمانه پایدار و مطمئن هستند.

بیان علت خشم، صمیمیت همسران را حفظ می نماید

تعهد به رابطه ، افراد را به جای تهدید به ترک، بر راه چاره های مشارکتی متمرکز می نماید.ابراز درد زمینه ساز خشم، به جای خشم و آسیب رساندن به رابطه، از آن حمایت می نماید.

بیشتر مردم در پی ثبات و امنیت در روابط خود هستند، اما تعداد کمی به آن دست می یابند. روابط ایمن عموماً با سطوح پایین تر استرس، سطوح بالاتر راحتی و توانایی بیشتر در مذاکره با تفاوت ها و مسائل مرتبط است.

تعهد و عدم ابراز خشم دو ویژگی روابط صمیمانه است که از امنیت و ثبات حمایت می نماید.

روابط ناپایدار، ناامن معاملاتی هستند که آن ها با آخرین تعامل تعیین می شوند. هر گونه ناامیدی یا نارضایتی به عنوان شرایط فعلی رابطه در کل تلقی می گردد.احساس دائمی قضاوت شدن و ناتوانی در پیش بینی رفتار آینده افراد مهم منجر به سطوح بالایی از اضطراب و ناامنی می گردد.

روابط پایدار،ایمن با تعهد، وفاداری ، قابل پیش بینی بودن و بخشش پشتیبانی می گردد.افراد دلبسته ایمن سطوح پایین تری از اضطراب و استرس مرتبط با ثبات رابطه دارند، که به جای رویداد های منفرد، با تاریخچه و الگو های رفتاری تعریف می گردد.

تعهد ثبات در روابط با متعهد شدن هر دو طرف برای حل تعارضات و مسائل با نگرش و اعتقاد به یافتن راه چاره هایی حاصل می گردد که رابطه تهدید یا آسیب نبیند.

روابط ناامن معمولاً تهدید های مستقیم و غیرمستقیم مکرری برای خاتمه دادن به رابطه دارند.در روابط صمیمانه ابراز خشم ، که معمولاً به شکل رفتار تهدیدآمیز یا شلاق آمیز است، همواره هدف بیان را از بین می برد. مردم به طور غریزی یا عقب نشینی می نمایند یا در هنگام مواجهه با خشم حمله می نمایند، که هر دو برای رابطه ، تفرقه افکن و مخرب هستند.

خشم تنها احساسی است که وقتی ابراز می گردد دیگران را دفع می نماید. غم، شرم، گناه، ترس و ... همگی دیگران را به هم نزدیکتر می نمایند و باید در صورت مناسب در روابط صمیمانه ابراز شوند.

خشم همواره ناشی از همان احساس اصلی است.زمانی عصبانی می شویم که کسی به ما صدمه زده باشد ، به ما صدمه بزند یا انتظار داشته باشیم که او به ما صدمه بزند. در روابط صمیمانه ، به جای خشم ناشی از آن، باید درد زمینه ای را اعلام کرد.

احتمالاً در روابط صمیمی ، دیگران به درد شما اهمیت می دهند و کوشش می نمایند تا به شما آسیب نرسانند.هنگامی که درد رفع گردد، عصبانیت از بین می رود.

از آنجایی که این تکنیک بستگی به این دارد که دیگران به احساسات شما اهمیت دهند ، فقط می توان از آن به طور قابل اعتماد در روابط صمیمی از جمله با همسر، خانواده و دوستان استفاده کرد.

ساده ترین بیان درد، گفتن اوه است.این کلمه، معمولاً توجه عزیز شما را به خود جلب می نماید و سپس یک مصاحبه می تواند روشن کند که چه چیزی به شما آسیب می زند و چگونه می تواند به کاهش درد شما یاری کند.

دو ویژگی اساسی روابط صمیمانه: تعهد و عدم ابراز خشم، در صورت تمرین مداوم، ثبات و امنیت روابط صمیمانه شما را افزایش می دهد. برای مؤثر بودن این امر، هر دو نفر در رابطه باید این ویژگی ها را اعمال نمایند، تا بازدهی زندگی را بالا ببرد.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2095

به "بیان علت خشم، صمیمیت همسران را حفظ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیان علت خشم، صمیمیت همسران را حفظ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید