تزریق واکسن کرونا پرهیز دارویی و غذایی ندارد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، ایرنا/ دکتر مسعود مردانی اضافه نمود: در این ارتباط حتی اگر شخصی از پرهیز غذایی خاصی تبعیت می نماید نیز برای تزریق واکسن نیازی به جلوگیری از ادامه پرهیز غذایی ندارد و باید به فرایند عادی زندگی خود ادامه دهد.

تزریق واکسن کرونا پرهیز دارویی و غذایی ندارد

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تاکید نمود: واکسیناسیون در برابر بیماری کرونا احتیاج امروز جوامع است و همه می توانند فارغ از هرگونه نگرانی در خصوص ایجاد عوارض احتمالی، از آن بهره مند شوند.

مردانی خاطر نشان کرد: هر دارو و هرگونه اقدام درمانی مانند جراحی های مختلف ممکن است با عوارضی همراه باشند، اما فایده و نتیجه آن اقدام به مراتب برای بیمار پرسودتر است و همانگونه که نباید از درمان بیماری ها به دلیل ترس از عوارض آن دوری کرد، در خصوص تزریق واکسن کرونا نیز نباید این ترس را به دل راه داد.

عضو کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که سطح ایمنی بدن در تزریق اولین دوز واکسن کرونا به چه میزان افزایش می یابد، گفت: افزایش سطح ایمنی بدن نسبت به بیماری کرونا، بستگی به نوع واکسن کشور سازنده دارد اما عمدتاً واکسن ها 15 روز پس از تزریق دوز دوم ایجاد ایمنی می نمایند.

مردانی اضافه کرد: بعضی از واکسن های تولیدشده کشورهای مختلف همانند اسپوتنیک وی ساخت روسیه از نظر افزایش سطح ایمنی بدن پس از اولین تزریق مورد آنالیز قرار نگرفته است اما در خصوص واکسن های فایزر و مدرنا اعلام شده است که پس از اولین دوز تزریق واکسن حدود 80 درصد سبب افزایش سطح ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1603

به "تزریق واکسن کرونا پرهیز دارویی و غذایی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق واکسن کرونا پرهیز دارویی و غذایی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید