تشدید اختلافات بین یونان و اتریش به دلیل بحران پناهندگان

به گزارش مجله فوتبال دوستان، یک روزنامه آلمانی از تشدید تنش ها و اختلافات بین اتریش و یونان به دلیل سیاست های سختگیرانه اخیر وین در قبال پناهندگان اطلاع داد.

تشدید اختلافات بین یونان و اتریش به دلیل بحران پناهندگان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزری خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، اختلافات بین اتریش و یونان درباره سیاست پناهندگان افزایش می یابد. همزمان وین با 450 نیروی پلیس و سرباز، امنیت مرزهای خود با کشور اسلوونی را تشدید می نماید.

تحرکات و اقدامات اخیر اتریش در بحران پناهندگان در هفته های اخیر به اختلافات و تنش هایی با بعضی کشورها بخصوص یونان منجر شده است.

آتن به شدت از تصمیمات کنفرانس روز چهارشنبه کشورهای غرب بالکان که در آن حدود 9 کشور محدودیت هایی را علیه پناهندگان در طول جهت بالکان اعمال کردند خشمگین است. یونان به این نشست دعوت نشده بود چرا که به اعتقاد وزیر امور خارجه اتریش آتن تنها علاقمند به انتقال پناهندگان است.

دولت یونان روز چهار شنبه در واکنش به اقدامات اتریش، سفیر خود در این کشور را احضار کرد. در روز آدینه نیز ملاقات با وزیر کشور اتریش از طرف یونان رد شد که در اتحادیه اروپا اقدامی کاملا غیر معمولی به نظر می رسد.

معاون وزیر امور خارجه یونان این اقدام را تاکتیک های دفاعی در برابر اقدامات خصمانه و تهاجمی اتریش مانند بستن مرزها دانست. به اعتقاد وی فشارهای اتریش و کشورهای غرب بالکان برای توقف هجوم پناهندگان از یونان به سمت شمال عملا به مفهوم لغو معاهده شنگن است.

اتریش این تنش ها در یونان را با توجه به افزایش فشارها بر این کشور قابل درک خوانده است.

ورنر فایمن، صدر اعظم اتریش نیز از یک همبستگی ملی که دولت در اتحاد مطلق با اروپا آن را دنبال می نماید سخن گفته است.

وی اضافه کرد: اتریش باید خود دست به کار گردد چرا که راه چاره های اروپایی که ترجیح داده می شد به موقع به وجود نیامده است. ما شدیدا تحت انتقاد یونان و آلمان قرار داریم چرا که برای این کشورها راحت تر است که ما همه پناهندگان را بپذیریم.

اتریش اخیرا سیاست های خود در قبال پناهندگان را تشدید نموده است و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده روزانه تنها 80 پناهجو را می پذیرد. همچنین کنترل های مرزی در مرزهای جنوبی این کشور به منظور مقابله با هجوم پناهندگان تشدید شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 915

به "تشدید اختلافات بین یونان و اتریش به دلیل بحران پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید اختلافات بین یونان و اتریش به دلیل بحران پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید