تظاهرات آلمانی ها علیه ماسک اجباری

به گزارش مجله فوتبال دوستان، در تعدادی از شهرهای آلمان هزاران نفر در مخالفت با زدن ماسک اجباری در مکان های عمومی و قوانین محدود کننده اجتماعی دوران کرونا تظاهرات کردند. بعضی طرفداران گروه های پوپولیست راستگرا نیز در صف تظاهرکنندگان دیده می شدند.

تظاهرات آلمانی ها علیه ماسک اجباری

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، هزاران نفر در آلمان روز شنبه 20 اردیبهشت برای نشان دادن مخالفت با اجرای قوانین محدود نماینده اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیماری واگیردار کووید 19 و زدن ماسک به شکل اجباری در سوپرماکت ها و وسایل نقلیه عمومی، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری آلمان یکی از کانون های اصلی این تظاهرات در شهر اشتوتگارت بوده است. در شهرهای برلین، مونیخ و فرانکفورت نیز اعتراضات مشابهی اجرا شده است.

یکی از سخنگویان پلیس اشتوتگارت گفت که جمعیت چند هزار نفری تظاهرنماینده سطح خیابان ها را پوشانده بودند اما او تعداد دقیق شرکت نمایندگان اعلام نکرد. مقامات مسئول این شهر به حدبیشتر ده هزار نفر اجازه برگزاری تظاهرات داده بودند. به گفته ماموران امنیتی اشتوتگارت بیشتر تظاهرنمایندگان مقررات فاصله گذاری را مراعات می کردند.

در آلمان از ماه آوریل (حدود یک ماه و نیم پیش) و پس از اعلام گسترش سریع ویروس کرونا در این کشور مقررات ویژه ای وضع شده است. شدت این مقررات در آلمان به اندازه کشورهای همسایه ایتالیا و فرانسه نبوده اند.

در طی این مدت فروشگاه ها و مدارس تعصیل شده بودند و تنها اعضای یک خانواده و افراد هم خانه اجازه داشتند با هم در بیرون از خانه تردد نمایند. از دو هفته پیش با پایین آمدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان بسیاری از قوانین محدود نماینده برچیده شده است. اما هنوز حفظ فاصله اجتماعی و رعایت فاصله دست کم یک متر و نیمی برای شهروندان اجباری است و در مکان های عمومی باید از ماسک استفاده گردد.

نگرانی نسبت به سوءاستفاده پوپولیست ها

ابتکار عمل برگزاری تظاهرات وسیع روز شنبه در شهرهای گوناگون از سوی گروهی به نام مخالف خوان ها بود. اما نگرانی نسبت به سوء استفاده گروه های پوپولیست و راست گرایان از این تظاهرات و مخالفت ها با مقررات دولتی زیاد است.

تعدادی از چهره های شناخته شده نیروهای راست گرا نیز در میان تظاهر نمایندگان دیده می شدند.

تظاهرات مخالف ها در برلین در جلوی ساختمان مجلس برگزار گردید. چند صد نفر نیز بدون دریافت اجازه تظاهرات در میدان الکساندر این شهر تجمع کردند. ماموران پلیس حدود 30 نفر را به دلیل عدم رعایت قوانین فاصله اجتماعی به طور موقت بازداشت کردند.

سخنگوی نیروی پلیس برلین گفت که پس از کنترل اوراق هویت این افراد دوباره آزاد شده اند. به گفته او علت بازداشت این تظاهرنمایندگان عدم رعایت فاصله با وجود اعلام مقررات به وسیله بلندگوها بوده است. در پایتخت آلمان در حال حاضر برگزاری اجتماعات تنها با حدبیشتر 50 شرکت نماینده مجاز است.

در مونیخ نیز حدود سه هزار نفر در تظاهرات مشابهی شرکت کردند. به گفته سخنگوی پلیس مونیخ اجازه برگزاری این تظاهرات برای حدبیشتر 80 شرکت نماینده داده شده بود اما به دلیل رعایت دقیق مقررات و رفتار مسالمت آمیز ماموران اجازه دادند تظاهرات ادامه یابد.

بیش از پانصد نفر نیز از مرکز شهر فرانکفورت به سوی خیابان های اصلی شهر تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. این تظاهرنمایندگان پرچم ها و پلاکاردهایی را با شعار پوزه بندها را جمع کنید و با ما همراه شوید را با خود حمل می کردند.

به گفته سخنگوی پلیس فرانکفورت این تظاهرات بدون دریافت اجازه برگزار گردیده بود و چون تظاهرنمایندگان حد فاصله یک متر و نیمی را رعایت نمی کردند ماموران از ادامه تظاهرات جلوگیری کردند.

در آلمان تا شامگاه شنبه بیش از 171 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. حدود 7500 نفر نیز تا به حال به دلیل ابتلا به بیماری کووید19 جان خود را از دست داده اند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 927

به "تظاهرات آلمانی ها علیه ماسک اجباری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات آلمانی ها علیه ماسک اجباری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید