تغییر لهجه با هوش مصنوعی 6 میلیون دلاری

به گزارش مجله فوتبال دوستان، یک هوش مصنوعی تازه با سرمایه گذاری شش میلیون دلاری قادر خواهد بود لهجه شما را در وسط مکالمه تغییر دهد.

تغییر لهجه با هوش مصنوعی 6 میلیون دلاری

بسیاری از جویندگان کار که دارای مهارت های ارزشمندی نیز هستند، به علت ترس از کامل فهمیده نشدن به وسیله کارفرمایان، نادیده گرفته می شوند. این در حالی است که حذف این مانع می تواند کارگشا باشد.

در جوامع چندفرهنگی امروزی، لهجه نباید مشکل ساز باشد. اما گویا هنوز یک مشکل است. سه دانشجوی دانشگاه استنفورد زمانی با این مشکل روبرو شدند که یکی از دوستانشان شغل پشتیبانی مشتری را به علت لهجه دار بودن از دست داد.

آنها سپس تصمیم گرفتند برای این مشکل کاری انجام دهند. آندرس پرز سودری(Andres Perez Soderi) که یکی از بنیان گذاران این شرکت نو است، می گوید: ما تصمیم گرفتیم به دنیا یاری کنیم تا بیشتر بفهمد و فهمیده گردد.

این گروه از دوستان که اکنون به شرکای تجاری یکدیگر تبدیل شده اند شامل یک دانشجوی ارشد رشته علوم رایانه از چین، یک دانشجوی ارشد رشته مهندسی و علوم مدیریت متمرکز بر هوش مصنوعی از روسیه و یک دانشجوی ارشد رشته علوم و مهندسی مواد با موضوع تجاری از ونزوئلا است.

این سه نفر تحقیقات زیادی در خصوص کارهایی مانند تبدیل صدا برای ویدیوهای جعل عمیق(دیپ فیک) که مهندسان در گذشته انجام داده اند، نموده اند. آنها دریافتند که این فناوری بسیار پیشرفته است، اما از نظر ترجمه و تغییر لهجه کار بسیار کمی اجرا شده است.

سودری اضافه کرد: ما در خصوص درمان کاهش لهجه می دانستیم و اینکه آموزش داده می گردد که افراد دارای لهجه از روش صحبت کردن دیگران الگوبرداری نمایند و ما به صورت تجربی می دانستیم که مجبور کردن افراد برای صحبت با لهجه ای متفاوت ناراحت نماینده است. ما فکر کردیم اگر بتوانیم به نرم افزار اجازه دهیم لهجه را ترجمه کند، می توانیم به مردم اجازه دهیم به طور طبیعی صحبت نمایند.

این رفقا در سال 2020 شرکتی را به نام ساناس(Sanas) تأسیس کردند که تا به امروز پیروز بوده و در حال حاضر 14 نفر پرسنل دارد.

ساناس اکنون روی الگوریتمی کار می نماید که با استفاده از یک شبکه عصبی پیشرفته است و می تواند زبان انگلیسی را به لهجه های آمریکایی، استرالیایی، بریتانیایی، فیلیپینی و اسپانیایی تغییر دهد. این شرکت بعلاوه در حال کار بر روی اقتباس لهجه از زبان های دیگر مانند فرانسوی است.

این تیم در حال حاضر مشتریانی دارد که برای خرید این فناوری صف کشیده اند و هفت شرکت که خدمات مشتری را ارائه می دهند در حال حاضر به صورت آزمایشی این سیستم را اجرا می نمایند.

ساناس در اواخر ماه مه، دور اولیه سرمایه گذاری 5.5 میلیون دلاری خود را تکمیل کرد و کل سرمایه گذاری روی الگوریتم نو خود را به حدود شش میلیون دلار رساند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1830

به "تغییر لهجه با هوش مصنوعی 6 میلیون دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر لهجه با هوش مصنوعی 6 میلیون دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید