تور فیلیپین: تلفات طوفان مگی در فیلیپین به حداقل 123 نفر رسید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مقام های محلی گزارش کردند که تلفات طوفان مرگبار و رانش زمین در مجمع الجزایر فیلیپین تا به امروز به کشته شدن دست کم 123 نفر منجر شده است.

تور فیلیپین: تلفات طوفان مگی در فیلیپین به حداقل 123 نفر رسید

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، با ادامه عملیات جستجو و نجات بازماندگان سیلاب و رانش زمین در فیلیپین، مقام های محلی گزراش کردند که تلفات رانش زمین در پی وقوع طوفان استوایی مگی به 123 نفر افزایش یافته است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این خصوص گزارش کرد، ارتش فیلیپین روز پنجشنبه متعهد شد که پس از طوفان استوایی مگی که در این هفته منطقه ها مرکزی این کشور را درنوردید و تعداد زیادی را در بین گل و لای ناشی از رانش زمین مدفون کرد و به قربانی شدن دست کم 123 نفر منجر شد، همچنان به کوشش های جستجو و نجات ادامه دهد.

طبق این گزارش، مگی اولین طوفانی به شمار میرود که سال جاری فیلیپین را درنوردیده است. فیلیپین مجمع الجزایری با بیش از 7600 جزیره است که به طور میانه هر سال در آن 20 طوفان گرمسیری رخ می دهد.

86 نفر از تلفات طوفان مگی در بای بای، یک منطقه کوهستانی مستعد رانش زمین در استان لیته گزارش شده است که در آن 236 نفر نیز زخمی شده اند و باقی قربانیان در استان های دیگر فیلیپین در زیر گل و لای دفن شده اند و 6 نفر نیز همچنان مفقود هستند.

بر اساس این گزارش، یکی از واحدهای پیاده نظام ارتش فیلیپین در بای بای در صفحه فیس بوک خود نوشت: عملیات جستجو، نجات و بازیابی ادامه خواهد یافت. تصاویر هوایی و ویدئوهای دولت محلی، دامنه های فرو ریخته، مزارع نارگیل و خانه ها را در خاک و گل نشان می دهد. در یک منطقه، امدادگران مجبور شدند از قایق های لاستیکی برای رسیدن به رانش زمین استفاده نمایند.

مجمع الجزایر فیلیپین هر ساله شاهد به طور میانه 20 طوفان است که بدترین مورد آن طوفان هایان بوده است که در نوامبر سال 2013 موجب شد که در پی آن 6300 نفر جان خود را از دست بدهند.

مگی که روز یکشنبه با بادهای پایدار با سرعت 65 کیلومتر در ساعت و تندبادهایی با سرعت 80 کیلومتر در ساعت فیلیپین را درنوردید و هم اکنون این منطقه را ترک نموده است. یک گردان مهندسی و ساخت و ساز ارتش در لیته در صفحه فیس بوک گفته است که منطقه کانتاگنوس، تا حد زیادی ویران شده است و منازل و زندگی افراد بسیار آسیب دیده است و خانوارهای زیادی مفقود شده و ارتباطات در این منطقه بسیار ناپایدار بوده است.

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، داده های دولتی نشان می دهد که بیش از یکصد و 62 هزار نفر از ساکنان آواره در مراکز تخلیه پناه گرفته اند، در حالی که 41 هزار نفر دیگر با اقوام خود زندگی می نمایند.

طوفان های مرگبار در فیلیپین زیاد است به طوریکه آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (2021)، طوفان دسته 5 رای، مرکز فیلیپین را ویران کرد و آمار قربانیان این طوفان به 405 نفر رسید و دست کم یکهزار و 400 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

مجمع الجزایر فیلیپین هر ساله شاهد به طور میانه 20 طوفان است که بدترین مورد آن طوفان هایان بوده است که در نوامبر سال 2013 موجب شد که در پی آن 6300 نفر جان خود را از دست بدهند.

گزارش رسانه های محلی حاکی از آن است که ارتش، پلیس و سایر امدادگران با گل و لای و تپه های ناپایدار خاک و آوار برای یافتن ناپدیدشدگان کوشش می نمایند و عملیات جستجو برای یافتن سایر افراد مفقود و جان باختگان احتمالی ادامه دارد و شماری از اجساد نیز هنوز شناسایی نشده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1984

به "تور فیلیپین: تلفات طوفان مگی در فیلیپین به حداقل 123 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین: تلفات طوفان مگی در فیلیپین به حداقل 123 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید