فراوری سوسیس و کالباس بدون نیتریت در اصفهان

به گزارش مجله فوتبال دوستان، یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیروز به فراوری سوسیس و کالباس غیرگوشتی بدون استفاده از نیتریت شد.

فراوری سوسیس و کالباس بدون نیتریت در اصفهان

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفت وگو با خبرنگاران، با تأکید بر اینکه در سوسیس و کالباس های غیرگوشتی از عامل نگه دارنده شیمیایی موجود در سوسیس های گوشتی خودداری شده است، اظهار کرد: یکی از مزایای اصلی این محصول حذف کامل نیتریت-عامل نگه دارنده شیمیایی- در سوسیس و کالباس های گوشتی است.

علی علوی اضافه کرد: حذف آنتی بیوتیک ها و هورمون های موجود در گوشت مرغ یکی دیگر از مزایای به کاررفته در این محصول است. از سوی دیگر میزان جذب پروتئین سوسیس و کالباس غیرگوشتی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این محصول از یکنواختی رنگ و بافت در مقایسه با سوسیس و کالباس های گوشتی برخوردار است، توضیح داد: سوسیس های گیاهی به دلیل حذف آلودگی های ادویه خشک نسبت به سوسیس های گوشتی از آلودگی میکروبی کمتری برخوردار هستند و به همین دلیل به کاهش عوارض گوارشی سوسیس و کالباس منجر می گردد.

مدیرعامل شرکت تحقیقاتی حکیمان شرق، از غنی سازی این محصول اطلاع داد و گفت: در تهیه سوسیس و کالباس غیرگوشتی از مواد ضدسرطان، تقویت کننده سیستم قلبی عروقی، تقویت کننده سیستم ایمنی استفاده شده است. برای طبخ این محصول به روغن بسیار کمی نیاز است.

وی در مورد ترکیبات این محصول گفت: ترکیبات شامل انواع صیفی جات، سبزی ها، عصاره های گیاهی، ادویه جات مخصوص، پروتئین های گیاهی و لبنی، آلبومین و آب است.

علوی با بیان اینکه زمان ماندگاری سوسیس های گوشتی 45 روز است، توضیح داد: در این محصول جدید، زمان ماندگاری به یک سال افزایش یافته است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یادآور شد: این محصول به قوانین استاندارد سوسیس و کالباس گوشتی محدود نشده و بر اساس استانداردهای سلامت فراوری شده است.

وی در مورد مشابه داخلی و خارجی این محصول، گفت: سوسیس و کالباس گیاهی در استان فارس و فراوریکنندگانی در خارج از کشور فراوری می گردد. البته موارد معدودی از فراوریکنندگان غیررسمی بدون مجوز با حجم فراوری محدود هم در تهران و شمال کشور وجود دارد که به هیچ وجه کیفیت مناسبی ندارند.

علوی اضافه کرد: تفاوت محصول غیر گوشتی محققان اصفهانی با نمونه های خارجی و داخلی، مربوط به فرمول ساخت و نتایج آن است. محصول استاندارد سوسیس و کالباس گیاهی، باید از لحاظ ارزش غذائی، طعم، بو، ظاهر، بافت و شرایط مناسب باشد و مهمتر از همه باید فاقد عوارض سلامتی بوده و نیازهای واقعی بدن را به عنوان یک غذای کامل تأمین کند.

مدیرعامل شرکت تحقیقاتی حکیمان شرق اظهار داشت: محصولات غیر گوشتی فراوریشده در اصفهان تنها محصولات در حوزه سوسیس و کالباس است که توانسته برای تبلیغات خود مجوز لازم سلامت داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 435

به "فراوری سوسیس و کالباس بدون نیتریت در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سوسیس و کالباس بدون نیتریت در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید