جنگل راش ، مقصدی بی نظیر برای طبیعت گردی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، جنگل راش کجاست؟

جنگل راش یک مکان ساختمانی نیست که بتوان به سادگی آدرس آن را داد. اگر از سمت فیروزکوه به سواد کوه نزدیک شوید و راستا روستای سنگده را پیش بگیرید، با یکی از زیباترین و مجذوب کننده ترین جنگل های ایران رو به رو می شوید. بگذارید دقیق تر آدرس جنگل راش را به شما بدهیم. در محور فیروزکوه بین شهرک صنعتی شورمست و قبل از پل سفید خروجی وجود دارد که شما را به لمرز و بعد به فلورد راهنمایی می نماید.

جنگل راش ، مقصدی بی نظیر برای طبیعت گردی

با ادامه این جهت به وزملا و درزیکلا هدایت می شوید که در انتهای آن روستای سنگده وجود دارد. جاده این روستا خاکی است و شما را به جنگل راش می رساند. البته در جای جای جهت برای این که گم نشوید، بهتر است از هدایت اهالی و محلی هایی که می بینید غافل نشوید. از طرف قائم شهر که بیایید، حدودا دو ساعتی در راه هستید. قهوه خانه عمو رنجبر در جهت منتهی به جنگل راش میزبان شما خواهد بود.

چرا این جنگل منحصر به فرد است؟

جنگل راش، همانطور که از نامش بر می آید جنگل درختان راش است، راش درختی کمیاب و عجیب است. این درخت گاهی تا 35 متر ارتفاع می گیرد قطرش به یک و نیم متر می رسد و تا 200 سال عمر می نماید. شاخ و برگ آن بسیار فراوان است؛ به گونه ای که در فصل پاییز شدیدا رنگ می گیرند و در رنگ های مختلف، به زمین می ریزند. ریشه های این درخت سطحی است و شما به راحتی می توانید رد ریشه های درخت هایش را بر روی زمین مشاهده کنید. البته در جنگل راش درخت های دیگری چون افرا و توسکا نیز دیده می گردد.

جنگل راش یه جاذبه چهار فصل

برترین زمان برای سفر جنگل راش

جنگل راش سوادکوه تقریبا در ارتفاع بلندی واقع شده است و آب و هوایش در زمره آب و هوای کوهستانی قرار می گیرد. برترین فصل سفر به آن، فصل بهار و تابستان به شمار نمی آید، بلکه در فصل پاییز است که مجذوب کننده ترین چشم انداز ها را در آن می توانید ببینید. آب و هوای کلی جنگل سرد است و این ممکن است در فصل زمستان اذیت کننده باشد.

پنج کاری که می توانید در جنگل راش از انجام دادن شان لذت ببرید

  • دوچرخه سواری

در این جنگل امکان دوچرخه سواری وجود دارد ولی متاسفانه محلی برای اجاره دوچرخه وجود ندارد. اگر حوصله بردن دوچرخه تا جنگل راش را دارید، د مطمئن باشید که ضرر نخواهید کرد و از این کار لذت بی نهایتی خواهید برد.

لازم نیست عکاس خوبی باشید، عکاسی شما در جنگل راش قطعا موفقیت آمیز خواهد بود؛ چرا که جنگل مملوء از سوژه های عجیب و غریب برای ثبت است.

اگر می خواهید ناهاری را با خانواده میل کنید، جنگل راش یکی از گزینه های خوب است. در این جنگل نگران آفتاب نباشید، چرا که جنگل برای تان چتر مجذوب کنندهی خواهد بود.

  • تماشا آبشار اوبن

اگر راهنمای خوبی داشته باشید، می توانید به سادگی به آبشار اوبن برسید و یکی از زیباترین آبشارهای جنگلی در ایران را ببینید. این آبشار یک آبشار کاملا طبیعی است.

اگر به پیاده روی های بلند مدت عادت داشته باشید، جنگل نوردی در جنگل راش برای تان لذت بخش خواهد بود. تنفس هوای صد در صد طبیعی که بوی خاک، درخت و آب در آن حس می گردد، معجونی برای ریه هایتان خواهد بود.

جنگل راش و چند جاذبه کناری

دریاچه شورمست فاصله چندانی با جنگل راش ندارد، از طرفی دیگر روستای آلاشت که به روستای بهشتی مشهور است، در نزدیکی جنگل راش واقع شده است.

تذکر در خصوص جنگل راش

اگر اولین باری است که می خواهید به جنگل بروید، بهتر است که تنها نباشید و حتما با جمعی همراه باشید تا خطر سفر به جنگل برای شما کم گردد.

جنگل راش همان طور که گفته شد در ارتفاع واقع شده است، پس اگر مشکل قلبی خاصی دارید، پیشنهاد می گردد به این جنگل نروید، چرا که سخت می توانید کمکی دریافت کنید.

نکاتی که ضروری است در بازدید جنگل راش در نظر بگیرید

  • کمپ زدن در جنگل آداب خاص خود را دارد در ادامه چند مورد را به صورت تیتروار به شما می گوییم:
  • حتما مواد غذایی فاسد نشدنی همراه خود داشته باشید، چرا که گرسنگی خبر نمی نماید.
  • جنگل نوردی کفش مناسب می خواهد، با هر کفشی نمی گردد به جنگل رفت!
  • یک پتو در زیر چادر خود فرش کنید، همین پتو دمای چادر را به طرز عجیبی بالا می برد.
  • حتما کیسه خواب همراه خود داشته باشید.
  • برای رفتن به دستشویی، به دستمال کاغذی بیشتر از آب احتیاج دارید، لذا دستمال کاغذی با خود حمل ببرید.
  • مراقب باشید آتش را کامل خاموش کنید، چرا که آتش به طرز عجیبی در میان برگ های درخت راش گر می گیرد.
  • یک بسته قرص مسکن نیز همراه خود داشته باشید تا در صورت احساس هرگونه درد، التیام بخش موقتی برای شما باشد.
  • اگر باران در جنگل آغاز شد، سریع چادر را برپا نموده در عین حال چندین چوب خشک را در داخل آن مخفی کنید، چرا که بعد از آن، سرمای عجیبی را تجربه خواهید کرد و احتیاج به روشن کردن آتش خواهید داشت.
  • سخن پایانی در خصوص جنگل راش

جنگل راش یکی از زیباترین جنگل های ایران است که در پاییز همانند مداد رنگی، رنگ های متنوعی به خود می گیرد. با اینکه رسیدن به آن کمی سخت است، ولی قطعا ارزش ش را دارد و بعد از رفتن به آنجا، لحظات خوشی در این جنگل خواهید داشت که قطعا در فکر تان باقی می ماند.

خبرنگاران از شما خواهش دارد که به جنگل آسیب نرسانید و بر روی تنه درختان حکاکی نکنید، بعلاوه موقع خارج شدن از جنگل، حواس تان باشد آشغال های خود را کامل جمع کنید و در جای مناسبی بیرون از جنگل قرار دهید.

همراهان همیشگی خبرنگاران ، آیا این مطلب برای تان مفید بود؟ برای رفتن به جنگل آماده اید؟ اگر به این جنگل سفر نموده اید، چه چیز جالبی توجه شما را به خودش جلب نموده است؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2049

به "جنگل راش ، مقصدی بی نظیر برای طبیعت گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل راش ، مقصدی بی نظیر برای طبیعت گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید