خبرنگاران بستری های کرونا در استان اردبیل به 417 نفر افزایش یافت

به گزارش مجله فوتبال دوستان، اردبیل - خبرنگاران- تعداد مبتلایان کرونا در استان اردبیل همچنان به سرعت در حال افزایش است و تعداد بستری ها در مراکز درمانی این استان به 417 نفر افزایش یافت.

خبرنگاران بستری های کرونا در استان اردبیل به 417 نفر افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران، این تعداد روز گذشته 393 نفر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز آدینه گفت: در شبانه روز گذشته 82 نفر مبتلای تازه به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند که از این تعداد 68 نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب زاده اضافه نمود: چهار نفر از بیماران کووید 19 هم در این مدت جان خود را از دست داده و مجموع جانباختگان به 481 نفر رسید.

وی شرایط استان اردبیل را در زمینه شیوع کرونا نگران نماینده خواند و با اشاره به شیوع موج چهارم کرونا در این استان گفت: هم اکنون 2 شهرستان اردبیل و نمین در شرایط قرمز و شهرستان های گرمی، بیله سوار، پارس آباد، اصلاندوز، مشگین شهر، خلخال و سرعین در شرایط نارنجی و شهرستان های کوثر و نیر در شرایط زد واقع شده است.

وی اضافه نمود: پس از چهار ماه شرایط پایدار، تعداد مبتلایان بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان هم همزمان در حال افزایش است به طوری که هم اکنون 61 نفر از مبتلایان در این بخش ها تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بعلاوه با اشاره به پر شدن ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اردبیل و آماده سازی بیمارستان امام رضا (ع) برای پذیرش این بیماران اضافه نمود: در روزهای آینده بیمارستان سبلان هم به مجموعه مراکز پذیرش و درمان بیماران کرونایی می پیوندد.

وی اضافه نمود: برای کنترل سریع خیز تازه کرونا ضروری است که مراسم عروسی، ترحیم و سایر دورهمی شهفرایندان تعطیل شده و یا با حداقل افراد و به شکل محدود و با رعایت بسیار جدی پروتکل های بهداشتی برگزار گردد.

دکتر حبیب زاده با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی 1.5 متری، دوری از تجمعات و دورهمی، پرهیز از حضور در فضاهای مسقف و هم شستن دست به منظور مهار کرونا اظهارکرد: سرعت چرخش و ابتلای سویه تازه کرونا موسوم به کرونای انگلیسی بسیار بالاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بعلاوه از شهفرایندان خواست به محض مشاهده علائم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و هم ناراحتی های تنفسی، به سرعت به مراکز 16 ساعته بهداشت و درمان مراجعه نموده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: در مراکز درمانی و تشخیصی کرونا، افراد مبتلا بلافاصله مورد مراقبت قرار گرفته و افراد مرتبط با مبتلایان هم رهگیری شده و در قرنطینه خانگی قرار می گیرند تا از توسعه سطح بیماری جلوگیری گردد.

به گزارش خبرنگاران، فرایند افزایشی کرونا در استان اردبیل از حدود سه هفته پیش و همزمان با سفر گسترده نوروزی شهفرایندان به استان شتاب گرفته و همچون نیمه پاییز پارسال، در راستا صعودی واقع شده است.

مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل از حدود سه هفته قبل شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا را شنماینده اعلام نموده و هشدار داده بودند که با حضور پرتعداد گردشگران و کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی، فرایند شیوع کرونا در این استان افزایشی و صعودی خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با 22 فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در 25 آبان ماه با 113 نفر و هم بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با 503 نفر در روز 2 آذرماه به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1703

به "خبرنگاران بستری های کرونا در استان اردبیل به 417 نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بستری های کرونا در استان اردبیل به 417 نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید