خط و نشان حفتر برای آنکارا:تن به استعمار ترکیه نمی دهیم؛آنها جز شرارت چیزی ندارند، اعزام 17هزار مزدور به لیبی از سوی ترکیه

به گزارش مجله فوتبال دوستان، ایسنا نوشت: رهبر نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در سخنانی گفت که استعمارگری ترکیه در لیبی را نخواهد پذیرفت. درهمین حال منابع خبری از گفت وگوی وزرای خارجه مراکش و ایتالیا درباره بحران لیبی خبر دادند.

خط و نشان حفتر برای آنکارا:تن به استعمار ترکیه نمی دهیم؛آنها جز شرارت چیزی ندارند، اعزام 17هزار مزدور به لیبی از سوی ترکیه

به گزارش ارم نیوز، خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در سخنانی اظهار کرد: هرگز استعمار را نخواهیم پذیرفت؛ ترک ها 300 سال در لیبی بودند و لیبیایی ها به جز شرارت چیزی از آن ها ندیدند.

وی در جریان بازدید از گردان طارق بن زیاد تأکید کرد: لیبیایی ها با هر استعمارگری مقابله نموده و آن را اخراج خواهند کرد و به استعمارگری ترکیه تن نخواهند داد.

حفتر ادامه داد: اخراج استعمارگران هدف اصلی ماست.

وی همچنین ضمن ابراز تأسف نسبت به اعزام مزدوران سوری به لیبی توسط ترکیه، گفت: این افراد سوری نبوده و گروه های مزدوران بدون کشور و خانواده هستند.

ازسوی دیگر، وزارت امور خارجه مراکش در بیانیه ای خاطرنشان کرد که ناصر بوریطه، وزیر خارجه این کشور در تماسی تلفنی با لوئیجی دی مایو، همتای ایتالیایی خود درباره بحران لیبی گفت وگو کرد.

طبق این بیانیه، دو طرف درباره کوشش های مراکش برای دستیابی به یک راهکار سیاسی درباره بحران لیبی، گسترش روابط و همکاری میان مراکش و ایتالیا و همچنین مسائل و موضوعات مهم میان دو طرف بحث و گفتگو کردند.

دی مایو از نقش فعال مغرب برای رسیدن به یک راهکار درباره بحران لیبی تشکر و قدردانی کرد.

شبه نظامیان خارجی

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه های مخالف نیز خاطرنشان کرد که ترکیه تا به امروز 17 هزار مزدور سوری را به لیبی اعزام نموده است.

طبق این گزارش، این 17000 مزدور سوری، شامل 350 کودک و نوجوان می گردد و تا به امروز حدود 6000 تن از این نیروها پس از انتها قراردادشان و دریافت حقوق خود به سوریه بازگشته اند.

طبق اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، آنکارا تا کنون 10000 مزدور غیر سوری از جمله 2500 مزدور تونسی را هم به لیبی اعزام نموده است.

این مرکز در ادامه گزارش داد که تا کنون حدود 481 تن از این مزدوران ازجمله 34 نوجوان زیر 18 سال در جریان عملیات های ترکیه کشته شده اند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1083

به "خط و نشان حفتر برای آنکارا:تن به استعمار ترکیه نمی دهیم؛آنها جز شرارت چیزی ندارند، اعزام 17هزار مزدور به لیبی از سوی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان حفتر برای آنکارا:تن به استعمار ترکیه نمی دهیم؛آنها جز شرارت چیزی ندارند، اعزام 17هزار مزدور به لیبی از سوی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید