پولدارهای صنعت توریسم

به گزارش مجله فوتبال دوستان، معرفی کشورهای ثروتمند از نظر گردشگری

سازمان دنیای دنیاگردی که در واقع معتفزونین سازمان دنیا در صنعت توریسم محسوب می گردد با یک حساب سرانگشتی، 50 کشور فزونی را که توانسته اند با برنامه ها و تبلیغات مناسب و البته برخورداری از پتانسیل های گردشگری از لحاظ آثار باستانی، منابع طبیعی، سواحل مجذوب کننده و … بالاترین سود را از صنعت گردشگری کسب نموده است که خبرنگاران در این مطلب، خلاصه ای از آن ها را به شما ارائه می دهیم.

پولدارهای صنعت توریسم

رتبه اول کسب عایدی از محل صنعت توریستی در سال 2012 به ایالات متحده آمریکا با کسب عایدیی بیش از 128 میلیارد دلار اختصاص داشت. سپس اسپانیا با کسب عایدیی کمتر از نیمی از عایدی آمریکا در رتبه دوم قرار داشت. اسپانیا در سال 2012 نزدیک به 60 میلیارد دلار از محل صنعت توریستی عایدی به دست آورد که این امر با توجه به نقش چشمگیر صنعت توریستی در اقتصاد اسپانیا و اختصاص بخش قابل توجهی از فراوری ناخالص داخلی این کشور به صنعت توریستی بسیار حائز تامل است.

بر اساس آمار منتشره از سوی نهادهای وابسته به اتحادیه اروپا، اسپانیا بیشترین شاغلان را در صنعت توریستی داشته و کارشناسان نیز بر این باورند که توسعه صنعت توریستی، برترین و سریع ترین راه حل برای حل مشکل بیکاری در این کشور می باشد. در رده بندی پر عایدیترین کشورهای دنیا از توریستی، فرانسه با کسب عایدیی نزدیک به 54 میلیارد دلار در رتبه سوم پرعایدیترین کشورهای دنیا از محل صنعت توریستی نهاده شد. بر اساس مطالعات اجرا شده پاربس مقصد بیشتر توریستان کشور فرانسه بوده و در میان جاذبه های نوریستی این شهر، موزه لوور، برج ایفل و کاخ ورسای سه مقصد اصلی مسافران می باشد.

در همین حال کشور چین که پرجمعیت ترین کشور دنیا محسوب می گردد در سال 2012 عنوان چهارمین کشور دنیا را از نظر کسب عایدی توریستی به خود اختصاص دهد. چین در سال 2012 حدود 50 میلیارد دلار از محل صنعت توریستی عایدی به دست آورد. مقامات صنعت توریستی چین قصد دارند در سال 2020 این کشور را به مقصد 100 میلیون توریست تبدیل نمایند. یک کشور اروپایی فعال در حوزه صنعت توریستی، ایتالیا است که در سال 2012 حدود 41 میلیارد دلار از محل صنعت توریستی کسب عایدی کرد. مقصد بیشتر توریستان این کشور شهر تاریخی رم می باشد. این شهر با در اختیار داشتن آثار تاریخی ارزشمند و قدمتی نزدیک به 3000 سال، یکی از مقاصد برتر توریستی دنیا می باشد.

نکته جالب توجه این است که رده بندی 50 کشور پر عایدی از محل صنعت توریستی، نیمی از کشورهای اروپایی حضور دارند. در این میان بیشتر کشورهای حاضر در سال 2012 رشد عایدیهای حاصل از محل صنعت توریستی را تجربه کرده و تنها دو کشور استرالیا و سوئیس هستند که عایدیشان از این محل تغییر خاصی نداشته است. نکته قابل توجه در معرفی پرعایدیترین مقاصد توریستی دنیا حضور ترکیه در رتبه دوازدهم است. ترکیه سال گذشته نیز در همین جایگاه قرار داشت و امسال با کسب عایدی 25 میلیارد و 700 میلیون دلاری از محل صنعت توریستی که 600 میلیون دلار بیشتر سال 2011 است نشان از ادامه فرایند رو به رشد صنعت توریستی این کشوردارد.

در این شرایط مسئولان صنعت توریستی ترکیه قصد دارند در سال 2023، این کشور را در 10 مقصد برتر توریستی دنیا قرار داده و آن را به مقصد 50 میلیون توریست تبدیل نمایند و بدین ترتیب عایدیی حدود 50 میلیارد دلار در سال را وارد چرخه مالی ترکیه نمایند.

عایدی خالص حاصل از صنعت توریستی دنیای در سال 2012 حدود 1075 میلیارد دلار بوده که حکایت از رشد 33 میلیارد دلاری نسبت به سال 2011 دارد. درواقع با وجود بحران دنیای مالی که موجب افزایش تمایل مردم به پس انداز کردن و کاهش تمایل به سفر می گردد، باز هم عایدیهای دنیای صنعت توریستی یک رشد 4 درصدی را نشان می دهد. اندازه عایدیهای کشورهای منطقه آمریکا در سال گذشته حدود هفت درصد، کشورهای منطقه آسیا - اقیانوسیه حدود شش درصد، کشورهای قاره آفریقا حدود پنج درصد و کشورهای قاره اروپا که بیشتر آن ها در سال گذشته با بحران مالی دست به گریبان بودند حدود دو درصد رشد را تجربه کرده است. در حالی که عایدی کشورهای خاورمیانه که چندین مقصد توریستی مهم دنیا از جمله مصر، امارات و عربستان در آن قرار دارند در سال 2012 حدود دو درصد کاهش داشته است.

عایدی قاره اروپا در سال گذشته از محل صنعت توریستی 457 میلیارد دلار عایدی داشته است که حدود 43 درصد کل عایدی دنیای صنعت توریستی می باشد. ازسوی دیگر، منطقه آسیا - اقیانوسیه در همین سال حدود 323 میلیارد دلار، قاره آمریکا حدود 215 میلیارد دلار، منطقه خاورمیانه حدود 47 میلیارد دلار و قاره آفریقا حدود 34 میلیارد دلار از محل صنعت توریستی عایدی کسب کرده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2003

به "پولدارهای صنعت توریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولدارهای صنعت توریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید