رشد توریسم جهانی سریع تراز پیش بینی ها

به گزارش مجله فوتبال دوستان، سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد تعداد گردشگران و سفرهای بین المللی با 5 درصد رشد در 4 ماه نخست سال جاری نشانگر ظرفیت بسیار بالای شرکت های گردشگری برای انطباق با تحولات بازار بشدت رقابتی است. سازمان گردشگری جهانی اعلام کرد نرخ سفر در سطح بین المللی در 4 ماه نخست سال 2014 همچنان با قدرت به رشد خود ادامه داده است.

رشد توریسم جهانی سریع تراز پیش بینی ها

طبق همین گزارش تعداد توریستان بین المللی نسبت به مدت مشابه در سال 2013 درحدود 5 درصد افزایش داشته و تا به امروز بیش از 460 میلیون سفر به خارج از مرزهای بین المللی اجرا شده که باتوجه به فصل اوج سفر و توریستی، هم اکنون انتظار می رود که تا سرانجام ماه جولای این فرایند رو به رشد ادامه یابد.

طبق همین گزارش بیش از 317 میلیون توریست بین المللی با اقامت شبانه بین ژانویه و آوریل 2014 سفر کردند که 14 میلیون بیشتر از مدت مشابه در سال 2013 است. این میزان رشد 5 درصدی بالاتر از میزان پیش بینی شده در چشم انداز ده ساله از 2010 تا 2020 از سوی سازمان توریسم جهانی است که تنها 3 درصد رشد پیش بینی شده بود. تقریبا تمام منطقه ها مختلف جهان به طور میانه فرایند رشد 4 درصدی یا بالاتر داشته اند. اما از نظر تقسیمات منطقه ای آسیا و اقیانوسیه و آمریکا هر دو 6 درصد رشد داشته اند. اروپا و آفریقا هردو 5 درصد رشد را تجربه کردند. این رقم رشد در خاورمیانه درحدود 4 درصد برآورد شده است ولی درعین حال تاکید شده که این رقم باید با احتیاط و با توجه به تفاوت های موجود در منطقه در نظر گرفته شود.

طالب رفاعی دبیر کل سازمان توریسم جهانی این میزان رشد را نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای شرکت های توریستی برای انطباق با تحولات بازار و افزایش حمایت عمومی از این بخش دانست. با این حال به نظر می رسد امسال نیز رشد تقاضا در بازارهای درحال ظهور به ویژه چین، فدراسیون روسیه، هند و همچنین عربستان سعودی همچنان قدرتمند باشد.

منبع: UNWTO

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1934

به "رشد توریسم جهانی سریع تراز پیش بینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد توریسم جهانی سریع تراز پیش بینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید