دختران قلایی در آرزوی ادامه تحصیل

به گزارش مجله فوتبال دوستان، دهستان قلایی شهرستان سلسله لرستان یکی از هفت منطقه محروم کشور است که بسیاری از دختران پس از گذراندن مقطع دبستان، به دلیل نبود مدرسه در مقاطع بالاتر از تحصیل بازمی ماندند.

دختران قلایی در آرزوی ادامه تحصیل

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مسافت طولانی دهستان قلایی با مرکز شهر، موجب چالش های جدی برای تحصیل دانش آموزان این منطقه، بویژه دختران شده است.

ادامه تحصیل تنها رویا و آرزوی دختران این منطقه است چرا که اغلب آنها به دلیل بعد مسافت و نداشتن مدرسه در مقاطع تحصیلی بالاتر از آن باز می مانند و حسرت سواد دار شدن را در کنار سختی های زندگی برای همواره با خود به دوش می نماید.

بعضی از خانواده ها به محض اینکه دخترانشان کلاس پنجم را پشت سر می گذارند دیگر اجازه نمی دهند که در مقاطع بالاتر درس بخوانند چرا که در روستاها مدرسه وجود ندارد و دانش آموزان دختر یا باید به روستاهای اطراف بروند و یا برای ادامه تحصیل به شهر الشتر مراجعه نمایند که پدرها اغلب این اجازه را به فرزندان دختر نمی دهند.

دهستان قلایی با کمبود مدرسه روبرو است

رئیس اداره آموزش و پرورش سلسله در این باره اظهار کرد: دهستان قلایی با کمبود مدرسه روبرو است، در این دهستان 14 مدرسه ابتدایی و دو مدرسه در مقطع متوسطه اول وجود دارد که پسرانه بوده و در مقطع متوسطه دوم هیچگونه مدرسه ای وجود ندارد.

حسین فرهادی اضافه کرد: از مجموع مدارس این دهستان، 12 دبستان کانکسی و اجاره ای هستند و تعدادهشت باب مدرسه نیز خشتی بوده و به لحاظ ساختمانی برای تحصیل ایمن نیستند.

وی به وجود کانکسی بودن مدارس هفت روستا در این دهستان، اشاره و مطرح نمود: خوشبختانه در سال های اخیر با حضور خیرین مدرسه ساز و اهتمام ویژه دولت در این منطقه، چهار مدرسه در حال احداث داریم که اگر به بهره برداری برسند گام بزرگی در راستای تحصیل دانش آموزان منطقه برداشته شده است.

رئیس آموزش و پرورش سلسله اعلام نمود: از مجموع 23 روستای منطقه، سه مدرسه تخریبی، هفت مدرسه کانکسی و یک مجتمع شبانه روزی در روستای عدل آباد مرکز دهستان قلایی وجود دارد که این مجتمع نیز احتیاجمند محوطه سازی و تکمیل ساختمان خوابگاه و رفع مشکل آب آشامیدنی است که در سفر اخیر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور قول مساعد برای تخصیص یک میلیارد و 500میلیون تومان اعتبار جهت تکمیل و بهره برداری از این مجتمع شبانه روزی گرفته شد.

1.5میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل مجتمع آموزشی عدل آباد قلایی

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر به لرستان با تاکید بر اختصاص اعتبار جهت تکمیل طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا در شهرستان سلسله، مطرح نمود: مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای تکمیل مسائل تاسیساتی و بهره برداری از مجتمع آموزشی عدل آباد منطقه قلایی اختصاص می یابد.

مهرالله رخشانی مهر اظهار کرد: قول مساعد می دهیم که تا انتها امسال هیچگونه مدرسه مشکل گرمایشی در شهرستان های سلسله نداشته باشد.

وی با تاکید بر رفع کلیه مسائل سیستم سرمایشی مدارس نیز تا انتها سال، اضافه کرد: متاسفانه ردیف اعتبارات تخریبی و بازسازی و اعتبارات تکمیلی وزارت کاهش پیدا نموده ولی ردیف اعتبارات خیرین چندین برابر شده که در این راستا کوشش می کنیم از ظرفیت خیرین به صورت مشارکتی برای احداث مدارس مورد احتیاج در منطقه استفاده کنیم.

55 کلاس درسی در سلسله در حال احداث است

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان نیز گفت: در شهرستان سلسله 13 پروژه در قالب 55 کلاس درس با اعتبار 30 میلیارد تومان در حال احداث است، حدود 6 میلیارد تومان از این اعتبار توسط خیرین تامین شده است.

امیر غفوری نژاد اضافه کرد: از اعتبارات مدیریت بحران سه پروژه در قالب 12 کلاس درس با اعتبارهشت میلیارد و 200 میلیون تومان نیز تعریف شده است، از سال 92 تا به امروز در شهرستان سلسله تعداد 50 فضای آموزشی با سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شده اند.

12 مدرسه اجاره ای و کانکسی در قلایی وجود دارد

فرماندار سلسله نیز مطرح نمود: منطقه قلایی 82 کیلومتر فاصله با مرکز شهرستان دارد، در این منطقه 12 دبستان اجاره ای و کانکسی داریم که با یاری خیرین چهار باب مدرسه در حال ساخت است.

شریف خسروی به وجود 8 باب مدرسه ناایمن در سلسله، اشاره و تاکید نمود: تعداد 7 روستا نیز در حال حاضر برای آموزش دانش آموزان از کانکس استفاده می نمایند که اگر مسائل این مدارس رفع گردد می توانیم با امنیت بیشتری آموزش دانش آموزان را دنبال کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1127

به "دختران قلایی در آرزوی ادامه تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختران قلایی در آرزوی ادامه تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید