در هر دقیقه 11 نفر در دنیا به علت گرسنگی جان می دهند

به گزارش مجله فوتبال دوستان، موسسه آکسفام در گزارشی بیان کرد که گرسنگی در هر دقیقه جان 11 نفر را در دنیا می گیرد.

در هر دقیقه 11 نفر در دنیا به علت گرسنگی جان می دهند

به نقل از آناتولی، سازمان بین المللی امدادرسانی آکسفام(Oxfam) مستقر در لندن در گزارشی بیان کرد که در هر دقیقه 11 نفر در سراسر دنیا از گرسنگی می میرند و شرایطی مانند قحطی در سال 2020 شش برابر شده است.

این سازمان در گزارش خود با اسم ویروس گرسنگی در حال افزایش است داده هایی را در خصوص شرایط گرسنگی دنیای منتشر نموده و اضافه کرده است: قربانیان گرسنگی از ویروس کرونا که به طور میانه جان 7 نفر را در دقیقه می گیرد، بیشتر است.

در این گزارش تاکیده شده است که بحران آب و هوا و همه گیری کووید-19 باعث افزایش 40 درصدی قیمت دنیای مواد غذایی شده و این مساله میلیون ها انسان را به مرز گرسنگی سوق داده است.

آکسام در گزارش خود تصریح نموده است: از زمان شروع شیوع بیماری، هزینه های نظامی در مقیاس دنیای 51 میلیون دلار افزایش یافته که این رقم حداقل 6 برابر بیشتر از رقم مورد احتیاج سازمان ملل برای مبارزه با گرسنگی است.

گزارش مذکور با اشاره به اینکه حدود 100 میلیون نفر در منطقه ها جنگ زده در معرض خطر گرسنگی هستند، اضافه کرده است: سازمان ملل برای جلوگیری از گرسنگی باید بلافاصله و بطور کامل تامین اقتصادی شده و دولتها برای رساندن یاریهای بشردوستانه به احتیاجمندان در منطقه ها جنگ زده همکاری نمایند.

ابی ماکسمن، مدیر عامل شرکت آکسفام هم با اشاره به افزایش تعداد گرسنگان در دنیا گفت: این آمار تکان دهنده است اما نباید فراموش کنیم که این آمار از افرادی تشکیل شده که با درد و رنج هایی باورنکردنی روبرو هستند.

ماکسمن با اشاره به اینکه در کشورهای جنگ زده مانند اتیوپی، سودان جنوبی، سوریه و یمن از رسیدن یاری های بشردوستانه به غیرنظامیان جلوگیری شده و گرسنگی به اسم سلاح جنگ استفاده می گردد، اضافه کرد: زندگی امن برای کسانی که بازار منطقه هاشان بمباران شده، محصولات و حیوانات آنها از بین می رود، سخت است.

آکسفام که در سال 1942 تاسیس شده یکی از بزرگترین سازمان های بین المللی یاری رسانی برای مبارزه با فقر و گرسنگی است که متشکل از 15 سازمان فرعی در 98 کشور می باشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1687

به "در هر دقیقه 11 نفر در دنیا به علت گرسنگی جان می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هر دقیقه 11 نفر در دنیا به علت گرسنگی جان می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید