دستاوردی تازه از پژوهشگران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، پژوهشگران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی پیروز به طراحی و ساخت سیستم کاشتنی/ پوشیدنی برای ثبت فعالیت الکتریکی غشایی از مغز شدند.

دستاوردی تازه از پژوهشگران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، امیر مسعود سوداگر (مجری طرح) در خصوص سیستم کاشتنی / پوشیدنی برای ثبت فعالیت الکتریکی غشایی از مغز گفت: موضوع این پروژه، طراحی و پیاده سازی یک سیستم ثبت 8 کاناله الکتروکورتیکوگرام برای ارتباط با سیستم عصبی می باشد که می تواند عمل ثبت فعالیت های برون غشایی مغز را انجام دهد کم حجم بودن و سبک بودن به همراه چگالی قابل قبول الکترود ها در سیستم ECoG، از ویژگی های مورد نظر در طراحی این سیستم می باشند.

وی اضافه نمود: سیستم ECoG مد نظر برای طراحی در این پروژه، یک سیستم با الکترود های ثبت از جنس طلا در نظر گرفته شده است. بدنه این سیستم از جنس PLA می باشد و قسمت الکترونیک آن با استفاده از تراشه های موجود در بازار پیاده سازی شده است. بخش انتقال داده و توان بیسیم نیز در نسل اول و دوم سیستم طراحی شده با بهره گیری از لینک خازنی بر روی PCB ساخته شده و در نهایت با توجه به محدودیت های انتقال توان در لینک های خازنی، از یک اتصال RF و باطری های قابل شارژ برای رسیدن به اهداف مدنظر استفاده شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شرح داد: علاوه بر بررسی عملکرد سیستم طراحی شده به صورت برونتنی، سیستم مورد نظر بر موجود زنده نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1937

به "دستاوردی تازه از پژوهشگران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردی تازه از پژوهشگران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید