دستگاه تصویربرداری از کل بدن ساخته شد، اخذ مجوز تا پایان سال

به گزارش مجله فوتبال دوستان، محمدرضا آی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگاران گفت: دستگاه اسکن قلب ایرانی ساخته شده در این شرکت تا به امروز در 6 بیمارستان نصب شده و ما در صدد ساخت دستگاه های دیگری در این زمینه بوده ایم.

دستگاه تصویربرداری از کل بدن ساخته شد، اخذ مجوز تا پایان سال

وی اضافه کرد: دستگاه اسپکت جنرال یکی از دستگاه های نو این شرکت است که در موارد پزشکی از همه بدن امکان تصویربرداری را دارد که امسال تست های کلینیکال این دستگاه شروع می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه اسپکت جنرال، جز دستگاه های تصویربرداری پزشکی هسته ای است اما از همه ارگان های بدن تصویربرداری می کند، گفت: استفاده از این دستگاه تصویربرداری از قلب، سیستم اسکلتی بدن، مغز و… را فراهم می کند و یکی از پرکاربردترین دستگاه های تصویربرداری به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دستگاه های تصویربرداری به صورت جداگانه هستند که با استفاده از اینکه نیاز به دستگاه جداگانه ندارد و با استفاده از یک دستگاه چندین تصویربرداری انجام می گیرد.

آی با بیان اینکه نمونه خارجی این دستگاه وجود دارد، بیان نمود: نمونه خارجی این دستگاه در کشور وجود دارد اما با تولید انبوه این دستگاه می توانیم سیستم های نو تصویربرداری چندکاره را جایگزین دستگاه های خارجی مستهلک کنیم.

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه انتها امسال مجوزهای ساخت و تولید این دستگاه را دریافت می کنند، گفت: اکنون با کسب دانش فنی ساخت آن به جمع تولیدکنندگان این دستگاه پیوسته ایم.

وی با بیان اینکه قیمت این دستگاه 60 درصد نمونه خارجی قیمت دارد، گفت: در حال حاضر 200 دستگاه خارجی با عمر بالای 10 سال وجود دارد از این رو علاوه بر جایگزینی این دستگاه ها با نمونه های ایرانی می توانیم پیش بینی کنیم در سال به 10 تا دستگاه اسپکت جنرال نیاز داریم.

وی با بیان اینکه برنامه صادراتی برای این دستگاه بعد از تولید داریم، گفت: در ابتدا کشورهای همسایه و سپس توسعه بازار در سایر کشورها جز برنامه های ما در این شرکت به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1840

به "دستگاه تصویربرداری از کل بدن ساخته شد، اخذ مجوز تا پایان سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تصویربرداری از کل بدن ساخته شد، اخذ مجوز تا پایان سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید