دو روش بازیابی فایل ها و تصاویر پاک شده کارت SD

به گزارش مجله فوتبال دوستان، هر لحظه ممکن است دچار اشتباه شوید و چند عکس مهم خود پاک کنید. اگر یک یا چند عکس را از روی کارت SD دوربین دیجیتال یا گوشی هوشمند خود ناخواسته حذف کردید؛ چندین روش و ترفند برای بازیابی این تصاویر وجود دارد.

دو روش بازیابی فایل ها و تصاویر پاک شده کارت SD

این مطلب بیشتر به درد افرادی می خورد که یک دوربین عکاسی DSLR یا دوربین عکاسی معمولی با کارت SD دارند و حالا می خواهند چند عکس پاک شده را بازیابی کنند. با این حال، اگر شما از اسمارت فون برای عکاسی و فیلم برداری استفاده می کنید و تقریبا همه این تصاویر و فیلم ها روی کارت SD گوشی ذخیره می شوند؛ مطمئن شوید گوشی خود را به سرویس های ابری اپل آی کلاود یا گوگل فتوز متصل کردید تا از همه چیز به طور اتوماتیک پشتیبان گیری شود. البته، سرویس های پشتیبان گیری ابری دیگری هم در دسترس است ولی معمولا کاربران به این دو سرویس علاقه مند راحت تر هستند.

بیشتر روش های بازیابی رایج نیاز به یک کامپیوتر ویندوزی یا مک دارند یا مبتنی بر ابزارهایی هستند که حداقل کار با کارت حافظه SD را راحت تر می کنند. اگر فایل شما روی SD پاک شده باشد؛ خوش بختانه، اگر فورا استفاده از این کارت حافظه را متوقف کنید؛ اغلب اوقات می توانید این فایل را بازیابی کنید. در بیشتر اوقات، می توانید به داده های پاک شده یا مخدوش شده روی کارت SD دسترسی پیدا کنید؛ اگرچه شاید این دسترسی محدود باشد. بهترین کار پس از حذف ناخواسته یک تصویر یا فایل از روی کارت SD این است که استفاده از کارت را برای جلوگیری از بازنویسی داده ها، متوقف کنید.

ما در این مطلب، دو ابزار بازیابی کارت SD معرفی می کنیم که هر دو ابزار هم دارای نسخه رایگان هستند و هم نسخه پریمیوم و پولی که گزینه های پیشرفته تری دارند:

نرم افزار Recuva

یکی از شناخته ترین ابزارهای بازیابی اطلاعات در پلتفرم سیستم عاملی ویندوز، ابزار Recuva از شرکت Piriform است که نرم افزار CCleaner را هم ساخته است. نسخه رایگان Recuva کمی قدیمی (متعلق به سال 2016) است ولی هنوز خوب کار می کند و به شما امکان می دهد فایل های حذف شده را پیدا کنید. نسخه پریمیوم 19.95 دلار برای یک سال یا 34.95 دلار برای بسته CCleaner است که شامل Recuva و چند ابزار دیگر برای سه کامپیوتر می شود.

این برنامه فوق العاده سریع است و به شما اجازه می دهد تقریبا هر دیسکی اعم از حافظه فلش USB یا کارت SD را اسکن کنید. نتایج جست وجو برای فایل های حذف شده در یک رابط کاربری استاندارد فایل منیجر نمایش داده می شوند تا به سادگی فایل هایی که نیاز به بازیابی دارند را انتخاب کنید.

نرم افزار EaseUS

دومین ابزاری که می توانید برای بازیابی تصاویر و فایل های گم شدن روی کارت SD استفاده کنید؛ ابزار EaseUS است که برای پی سی، مک و سیستم عامل های موبایل عرضه شده و امکان بازیابی اطلاعات و فایل ها تا 2 گیگابایت را فراهم می کند. نرم افزار EaseUS در TrustPilot دارای امتیاز بسیار بالایی است و یک ضمانت 30 روزه برای نسخه پولی می دهد. نسخه پریمیوم این ابزار برای کامپیوترهای شخصی تک نسخه قیمت 65.95 دلار و برای سیستم های مک 89.95 دلار است. ارزان نیست اما برای به دست آوردن دوباره تصاویر و فایل های حذف شده، با ارزش است. اپلیکیشن MobiSaver نیز برای اندروید و iOS در دسترس است.

رابط کاربری برنامه EaseUS برای یافتن و جست وجو، آسان تر است. به شما اجازه می دهد پوشه های دارای فایل و انواع فایل ها را بررسی کنید. نکته بسیار مهمی که باید درباره برنامه EaseUS بدانید؛ شما محدودیت بازیابی 500 مگابایت اطلاعات را دارید و یک تبلیغ پاپ آپ به شما نشان می دهد که اگر روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید؛ در آن صورت می توانید تا 2 گیگابایت اطلاعات را بازیابی و ذخیره کنید.

شما می توانید پیش از شروع بازیابی اطلاعات، پوشه ها و فایل ها را دقیقا بررسی و انتخاب کنید تا در مصرف 500 مگابایت اولیه کاملا هوشمندانه عمل کرده باشید.

کارت های SD برای ذخیره عکس ها در گردش های روزانه یا عکاسی از طبیعت و چشم انداز ها در سفر و تعطیلات بسیار خوب هستند؛ به شرط اینکه همیشه از آن پشتیبان گیری کرده باشید. اگر هم تصاویر یا فایل ها را از دست دادید؛ سریعا استفاده از کارت SD را متوقف و با یکی از دو نرم افزار Recuva یا EaseUS، گمشده های خود را بازیابی کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1905

به "دو روش بازیابی فایل ها و تصاویر پاک شده کارت SD" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو روش بازیابی فایل ها و تصاویر پاک شده کارت SD"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید