دکسپانتنول؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، دکسپانتنول دارویی است که به منظور درمان یا جلوگیری از خارش، خشکی، زبری و تحریکات جزئی پوستی استفاده می شود.

دکسپانتنول؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران از webmed، دکسپانتنول دارویی است که به عنوان مرطوب کننده برای درمان یا جلوگیری از خشکی، زبری، پوسته پوسته شدن، خارش پوست، گزیدگی و نیش حشرات، اگزما و تحریکات جزئی پوستی (مثل بثورات پوشک، سوختگی پوست ناشی از پرتودرمانی) استفاده می شود.

این دارو شامل موادی است که پوست را نرم و مرطوب کرده و باعث کاهش خارش و پوسته پوسته شدن آن می شود.

نکات مهم در مصرف دکسپانتنول

  • اگر از این محصول برای کمک به درمان بثورات پوشک استفاده می شود قبل از استفاده ناحیه پوشک را به خوبی تمیز کرده و قبل از استفاده از محصول می بایست منطقه مورد نظر خشک باشد.
  • دکسپانتنول فقط باید روی پوست مالیده شود و باید از مالیدن آن بر روی نواحی حساس بدن مانند چشم، داخل دهان، بینی، واژن، کشاله ران و ... خودداری شود مگر این که پزشک بیمار را به روش دیگری راهنمایی کند.
  • بیشتر مرطوب کننده ها برای خوب کار کردن به آب نیاز دارند بنابراین بهتر است محصول بعد از استحمام مصرف شود تا پوست هنوز مرطوب باشد.
  • برای پوست های خیلی خشک پزشک ممکن است به بیمار دستور دهد تا قبل از استفاده از محصول منطقه را خیس کند.

عوارض جانبی دکسپانتنول چیست؟

بیشتر نرم کننده ها و مرطوب کننده ها را می توان با خیال راحت و مؤثر بدون عوارض جانبی استفاده کرد ولی با این حال سوزش، خارش، لک شدن، قرمزی یا تحریک در محل استفاده از آنها ممکن است رخ دهد. در صورت بروز هر یک از این موارد و ادامه دار بودن چنین شرایط هایی پزشک معالج باید مطلع شود.

منبع اصلی

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 997

به "دکسپانتنول؛ موارد مصرف، عوارض جانبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکسپانتنول؛ موارد مصرف، عوارض جانبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید