روز گردشگری در تقویم کشور ثبت خواهد شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، معاون گردشگری کشور در همایش گردشگری آموزش، مهارت و اشتغال در دانشگاه سمنان گفت: روز گردشگری در تقویم کشور ثبت خواهد شد و روزی برای یادآوری و تبیین صندلی گردشگری در اقتصاد و سایر بخش های کشور است.

روز گردشگری در تقویم کشور ثبت خواهد شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان، ولی تیموری با تبریک روز جهانی و هفته گردشگری گفت: در طول 10 سال گذشته، از هر پنج شغل یک شغل در حوزه گردشگری بوده است و فقط در طول سال 2018 تعداد 320میلیون اشتغال در صنعت گردشگری و مهمان نوازی ایجاد شده است.

او اضافه نمود: گردشگری زمینه ساز اشتغال زایی در کشور است و تمام اقشار جامعه را در برمی گیرد.

معاون گردشگری کشور با اشاره به این که، آموزش گردشگری در تمام بخش ها و سطوح باید انجام گردد، اضافه نمود: امروز در عرصه جهانی صنعت گردشگری به این درک رسیده است که آموزش تئوری پاسخگو نیست و به جای آموزش بیشتر از حرفه و مهارت آموزی استفاده می گردد.

او یادآور شد: سندی تحت عنوان نظام جامع آموزش گردشگری کشور با رویکرد تحولی در دست تدوین است و با همکاری دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، به روزرسانی سرفصل های آموزشی در دست تدوین است.

تیموری ادامه داد: توسعه گردشگری در کشور باید همراه با توسعه پایدار و توزیع متناسب در کل کشور باشد.

او توضیح داد: برای اولین بار تقویم رویدادهای گردشگری کشور تدوین شده است و آبان ماه جشنواره ایل سنگسری در استان سمنان برگزار می گردد.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: تدوین جهتهای جدید گردشگری ازجمله برنامه هاست، سمنان نیز در جهت رشد و توسعه گردشگری واقع شده است و محور توسعه استان، گردشگری است.

انتقال ارزش ها ازجمله کارکردهای گردشگری است

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این همایش گفت: صنعت گردشگری مؤلفه های زیادی ازجمله انتقال فرهنگ ها و ارزش ها را به همراه دارد.

او انتقال ارزش ها را ازجمله کارکردهای گردشگری دانست و اضافه نمود: گردشگری، صنعتی با ویژگی های خاص است، رشد گردشگری احتیاج به سه مؤلفه همکاری دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و مردم دارد.

خجسته پور توضیح داد: تمام مردم باید شیوه های رفتار با گردشگر را آموزش ببینند.

او ادامه داد: استان سمنان در زمینه های گردشگری مذهبی، طبیعی، عرفانی، تاریخی، آیینی و ...دارای قابلیت های بسیاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان اضافه نمود: استان سمنان در آبان ماه میزبان جشنواره ملی ایل سنگسری است و این جشنواره زمینه رشد گردشگری استان را فراهم می نماید.

او ادامه داد: هیچ کاری نتیجه بخش نخواهد بود مگر در بستر علمی انجام گردد و خوشحالیم که این همایش در دانشگاه برگزارشده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 361

به "روز گردشگری در تقویم کشور ثبت خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز گردشگری در تقویم کشور ثبت خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید