روسیه: متخصصان غربی سال هاست که بر روی عوامل هم خانواده نوویچوک کار می نمایند

به گزارش مجله فوتبال دوستان، دفتر خبری وزارت خارجه روسیه در پی بیانیه های یکسری کشورها درباره شرایط ناوالنی خاطرنشان کرد، متخصصان چند کشور غربی و نهادهای متخصص ناتو سال هاست که بر روی مواد شیمیایی خانواده نوویچوک کار می نمایند.

روسیه: متخصصان غربی سال هاست که بر روی عوامل هم خانواده نوویچوک کار می نمایند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه در این بیانیه آورده است، بیانیه های زیادی علیه روسیه به ویژه بیانیه مشترک وزرای خارجه آلمان و فرانسه منتشر شد.

در بیانیه دفتر خبری وزارت خارجه روسیه آمده است: در ارتباط با اتهامات شتاب زده که عامل اعصاب نوویچوک در شوروی فراوری شده، ما باید یادآور شویم که سال هاست متخصصان کشورهای غربی و ناتو بر روی موادی که هم خانواده این ماده شیمیایی است کار می نمایند. بیش از همه آمریکاست که بیش از 150 حق امتیار این ماده را صادر نموده است.

روز چهارشنبه گذشته، دولت برلین مدعی شد که نمونه های آزمایش از الکسی ناوالنی، منتقد کرملین را دارد که معین می نماید این منتقد در معرض عامل سمی هم خانواده نوویچوک قرار گرفته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته که روسیه آماده همکاری جامع با آلمان در پرونده ناوالنی است.

وی اضافه نمود، هیچ ماده سمی که در بدن ناوالنی پیش از انتقالش به برلین وجود نداشت.

وزارت خارجه روسیه گفته که مسکو هنوز منتظر پاسخ از برلین است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته که وزارت خارجه آلمان هیچ دلیلی را درباره اثبات اینکه ناوالنی مسموم شده، به سفیر روسیه در برلین ارائه ننموده است.

ناوالنی 20 اوت امسال میلادی و پس از شدت دریافت بیماری در جهت پرواز تومسک به مسکو در بیمارستانی در سیبری بستری شد و در نهایت به کما رفت. در 22 اوت، وی را با هواپیما به بیمارستان چریته برلین منتقل کردند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1140

به "روسیه: متخصصان غربی سال هاست که بر روی عوامل هم خانواده نوویچوک کار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: متخصصان غربی سال هاست که بر روی عوامل هم خانواده نوویچوک کار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید