رونمایی از ایده رویایی رئیس رئال مادرید، سوپر لیگ اروپا پایانی بر داستان لیگ قهرمانان؟

به گزارش مجله فوتبال دوستان، ایده مرد اول اجرایی رئال مادرید ممکن است به قیمت انقلابی اساسی در فوتبال اروپا تمام گردد.

رونمایی از ایده رویایی رئیس رئال مادرید، سوپر لیگ اروپا پایانی بر داستان لیگ قهرمانان؟

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، روسای باشگاه های بزرگ اروپایی و در صدر همه فلورنتینو پرس و آندره آ آنیلی، روسای رئال مادرید و یوونتوس در حال آماده سازی نقشه ای هستند که از سال 2024 می تواند ساختار فوتبال باشگاهی در اروپا را تغییر دهد و تیم های بزرگ اروپا را مرفه تر از هر زمان دیگری کند.

بر این اساس، پرس به صورت جدی می خواهد ایده سوپرلیگ اروپا را اجرایی کند. او طی چند ماه اخیر با مدیران چند باشگاه بزرگ اروپا و جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در این باره صحبت نموده و طبق گفته منابع نزدیک، ایده او برای فوتبال اروپا، قدرت غول های فوتبال در این قاره را به شدت افزایش خواهد داد.

طبق برنامه پرس، باشگاه های ثروتمند اروپا از لیگ های داخلی خود کناره گیری می نمایند تا در یک لیگ جدید شرکت نمایند. به این ترتیب لیگ های داخلی عملا تهی از بزرگان و طبیعتا اسپانسرها و سوددهی خواهند شد.با حمایت رئال مادرید و آنالیز شرایط اقتصادی این پیشنهاد، مسئولان دنیای فوتبال در کوشش هستند برای تقویم فوتبالی فصل 2024، این طرح را اجرایی نمایند.

پرس مایل است تیم های بزرگ فوتبال از جمله تیم خودش رئال مادرید، از لیگ های داخلی جدا شوند و یک لیگ سطح بالا که در طول فصل برگزار خواهد شد، شکل بگیرد. طبق برنامه، 2 لیگ 20 تیمی که تقریبا همه آنها از 5 لیگ برتر اروپا یعنی انگلیس، اسپانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا هستند، شکل خواهد گرفت. پرس به بعضی باشگاه ها گفته اگر از لیگ داخلی کناره گیری نمایند، در لیگ جدید، سطح درآمد آنها دو برابر درآمد فعلی خواهد بود. مفهوم صعود و سقوط در فوتبال، در بین 2 لیگ در جریان خواهد بود اما هیچ تیمی از لیگ دسته دوم سقوط نمی کند. به عبارت دیگر، هیچ تیمی غیر از 40 تیم برتر اروپا، وارد این لیگ نمی گردد. 20 تیم بزرگ اروپا، لیگ درجه اول و 20 تیم بعدی، لیگ درجه دوم را تشکیل می دهند.پیشنهاد فلورنتینو پرس احتمالا با مقاومت شدیدی روبرو می گردد. جدا از کم کردن ارزش لیگ داخلی، وارد شدن تیم های بزرگ اروپا به یک لیگ واحد، ارزش لیگ قهرمانان اروپا را هم از بین می برد. الکساندر چفرین، رئیس یوفا، این ایده را خودخواهانه ترین پیشنهاد ممکن خوانده و اعتقاد دارد به خاطر منفعت تعداد کمی از افراد، فوتبال در دنیا نابود می گردد.

فیفا به طور واضحی می خواهد اهرم قدرت در فوتبال باشگاهی را از یوفا بگیرد. اینفانتینو هفته گذشته موافقت کرد فیفا روی ایده سوپرلیگ آفریقا، صدها میلیون دلار سرمایه گذاری کند تا کیفیت تیم ها و به صورت کلی فوتبال در آفریقا بسیار بهتر و روند صادرات بازیکن به اروپا، کندتر گردد. اینفانتینو همین حالا در خصوص ساخت لیگ های منطقه ای در آسیا با چند رئیس فدراسیون فوتبال، مذاکره نموده و می خواهد ایده سوپرلیگ را به آسیا هم بیاورد. فیفا در بیانیه ای در خصوص مذاکره با فلورنتینو پرس گفت برقراری ارتباط سازنده بین اعضای فوتبال، می تواند برای آینده بهتر باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 459

به "رونمایی از ایده رویایی رئیس رئال مادرید، سوپر لیگ اروپا پایانی بر داستان لیگ قهرمانان؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از ایده رویایی رئیس رئال مادرید، سوپر لیگ اروپا پایانی بر داستان لیگ قهرمانان؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید