واکنش مقامات اروپایی به توافق پسابرگزیتی انگلیس و اتحادیه اروپا

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، خاتمه دولت انگلیس پس از کش و قوس فراوان توانست با اتحادیه اروپا بر سر حوزه های امنیتی و تجاری در دوران پسابرگزیت به یک توافق دست یابد.

واکنش مقامات اروپایی به توافق پسابرگزیتی انگلیس و اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تورهای زمستانی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در پی انتشار خبر دستیابی به این توافق تاریخی میان لندن و بروکسل، بعضی مقامات سیاسی اروپا از جمله بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، و ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس به این توافق پسابرگزیتی واکنش نشان دادند.

نخست وزیر انگلیس

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در واکنش به توافق تاریخی لندن- بروکسل برای دوران پسابرگزیت گفت: ما امروز مسأله ای را حل کردیم که دهه ها عامل آشفتگی و برهم ریختگی عرصه سیاسی ما بود و این برعهده همه ماست که به عنوان یک ملت نوین و به راستی مستقل عظمت این لحظه را درک کنیم و از آن بیشترین بهره را ببریم.

جانسون همچنین خطاب به اتحادیه اروپا گفت: ما دوست شما، متحد شما، پشتیبان شما خواهیم بود و هرگز نمی گذاریم که بازار درجه یک شما به دست فراموشی سپرده گردد.

صدراعظم آلمان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با پیش بینی اینکه آلمان می تواند در خصوص حمایت یا عدم حمایت از این توافق به سرعت تصمیم گیری کند، درباره این توافق گفت: دولت فدرال اکنون به طور دقیقی متن این توافقنامه را آنالیز خواهد نمود. اما ما از صفر آغاز نمی کنیم. [زیرا] در کل فرآیند مذاکرات، کمیسیون [اروپا] کشورهای عضو را از فرایند مذاکرات آگاه می کرد.

رئیس جمهور فرانسه

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که موضع متحد و مقتدر اروپا سودمند بود. وی در این خصوص گفت: اتحاد و مقاومت اروپا مفید واقع شد. توافق با انگلیس برای صیانت از شهفرایندان ما، ماهیگیران ما، و تولیدکنندگان ما حیاتی است.

ماکرون در ادامه اضافه نمود که اروپا رو به پیشرفت است و می تواند به شیوه ای متحد و مقتدرانه نگاهی به آینده داشته باشد.

نخست وزیر پیشین انگلیس

ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس نیز روز پنج شنبه در یک پیغام توئیتری به این توافق پسابرگزیتی میان لندن- بروکسل واکنش نشان داد.

وی در پیغام خود نوشت: اخبار بسیار خوشایند از موافقت انگلیس و اتحادیه اروپا در چارچوب یک توافقنامه- توافقی که به کسب و کارها اطمینان خاطر می دهد و به تداوم جریان تجارت یاری می نماید. مشتاقانه منتظر مشاهده جزئیات [این توافق] در روزهای آینده هستم.

نخست وزیر اسپانیا

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا نیز با استقبال از اصول توافقنامه حاصله میان اتحادیه اروپا و انگلیس گفت که مادرید و لندن به مذاکره دوجانبه خود برای دستیابی به یک توافق بر سر جبل الطارق، قلمروی تحت حاکمیت انگلیس در شبه جزیره ایبری، ادامه خواهند داد.

نخست وزیر بلژیک

الکساندر دی کرو نخست وزیر بلژیک نیز در واکنش به این توافق پسابرگزیت گفت: درنهایت تنها یک مورد است که برای من حائز اهمیت است: تضمین بهترین حمایت ممکن از منافع مالی بلژیک. ما باید از شرکت های بلژیکی در برابر رقابت ناعادلانه انگلیس حراست کنیم.

دی کرو در ادامه اضافه نمود: با این توافق می توانیم بحث و گفتگوهای سخت و فشرده چهار سال گذشته را پشت سر بگذاریم. اکنون می توانیم بر روی برقراری یک رابطه جدید و مستحکم با انگلیس که همیشه یک شریک تاریخی برای کشورمان بوده است، کار کنیم. حال زمان آن رسیده که نگاهی به آینده داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1340

به "واکنش مقامات اروپایی به توافق پسابرگزیتی انگلیس و اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مقامات اروپایی به توافق پسابرگزیتی انگلیس و اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید