سفر سفیر صلح دوچرخه سوار ایرانی به چند کشور اروپایی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، یک دوچرخه سوار ایرانی با شعار جهانی عاری از خشونت و افراطی گری به کشورهای ترکیه، یونان، ایتالیا، سوییس، آلمان، هلند، بلژیک و فرانسه سفر کرد.

سفر سفیر صلح دوچرخه سوار ایرانی به چند کشور اروپایی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

عبدالله مصباح در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که از حدود 15 سال پیش به عنوان سفیر صلح و در راستای انتقال پیغام عشق و محبت ملت ایران به نقاط دنیا سفر نموده است، اظهار کرد: امسال نیز با پیغام دنیا عاری از خشونت و افراطی گری و در راستای انتقال پیغام عشق و دوستی ملت ایران با همکاری و مساعدت یک شرکت بیمه یی و حمایت از پلنگ ایرانی این سفر را به همراهی پسرم حامد مصباح انجام دادم .

او با تشکر از حمایت های فدراسیون دوچرخه سواری و وزارت خارجه اظهار کرد: برای انجام این سفر در ابتدا از هفت استان داخلی کشور، تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی عبور نموده و بعد از آن به وسیله مرز بازرگان به کشورهای ترکیه، یونان، ایتالیا، سوییس، آلمان، هلند، بلژیک و فرانسه سفر کردیم.

مصباح با بیان این که این سفر حدود 2 ماه طول کشید، ادامه داد: در جریان این سفر در کشورهای مختلف علاوه بر این که مورد استقبال سفیران و رایزنان فرهنگی کشورمان قرار گرفتیم در بعضی از شهرها نیز با استقبال خوب مقامات محلی آن ها روبه رو شدیم و نهال های درختی به نشانه صلح و دوستی در این نقاط کاشته شد.

عبدالله مصباح که مدت 15 سال است به طور حرفه یی به دوچرخه سواری در راستاهای طولانی روی آورده است، تاکنون با عنوان های مختلف از جمله خلیج همواره فارس، حفاظت از محیط زیست، حمایت از بچه ها سرطانی، حمایت از بچه ها بی سرپرست یا بد سرپرست، حمایت از آبزیان دریای خزر، سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و... دور ایران و استان های مختلف را رکاب زده است.

وی با بیان این که از سال 1387 به افغانستان، بنگلادش و کشورهای آسیای شرقی رفتیم، اضافه نمود: از سال 2010 سفرمان را به کشورهای اروپایی شروع کردیم و غیر از این که با عنوان سفیران صلح و دوست داران طبیعت با شعار حفاظت از محیط زیست و زندگی سالم، شهر پاک برای همگان در سراسر دنیا رکاب می زدیم، کاشت 2010 نهال زیتون به عنوان نماد صلح را شروع کردیم.

این جانباز جنگ تحمیلی با بیان این که سال 1393 نیز سفرمان را با کاشت 14 نهال زیتون به نام امام خمینی (ره) مزین کردیم، گفت: یک نهال را با حضور یادگار امام (ره) در مرقد مطهر امام (ره) کاشتیم، 12 نهال در راستا سفر و نهال چهاردهم را هم روز 14 خردادماه در نوفل لوشاتو کاشتیم.

وی در ادامه گفت: هم چنین از اصحاب رسانه در داخل و خارج از کشور تشکر می کنم چرا که ما با همکاری و کوشش این عزیزان توانستیم پیغام خود که نوع دوستی و صلح دوستی ملت بزرگ ایران است را به گوش دنیایان برسانیم و ضمناً لازم می دانم از همه کسانی که در این امر خطیر خداپسندانه و انسان محبت آمیز ما را همراهی کردند به خصوص خانواده ام تشکر کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 560

به "سفر سفیر صلح دوچرخه سوار ایرانی به چند کشور اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر سفیر صلح دوچرخه سوار ایرانی به چند کشور اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید